saros vorig jaar bijna vergiftigd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

saros vorig jaar bijna vergiftigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 11:40

Gister las ik dit op de site van stoeterij gestelhof. erg toch Verward



ONBEKENDE PROBEERT PERPERDUUR KAMPIOENENPAARD TE VERGIFTIGEN
MEERHOUT – Een onbekende heeft het peperdure kampioenenpaard Saros proberen te vergiftigen. De dader kieperde een halve emmer uiterst giftige taxusscheuten in de stal van het 7-jarige dressuurpaard. Maar het dier at niet van de taxus en bleef ongedeerd. Vermoedelijk is de dader een jaloerse concurrent uit de paardenwereld. Saros’ waarde wordt op ruim een miljoen dollar geschat. De eigenaar looft een beloning van 10 000 Euro uit voor de tip die leidt tot de dader.

De onbekende drong vorige week, in de nacht van woensdag op donderdag, het terrein van de manege in Meerhout binnen. “Elke paardenliefhebber weet dat taxus dodelijk is, al bij de kleinste hoeveelheid”, vertelt eigenaar Louis Van Gestel. “We vreesden dan ook het ergste. Saros kreeg een spoelmiddel, waarna bevingen en stuiptrekkingen gelukkig uitbleven. Vermoedelijk had Saros ’s avonds nog zoveel gegeten dat hij geen zin meer had in de taxus.” Ook in de weide van enkele beloftevolle jonge hengsten werd taxus teruggevonden.

Saros staat op het punt door te breken in het internationale dressuur- en fokkersmilieu. Zo is hij nu al het beste Belgische dressuurpaard en won onlangs zijn eerste grote internationale wedstrijd.

MEER BEWAKING Van Gestel is er niet mee gerust in. Hij heeft een camerasysteem in de stallen geïnstalleerd en de bewaking rond de manege fors uitgebreid en deze week wordt er nog een waakhond aangeschaft.

Wie meer informatie heeft kan bellen naar 0496/27.29.77

Bron: Het Laatste Nieuws

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 11:49

wat zijn er toch zieke mensen in dat paardenwereldje

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:47

Ik had er al van gehoord van m'n vriendin. Saros is het paard van haar oom.
Toch eng dat er zulke mensen rond lopen ... Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:11

als ik zoiets zou zien, zou ik eens kijken of ik die troep bij die onpersoon naar binnen kan wringen! Vuile rotzak! er zijn veel mensen die intensief met paarden omgaan zonder van ze te houden als ik dat zo zie.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:21

Wat heb je toch rare mensen in de wereld! Boos!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:36

Bij ons zijn er een paar jar geleden 2 veulens gesneuveld door die troep. Een dood door het eten van taxus is absoluut geen prettige. Gelukkig weten volwassen paarden vaak dat ze er niet van moeten eten, maar veulens eten het wel. Jakkes, ben blij dat er verder niks gebeurd is.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 13:06

daar kríjg je het toch van. als paardenhouder (concurrent) wordt je geacht van paarden te houden, en dan zoiets doen, je zou ze ***