Rapportage afstamelingen Florencio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 14:08

Weet iemand trouwens wat de "vervolgprocedure" is ????
De veulen beoordeling is door Nijhof in een zeer vroeg stadium aangevraagd.
Volgens de regels moet de hengst worden aageboden in Ermelo en kan ie aangewezen worden voor de competitie. Daarna volgt dan evt aanwijzing voor de verkorte test in Ermelo.

Ik kan me echter voorstellen dat er nu een andere procedure wordt gevolgd, maar ik ken de mogelijkheden niet volledig.
Kan de hengst vrijstelling krijgen van de de HC of de verkorte test.
Hij is namelijk al aangekeurd bij andere grote stamboeken en het KWPN kan hem volgens mij dan ook gelijk erkennen.
(vergelijk Donnerhall, Briar, Silvano.......... die doorliepen die procedure ook niet)

Ik heb namelijk in April al gedekt bij Floris en Nijhof heeft nog steeds niks van zich laten horen wat betreft de bijbehorende papierwinkel en nota.
Visschedijk stuurde al lang de nota en hengstenhouders zijn over het algemeen ook niet zo traag met hun crediteurenafhandeling.........
Misschien doen ze nog wel een poging om de dekkingen van 2004 gelijk onder de KWPN vlag te brengen.
Kan de kassa in Zeist ook gelijk weer draaien en hoeven ze later de boel niet alsnog te veranderen.
Maar dat zal wel te voorbarig zijn en weer allerlei protesten / rechtzaken uitlokken.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:06

Citaat:
In GÉÉN geval beknopte modelletjes........
Dat woord wil ik hier niet horen.


ik weet niet wie dat heeft gezegd, maar dat slaat dus nergens op.

Wat mij opviel dat veel merries wel erg lang gelijnd waren. Misschien dan toch voor Florencio gekozen, in de hoop dat de nakomeling beknopter zou worden?

Wat ook opviel is de lichtvoetigheid waarmee de veulens draafden. Stuk voor stuk een sterk achterbeen (erg belangrijk zeggen ze, de voorkant kun je trainen de achterkant wordt moeilijker)

Ik had er twee die absoluut niet mijn smaak hadden (te iel nekkie) maar goed bewegen konden ze allemaal.

Citaat:
Uit foto's blijkt het niet echt, maar de nr 12 uit de Goodtimes moeder was nog beter dan de rest.



CGJ en dat uit jouw mond Bloos

Zelf was ik van mening dat hij zich niet echt liet zien, omdat hij teveel galoppeerde. Over het algemeen willen de mensen toch dat draven zien. Het schijnt dat Zoey heel goed kan schakelen, hij speelt met zijn galop en komt daarbij heel goed terug in draf, die hij toch wel goed liet zien. (zijn niet mijn woorden hoor, ben niet zo deskundig)

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:45

Citaat:
De hier getoonde veulens zijn (toevallig) gefokt uit kwpn-merries


dat is niet toevallig. Nijhof heeft bewust gekozen uit KWPN merrries om e.e.a. te bewijzen. lijkt mij ook heel verstandig.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:52

Citaat:
Ik heb namelijk in April al gedekt bij Floris en Nijhof heeft nog steeds niks van zich laten horen wat betreft de bijbehorende papierwinkel en nota.



in de regel sturen ze na het dekseizoen pas de nota en andere bewijzen. Dat is al jaren zo Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 16:02

Suzan1 schreef:
in de regel sturen ze na het dekseizoen pas de nota en andere bewijzen. Dat is al jaren zo Knipoog

Dan zal de cash-flow bij Nijhof wel iets florissanter zijn dan die van de andere hengsten-exploitanten waar ik eerder de nota's van kreeg.
Eentje presteerde het om al gelijk na de 1e inseminatie met de nota op de proppen te komen......... het ei was geloof ik nog niet weg.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:29

Citaat:
Dan zal de cash-flow bij Nijhof wel iets florissanter zijn


die zitten er wel warmpjes bij. Ze zullen wel een hekel hebben aan administratief werk. Zo voorkomen ze ook dat er geld terug gestort moet worden als een merrie gust blijkt.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 16:30

ach ja........... en die 3 maanden rente-verlies stelt bij de huidige rente-stand ook niks voor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:57

Ik heb beide meegemaakt, de ene belt op dag 18 en stuurt de volgende dag een factuur, de andere gooit hem rond november eens de deur uit...

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:07

CGJ12 schreef:

Het viel trouwens op dat Florencio best veel wit vererft.

Ook bij relatief weinig getekende moeders.
Drukt die Weltmeyer dat dus door.



Wat te denken de vader lijn en wel Furioso II


Afbeelding

Onder Weltmeyer.

Afbeelding

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:37

Ja ik denk niet dat Weltmeyer wit vererft, verwonderde me ook al.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:22

Afbeelding

White Star (v. Weltmeyer) Haha!

(dressage index:158,50/1.)

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:03

Kan die White Star niet echt mooi vinden met dat hoofd zo wit.. net of ie een masker op heeft.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:35

Omdat die éne zoon uit zovelen een brede bles heeft geeft Weltmeyer veel wit???
Afbeelding

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:00

precies, d'r hangt toch ook nog een moeder aan, of wordt alles alleen maar door de hengst vererft in de moederlijn van White star zit zelfs een complete schimmel. (allbreedcom)

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:27

Zannekin schreef:
Omdat die éne zoon uit zovelen een brede bles heeft geeft Weltmeyer veel wit???
[image]


Ja, logisch toch?

(bedoelde het niet zo serieus, vandaar)
Laatst bijgewerkt door GertJan op 11-09-04 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:38

Suzan1 schreef:
precies, d'r hangt toch ook nog een moeder aan, of wordt alles alleen maar door de hengst vererft in de moederlijn van White star zit zelfs een complete schimmel. (allbreedcom)



[img]http://www.ohmen.de/images/Staatsprämienstute%20Gräfin%20O.jpg[/img]
De moeder van White Star.

Nu terug naar Florencio. Die veulens hebben toch ook een moeder?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:18

Gertjan, Weltmeyer zelf heeft ook helemaal niet veel wit, moeder ook niet en dan komt daaruit een paard als White Star. Is dat nu raar? Iedereen weet toch dat aftekeningen ed vaak veel verder zitten (sabino bv) en dat het dus een combinatie is van genen. Weltmeyer geeft overwegend weinig wit.
Hier zijn zo vaak al roddels gelanceerd. Ik denk dat nu al de helft van de lezers hier bang zal zijn om in een veulen van Florencio een brede witte bles te zien.....

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:32

Zannekin schreef:
Gertjan, Weltmeyer zelf heeft ook helemaal niet veel wit, moeder ook niet en dan komt daaruit een paard als White Star. Is dat nu raar? Iedereen weet toch dat aftekeningen ed vaak veel verder zitten (sabino bv) en dat het dus een combinatie is van genen. Weltmeyer geeft overwegend weinig wit.
Hier zijn zo vaak al roddels gelanceerd. Ik denk dat nu al de helft van de lezers hier bang zal zijn om in een veulen van Florencio een brede witte bles te zien.....


Wat ik wil zeggen is dat je niet kunt concluderen dat Florencio veel wit doorgeeft, omdat de moeders van deze veulens relatief weinig getekend zijn. De moeder van White Star heeft ook niet veel wit (geen wit als het goed is). Dat wil niet zeggen dat je daaraan meteen kunt verbinden dat het wit dan van de vader (Weltmeyer) moet komen, immers de moeders van deze Florencio veulens kunnen, net zoals jij zegt, die aftekeningen in hun genen meedragen, zonder dat deze bij de merrie zelf zichtbaar zijn.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:04

Zannekin schreef:
Hier zijn zo vaak al roddels gelanceerd. Ik denk dat nu al de helft van de lezers hier bang zal zijn om in een veulen van Florencio een brede witte bles te zien.....


Zannekin niet alles is roddels, vaak zijn het ook vragen om er achter te komen hoe iets kan, of de eigen ervaring.
Als die jou niet uitkomen betekent dat nog niet dat een ander dat met een verkeerde intentie neerzet.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:20

Wat heeft dat wit hier te maken met mij uitkomen????

sarabande schreef:
......of de eigen ervaring.


ter motivatie: wij hebben een Weltmeyer fokmerrie die, zoals de vele anderen, zeer weinig wit heeft én ze vererft ook zeer weinig wit, dit met verschillende hengsten.
Ons veulen van Wolkentanz (v. Weltmeyer) heeft helemaal geen wit, is effen donkerbruin.
Van alle hengsten uit Weltmeyer is naar mijn weten enkel White Star zo veel wit geverfd.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 11-09-04 10:44, in het totaal 2 keer bewerkt

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:35

sarabande schreef:
Zannekin niet alles is roddels, vaak zijn het ook vragen om er achter te komen hoe iets kan, of de eigen ervaring.
Als die jou niet uitkomen betekent dat nog niet dat een ander dat met een verkeerde intentie neerzet.


Ja, zo kan het zijn.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:46

Zannekin schreef:
Wat heeft dat wit hier te maken met mij uitkomen????



ter motivatie: wij hebben een Weltmeyer fokmerrie die, zoals de vele anderen, zeer weinig wit heeft én ze vererft ook zeer weinig wit, dit met verschillende hengsten.
Van alle hengsten uit Weltmeyer is naar mijn weten enkel White Star zo veel wit geverfd.


Wie Weltmeyer is ook niet onbedeeld.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:53

Die draagt (net zoals Briar bv) het sabino gen.
Het zou me verbazen dat dat van Weltmeyer komt: dan zou je het wel meer tegenkomen in zijn 64 goedgekeurde zonen zeker.....

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:28

Zannekin schreef:
Die draagt (net zoals Briar bv) het sabino gen.
Het zou me verbazen dat dat van Weltmeyer komt: dan zou je het wel meer tegenkomen in zijn 64 goedgekeurde zonen zeker.....


92 goedgekeurde zonen toch?
In ieder geval is het mij niet opgevallen dat Weltmeyer opvallend veel wit vererft.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:49

Afbeelding

we dwalen behoorlijk af. moeder en zoon (oke wel van Florencio), maar aan het hoofd bijna dezelfde aftekeningen