Welke hengst voor mijn merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 07:47

pfff, lastig zoeken hoor Holly, voor Nederland kom ik nog steeds uit op Rubiquil aangezien je groter wilt, goed en koel karakter, meer front en de goede achterhand van je merrie behouden of eventueel zelfs nog wat verbeteren. Inspekteur valt af denk ik doordat hij nogal veel kleintjes geeft.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:56

petraaken schreef:
pfff, lastig zoeken hoor Holly, voor Nederland kom ik nog steeds uit op Rubiquil aangezien je groter wilt, goed en koel karakter, meer front en de goede achterhand van je merrie behouden of eventueel zelfs nog wat verbeteren. Inspekteur valt af denk ik doordat hij nogal veel kleintjes geeft.
Inspekteur zou ik voor de maat ook niet doen, maar Rubiquil ook niet omdat daar ook Eros in zit, dan zou hij bij elkaar iets van 6 x voorkomen en dat via een behoorlijke lijnenteelt.
Ik denk meer aan bv Metall of zo iets. De meeste ferro's hebben maat en bouw mee, zonder echt zwaar te worden, ik ben hier wel in bevooroordeelt, mijn merrie is ook een metall x farrington Haha!

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:19

ART_UMA schreef:
Inspekteur zou ik voor de maat ook niet doen, maar Rubiquil ook niet omdat daar ook Eros in zit, dan zou hij bij elkaar iets van 6 x voorkomen en dat via een behoorlijke lijnenteelt.
Ik denk meer aan bv Metall of zo iets. De meeste ferro's hebben maat en bouw mee, zonder echt zwaar te worden, ik ben hier wel in bevooroordeelt, mijn merrie is ook een metall x farrington Haha!


heeft toch geen problemen opgeleverd bij mij en ik heb er 2 van hem en de derde zit voorlopig nog in de buik van mijn mijn merrie maarja die heeft ook geen 2 x Uniform x variant in haar bloed.

conclusie dus beter geen Nederlandse hengst voor Holly haar merrie aangezien er wel in bijna alle hengsten Amor bloed zit buiten Florencio. Dus moeten we richting Duitsland zoeken.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:40

Donaufels, trakehner, net 3 jaar:
Afbeelding

Heeft ook een stuk beter gepresteerd op z'n 30 dagen test:

Karakter: 8,00
Draf: 8,38
Galop: 8,88
Stap: 8,13
Rittigkeit: 8,75
Springen: 7,50

(en origineel)

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:11

http://www.hengsthaltung-becks.de/13755.html

Deze scoort nog beter op zijn leistungsprufungen. Heeft Holly zelf gevonden. Al konden ze wel een betere draffoto geplaatst hebben. Nu lijkt het alsof hij op de voorhand loopt.

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:15

Weet je het nog wel? Ik zou helemaal tureluurs worden van al deze informatie Verward
Ik denk heel simpel..zoek een beetje uit welke hengst je wat lijkt om de punten van je merrie te verbeteren en houd het daarbij. Je weet toch niet hoe je eigen merrie fokt en niet alleen dat het perfecte paard bestaat niet. Er worden nu zoveel eisen gesteld aan hoe het zou moeten zijn en ik denk dat dat niet zo werkt. Als je alles zou kunnen beredeneren zouden er alleen maar toppers gefokt worden en meestal is dat dus niet zo.
Mijn advies is als je in eerste instantie gekozen hebt voor Painted Black zou ik het daar bij laten. Je kunt over elke hengst wel zowel positieve als negatieve dingen vinden....dan vind je waarschijlijk nooit een geschikte hengst. Mocht je dit nu onzin vinden dan denk ik nog dat je ook niet teveel naar een hengst zelf moet kijken. Als voorbeeld bedoel ik daarmee dat je vond dat OOSeven een te vlak voobeen heeft. Daar heb je gelijk aan, heeft hij ook, maar dat wil dus niet zeggen dat zijn veulens dat ook hebben dan, in ieder geval die van mij niet. Een kopie van de hengst word het veulen zobiezo niet.
Al blijft het wel leuk om over de keus te discussieren natuurlijk da`s best interressant, maar het perfecte veulen bij elkaar praten lukt niet.
Dit is niet negatief bedoeld hoor, ik hoop niet dat het zo overkomt, maar ik zou er zelf alleen maar onzeker van worden denk ik Verward

Dees

Berichten: 18941
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:34

tip: ik zag dit jaar hele aparte veulens van Don Schufro....
Staat die niet bij Van Olst?

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:25

holly schreef:
Ze is niet grof gebouwd, juist helemaal niet.
Ze heeft wel een wat groffere benen, en (niet lachen) en brede staart wortel Tong uitsteken
Ik mis in haar het chique zijn.
Haar hoofd is te recht, haar hals te smal, maar de rest van het lichaam is zeker niet verkeerd.
Waar ik zeker een verbetering in wil proberen te krijgen is haar rug.

Zou iemand het ook aandurven mijn eigen keuze te beoordelen?

Oh en niet te vergeten haar karakter, die ik niet verloren wil laten gaan.
Ze is enorm lief en nuchter.


Hoe zou je haar hoofd dan willen hebben..? En ik vind haar juist helemaal geen grof hoofd hebben integendeel..waarschijnlijk lijkt dat zo door de iets te smallen hals(heeft mijn paard ook) daardoor lijkt het misschien wat groter..Ik vind het een heel mooi paard en zeker niet tuiger achtig, maar een echt dressuur paard is meestal wel wat ronder ja..maar ik vind haar er zeker niet ongeschikt uitzien als dresuurpaard..misschien moet je is wat gaan springen met haar..?

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:33

omdat het een dressuurafstamming is wil ze een dressuurhengst. Alsjeblieft zeg je zet toch geen springer op deze merrie. Allround kan ik nog inkomen maar geen springer.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:34

petraaken schreef:
omdat het een dressuurafstamming is wil ze een dressuurhengst. Alsjeblieft zeg je zet toch geen springer op deze merrie. Allround kan ik nog inkomen maar geen springer.

Huh dat bedoel ik niet!!..zucht..ik bedoel als je de merrie niet dressuurachtig genoeg vind kan ze met haar proberen te springen..

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:35

Dees schreef:
tip: ik zag dit jaar hele aparte veulens van Don Schufro....
Staat die niet bij Van Olst?


Hebben we het al over gehad. Ik vind hem niet sterk genoeg in de achterhand en dat komt tot uiting in zijn piaffe en passage. Vind hem bovendien ook belachelijk duur. Er lopen betere rond voor minder geld.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:44

petraaken schreef:
http://www.hengsthaltung-becks.de/13755.html

Deze scoort nog beter op zijn leistungsprufungen. Heeft Holly zelf gevonden. Al konden ze wel een betere draffoto geplaatst hebben. Nu lijkt het alsof hij op de voorhand loopt.


Donaufels was al 1.69m gemeten op de keuring, met veel massa. Bij deze staat 1,65m.
En aangezien dat Holly een fijner hoofdje wil....

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:51

Zannekin schreef:
Donaufels was al 1.69m gemeten op de keuring, met veel massa. Bij deze staat 1,65m.
En aangezien dat Holly een fijner hoofdje wil....


had niet gekeken naar stokmaat. Valt op dat gebied inderdaad wat af. Hoofd vind ik wel fijn voor zover ik het kan beoordelen op deze foto's.

Alleen stijgt die hengst bij met stippen op mijn eigen lijstje. }> stokmaat is ideaal voor mijn reus van 1.72m Haha!

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:25

Holly wat vind je van deze hengst? Romanov staat bij Kathmann. Zit dus niet zo gek ver weg in Duitsland.

Afbeelding Heeft ook hoge punten waaronder een 10 voor rittigkeit.

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:28


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 17:05

petraaken"]
http://www.hengsthaltung-becks.de/13755.html

Deze scoort nog beter op zijn leistungsprufungen. Heeft Holly zelf gevonden. Al konden ze wel een betere draffoto geplaatst hebben. Nu lijkt het alsof hij op de voorhand loopt.
[/quote]

Ja he, helemaal zelf gevonden Tong uitsteken Vind het een leukerd eigelijk.
Zal even vertellen waarom.
De gangen spreken mij wel aan, tevens omdat ze veel op die van mijn merrie lijken. Ik zocht bv het achterbeen dat ik graag wil behouden en deze hengst beweegt zijn achterbeen zowat exact hetzelfde. Daarnaast wilde ik graag een soepeler voorbeen en deze heeft dat.
Eigenlijk is het enige nadeeltje wat ik kan vinden zo gauw, het hoofd, ook vrij recht, maar goed je kan niet alles hebben.
De stokmaat van de hengst zelf is iets groter dan mijn merrie, maar het belangrijkste vind ik wat hij doorgeeft aan stokmaat. (moet ik nog even uitzoeken)
Deze staat gaat dus op mijn lijstje OK dan!

[quote="jadeooseven schreef:
Mijn advies is als je in eerste instantie gekozen hebt voor Painted Black zou ik het daar bij laten. Je kunt over elke hengst wel zowel positieve als negatieve dingen vinden....dan vind je waarschijlijk nooit een geschikte hengst

Zo werkt dat toch niet?
Ook al roep ik he das een leukerd, wil dat nog niet meteen zeggen dat ik dan maar effe een kwakkie haal Tong uitsteken
Nu weet ik een aantal punten waardoor ik helaas beter niet voor hem kan kiezen, jammer, maar ik heb nog tijd zat om een net zo leuke hengst uit te zoeken.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 18:20


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:53


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:01

Okeanos hebben wij in Zweden bij z'n fokker gezien. Hij is de broer van Briar (uit de volle zus van de moeder). Hij was toen nog niet zadelmak maar liep wel super. Hangt ervan af wat je wil: veel knieactie en wat zwaarder idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:09


Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:12

petraaken schreef:
Holly wat vind je van deze hengst? Romanov staat bij Kathmann. Zit dus niet zo gek ver weg in Duitsland.

[image] Heeft ook hoge punten waaronder een 10 voor rittigkeit.


WOWWW...doendoendoendoendoen~!!!!!!!!!!! Kwijl Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:34


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 21:30

Zo veel hengsen, tis om moe van te worden, want ik kijk ze allemaal eens af. Er worden hier heel veel hengsten genoemd en ik heb ze nog niet allemaal bekeken, want zo snel ben ik niet hoor, maar heb al wel een klein lijstje.
Gewoon een paar namen die ik zo op de foto leuk vind, en sommige heb ik filmpjes van gezien. Maar heb er nog niet verder naar gezocht, wat ik dus nog moet doen.

Don Chico, Damon Hill, Duntroon, Rubin Royal, Romanov, Down Under, Don Romantic.

Wat ik ga schrappen, of wat er bij komt, moet ik nog bekijken, maar er zullen nu vast wel hengsten tussen zitten, waar men iets over kan vertellen over het wel of niet lijken te passen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 22:57

Ik ben alweer een stapje verder en heb nu nog over;
Rubin Royal, Damon Hill, Romanov, Don Romantic, en heb er met behulp van Fokker(nogwat) er Kennedy en Special D aan toe gevoegd
(maar stiekem heb ik al een beetje een keus gemaakt)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:29

Geen Okeanos bij je lijstje?