Is dit een hackneyhengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Is dit een hackneyhengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 11:42

In het KWPN-papier van een merrie waarin ik interesse heb, staat als moedersvader John's Firstling S2445 ( Brown's Elmando x Marfleet Raffles).

De moeder is een HBS-tuiger, dus ik vroeg mij af of bovengenoemde hengst een Hackney is.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:51

Zo aan de namen te zien wel, maar kun je geen contact opnemen met het KWPN of het Hackney stamboek?

ulleke

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 14:10

kijk een keer op de website van KWPN ik denk dat die www.KWPN.nl is
groetjes

Vergis je niet tussen mijn houding en mijn persoonlijkheid:
mijn persoonlijkheid is wie ik ben en mijnhouding hangt af van wie jij bent.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 14:13

Marfleest Raffles is voor zover ik weet een hackney. Hij komt voor in de afstamming van Waterman. Volgens mij is hoort de S bij het nummer bij het Hackneystamboek.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 20:19

Aan de KWPN-site heb je niet zoveel wat dit betreft en ik had ze toevallig vandaag al gebeld, maar ik ben vergeten te vragen of het IDD een Hackney is. En tja dit forum moet toch ook vol Haha! .

Ik weet wel dat als je enkele jaren geleden met hem fokte het fokproduct Reg. A werd (oude stamboekrichtlijnen). Toen deze merrie geboren werd bestond het registersysteem nog niet, vandaar dat de moeder dus HBS is.

Als Marfleet Raffles een Hackney is, dan ga ik er vanuit dat John's Firstling een volle Hackney is. Bedankt voor de info.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Albert

Berichten: 5728
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 01:10

Merrie is in ieder geval 25% Hackney. Tuigpaarden met Hacknneybloed zijn vaak werklustige paarden, die wat minder geschikt zijn voor recreatief gebruik.
Wel een interessante afstamming van moeders kant. Is de vaderlijn wel Hackneyvrij?

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 12:33

Albert schreef:
Merrie is in ieder geval 25% Hackney. Tuigpaarden met Hacknneybloed zijn vaak werklustige paarden, die wat minder geschikt zijn voor recreatief gebruik.
Wel een interessante afstamming van moeders kant. Is de vaderlijn wel Hackneyvrij?


De vader is de rijpaardhengst Hofnar en die is idd helemaal Hackney vrij Haha! Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:06

Hé da's cool! Mijn merrie is ook van Hofnar. Heb je al foto's van deze hengst? Ik heb er namelijk wel een aantal. Is jouw paard makkelijk? Hij staat er namelijk bekend om dat hij niet zo'n makkelijke karakters doorgeeft. Zelf was ie ook niet een van de liefste Tong uitsteken En in combinatie met een hackney zou dit ook wel kunnen kloppen Haha! Vast een heel fris paardje, of niet? Haha!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 20:20

Ze is nog niet van mij, maar ik ben echt serieus in haar geïnteresseerd. De eigenaar laat me binnenkort weten wat hij voor haar vraagt en dan hoop ik dat we het daarover eens kunnen worden .

Ik ken haar wel goed, al sinds ze twee jaar is (nu wordt ze 8). Het is in de omgang een hele brave, maar wel attente merrie. Ze kan wel eens fris zijn, maar niet meer of minder dan een gemiddeld ander paard. Ze heeft juist een heel prettig en vriendelijk karakter, had ze dat niet gehad dan zou ik me twee keer bedenken voordat ik haar zou kopen (ik heb nl. een evenwichtsstoornis).

Onder het zadel is ze bij mijn weten fijn te rijden (met de juiste ruiter). Iemand die niet goed kon rijden nam ze wel gewoon te pakken, staken en iedere hoek hetzelfde truckje uithalen dat soort dingen. Bokken of steigeren heb ik haar nog niet zien doen.

Als je wat info en foto's hebt over Hofnar, alles is welkom. De enige gegevens die ik van hem heb staan in het Hengstenboek van Melissen 94-95 en het Hengstenboekje 2001. Daar staan geen verrichtingsresultaten in of info over zijn nakomelingen. Als je het niet kunt plaatsen, dan PB ik mijn e-mailadres wel even.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:19

Hofnar Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Moet je eens kijken wat een goed afstammelingen rapport hij had.

O ja, foto's van mijn Hofnar merrie zijn te zien in mijn profiel Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:21


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 22:45

Thnx! Hij heeft zeker een goed afstammelingenrapport zeg. Zo in het kort klopt het ook wel met deze merrie. Ze heeft een goed gebruik van het achterbeen en heeft ook aardig wat lengte in de rug. Haar koppie is niet super chique, maar wel mooi.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalladidoo en 77 bezoekers