Leuke site voor uitzoeken kwpn hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:14

[quote="Visser Ik kan wel zeggen dat er nergens specifieke hengsten worden bevoordeeld in het systeem. Wij hebben geen enkel belang in de promotie van specifieke hengsten. Het programma is uitgebreid getest, en ik moet zeggen dat voorzover ik het kan zien, het systeem zich naar behoren gedraagt.
Het is onze bedoeling om de fokker eerlijke informatie en vergeljkingsmateriaal te geven.[/quote]
Tja als dit systeem ook zo gaat werken zou het fantastisch zijn!!
Een onafhankelijk advies zonder vooroordelen of te wel eerlijk!
Het zou mooi zijn, want dit is waar ik het al die tijd al over had. Alleen zou het kwpn dit dus moeten doen! En er zeker van zijn dat het systeem fouten vrij is. Want hoe goed het idee ook is, het systeem werkt niet zoals het zou behoren te moetne werken.

Visser
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:33

We werken er hard aan om de informatie zo volledig mogelijk te maken. Maar het is gewoon heel veel werk, en dus een kwestie van tijd om het meer compleet te krijgen. Daarnaast is van een aantal hengsten gewoon nog geen informatie beschikbaar. Neem bijvoorbeeld Roven xx. Daar zijn in Nederland nog geen nakomelingen van, of in elk geval geen die verwerkt zijn in een index voor deze hengst.

Desalniettemin zou ik graag van gebruikers horen hoe het systeem verbeterd kan worden. Als we met z'n allen meedenken, kan dat alleen maar leiden tot een beter resultaat.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:38

Visser schreef:
We werken er hard aan om de informatie zo volledig mogelijk te maken. Maar het is gewoon heel veel werk, en dus een kwestie van tijd om het meer compleet te krijgen. Daarnaast is van een aantal hengsten gewoon nog geen informatie beschikbaar. Neem bijvoorbeeld Roven xx. Daar zijn in Nederland nog geen nakomelingen van, of in elk geval geen die verwerkt zijn in een index voor deze hengst.

Desalniettemin zou ik graag van gebruikers horen hoe het systeem verbeterd kan worden. Als we met z'n allen meedenken, kan dat alleen maar leiden tot een beter resultaat.

Dat is een uitstekend idee!

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:39

Kan het zo zijn dat de site met de Mac niet werkt ? Ik krijg 2 paardenhoofden te zien en dat was het dan. Geen mogelijkheid om iets aan te klikken. Of zie ik iets over het hoofd ?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:31

[offtopic]even java aanzetten SuzanneH[/offtopic]

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:34

Mijn dank is groot.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:40

Ja Visser dat is zeker een goed idee had het gisteren met mijn pa over en die zat vol ideeen het eventueel te kunne verbeteren.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:24

Gribaldifan:
Citaat:
Tja als dit systeem ook zo gaat werken zou het fantastisch zijn!!
Een onafhankelijk advies zonder vooroordelen of te wel eerlijk!
Het zou mooi zijn, want dit is waar ik het al die tijd al over had. Alleen zou het kwpn dit dus moeten doen! En er zeker van zijn dat het systeem fouten vrij is. Want hoe goed het idee ook is, het systeem werkt niet zoals het zou behoren te moetne werken.


Er komt een dezer dagen een nieuwe site van de KWPN-hengsten in samenwerking met ELSEVIER.
Een site van het KWPN via de KWPN -site
Dus info genoeg.
Waarbij de site van Visser waarschijnlijk weer achterhaald zal zijn. Haha!
daar de info ook weer gekoppeld gaat worden aan de site van:


Animal Information Systems Knipoog

NRS heeft moderne computerprogramma's ontwikkeld voor veeverbeterings- en paardenorganisaties: IRIS en EQUIS. IRIS verwerkt I&R-, melkcontrole-, KI-, fokkerij- en exterieurgegevens tot waardevolle informatie. EQUIS is speciaal ontwikkeld voor paardenorganisaties. Inmiddels zijn IRIS en EQUIS operationeel in Nederland, Luxemburg, Ierland, Portugal en Zuid Afrika. Meer (engelstalige) informatie is te vinden op :
www.ais.cr-delta.nl

-------------------------
EQUIS facilitates the following activities:
Studbook registration
Performance recording
Genetic evaluation
Organisation of shows

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:31

Wouter24 schreef:
[offtopic]even java aanzetten SuzanneH[/offtopic]


Toch niet. Het draait gewoon niet op Mac. Heeeel jammer. Om KWPN te fokken moet je PC hebben of Virtual PC installeren *LOL* .

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:32

mmmm toch nog illegale kontakten?? microsoft-KWPN????

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:00

Jammer , ik krijg het niet voor elkaar, dacht dat het aan mijn systeem lag ( onlangs gecrasht ) . Gemiste kans , als het alleen voor de PC gebruikers onder ons is. De Mac gebruikers staan toch bekend als de wat creatievere Lachen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:11

Ik heb voor die dingen Virtual PC geïnstalleerd, dan kan je alles wel zien op de Mac.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 01:58

Goh zannekin ga je KWPN fokken

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 09:14

Citaat:
Goh zannekin ga je KWPN fokken


Wat is dat? Huilen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:44

*zucht*

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:55

sarabande"]
Goh zannekin ga je KWPN fokken
[/quote]

[quote="SuzanneH schreef:
Gemiste kans , als het alleen voor de PC gebruikers onder ons is. De Mac gebruikers staan toch bekend als de wat creatievere Lachen.


Zal dus niet gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:59

Misschien wil iemand nog iets over het onderwerp kwijt??