Afstamming Aristo

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wiesje

Afstamming Aristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 13:15

Hoi,

is er misschien iemand die foto's en informatie over de hengst Aristo heeft??
Ik heb een afstammeling van deze hengst en vandaar zou iets extra informatie fijn zijn

Alvast heel erg bedankt,
Wiesje.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:47

vertel er eens wat meer over dan? want mijn vroegere instructrice heeft een ontzettend mooie vos van deze trakehnerhengst en die gaat als een speer. Hij heet Olliver (ik geloof officieel orion) en het is zo'n goed paard dat ze haar merrie ook weer door Aristo zal laten dekken. Ze heeft Ollie trouwens gestart ook in Verden, dus er heeft een foto van gestaan in "in de strengen" en ze hebben ook wel eens in de paardenkrant gestaan.

De hond is de betere mens

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:09

Afbeelding

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:31

Aristo: stm 1.66 m., bruin geb. 1989

Goedgekeurd door ZFdP.
Aristo toont zeer veel dressuuraanleg, wat hij reeds bewees in de sport.

Bij de 100 dagentest in Neustadt/Dosse eindigde hij voor dressuur op de 6e plaats.
Aristo is een zuivere Trakhener en zeer interessant gefokt.
Vader van aristo, Rockefeller werd Reservesieger van de Trakhener keuring in 1986 en Bundes-Reservechampion van de 4 jarige duitse rijpaarden in 1988. Rockefeller's moeder Rauhe is een dochter van de bekende hengst Donauwind.
Aristo's moeder, Amona II, komt van de bekende Trakhener hengst Mahon.

De kinderen van Aristo blinken uit door hun voortreffelijke beweging en maat.

Dit volgens de folder.
Ik 'ken' de hengst en het is echt een onwijs gave hengst!!!

SG, je wordt nooit vergeten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:09

Aristo is van de heer Morsink die ook de eigenaar van de volbloedhengst Saros XX was en diens zoon Belisar fokte. Mede door het kruisen van Aristo met zijn eigen stam, heeft Morsink met Aristo heel goede dressuurpaarden gefokt. Aristo's vader Rockefeller liep zelf lichte tour en heeft veel goede goedgekeurde zonen. Grootvader Mahon is o.a. de vader van Bismarck.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 08:51

Ha allemaal,
alvast heel erg bedankt voor al jullie reacties. Meer reacties zijn natuurlijk altijd van harte welkom.
Onze merrie is een vosje. Weinig aftekeningen ( kolletje en witbeen van de hoef tot net over de kogel, linksachter) en kan ontieglijk mooi bewegen. Ze showt zichzelf erg goed. Onder het zadel kunnen we haar nog niet beoordelen, ze is nog geen drie jaar (in april wel).
De stokmaat is op dit moment ongeveer 1,63m. Een mooi maatje volgens mij.
Ik ben nog steeds aan het proberen om foto;s van haar in mijn profiel te zetten en dan kan iedereen haar bewonderen.

Groeten Wiesje

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:00

Dan ben je toch bijna de buurvrouw van de heer Morsink, die zal haar wel gefokt hebben??? wat is de afstamming verder???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 18:38

Woon wel in de buurt ja, maar ben nu ook weer niet zo´n held om even aan bel te trekken. Dacht, probeer het eerst eventjes via jullie allemaal.
de moeder is vosmerrie uit Naturel. Zal binnenkort de papieren er eventjes bijpakken, maar ik heb eigenlijk een beetje haast.

Groeten wiesje.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 18:41

Je kan zo bij Morsink aanbellen hoor, is een aardige man. Dat vind hij alleen maar leuk en laat je vast alles zien en weet vast veel meer over jouw paard dan wij je kunnen vertellen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie