Zijn er al merries drachtig??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:47

Ja mijn merrie is drachtig OK dan! . Ze is drachtig van Saros van 't Gestelhof. De vrucht zag er goed uit en ik hoop dat als ze de 25e nog een keer gescand wordt nog steeds drachtig is Hyper!
En dan nog ± 10 maanden wachten, spannend

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:41

volgens je profiel heb je NRPS'ers waarom dan kiezen voor Saros Verward Er zitten betere hengsten bij het NRPS dan Saros.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:18

Zauber schreef:
Die van mij is woensdag 18 dagen.
Gedekt door eigen hengst.
Ben erg benieuwd.



Is drachtig verklaart.

Groetjes Zauber

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:25

petraaken schreef:
volgens je profiel heb je NRPS'ers waarom dan kiezen voor Saros Verward Er zitten betere hengsten bij het NRPS dan Saros.


Heb maar 1 nrps'er hoor Haha! ,
Ach ja dat zou kunnen, maar op dit moment leek deze combi het meest geschikt. De hengsten van het nrps en ook bij het kwpn zijn eigenlijk net te heet voor mijn merrie. Het is namelijk nogal een heethoofd, niet echt voor je willen werken (tenminste vroeger, wordt beter). Dus ik was eigenlijk op zoek naar een hengst met een super karakter nou dat is daros wel en echt verkeerd lopen doet hij ook niet.
Dus er zullen best betere hengsten rondlopen, maar vindt het toch echt geen slechte hengst hoor.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:10

ponymens schreef:
3 merries gedekt (New Forest en NRPS) gedekt, 2 met Polsbury Popeye en 1 met Sweet Forest Wizard, nog ongeveer 10 dagen dan kunnen de eerste 2 vast gecand worden.


Alle 3 drachtig!

1) Polsbury Popeye x Sweet Forest Wizard
2) Polsbury Popeye x Sweet William
3) Sweet Forest Wizard x Frisian Forest Marco Polo

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:39

de mijne moet nog eerst een veulen krijgen... die is dus nog drachtig Haha!

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:43

ja mijn camarque merrie is drachtig van mijn haflinger hengst, na de dekking heb ik gewacht tot dat ze weer hengstig moest worden, mijn hengst er naast gezet en ze sloeg hem af. Dus ze is drachtig

feincera

Berichten: 89
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:32

2 out of 3:
- Feinschnitt merrie is ongeveer 4 weken drachtig van Quintus
- Chellano merrie is ongeveer 3 weken drachtig van Indorado

De 3e merrie is nog niet gedekt, dus verwacht ik niet dat ze al drachtig is Haha!

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:31

Ilindra schreef:
Lisa is drachtig van Orbaldo II, ze is op 10 mei gedekt en gisteren gescand.
Ilindra is gisterochtend voor de 2e keer gedekt door Koss en sloeg vanavond rigoreus af, dus ik verwacht dat zij ook drachtig is.

Coravivera, de 20-jarige moeder van Lisavivera, is gescand en blijkt weer drachtig van Koss.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:20

De mijne is weer hengstig en staat nu op een kliniek in Oud beijerland(Z-H) om weer gedekt te worden

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:34

Paar uur geleden voor het laatst gescand en ze is nog steeds drachtig. Haha!
Zie link "We zijn nog steeds zwanger + foto" in onderschrift.

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:23

michele schreef:
Heb maar 1 nrps'er hoor Haha! ,
Ach ja dat zou kunnen, maar op dit moment leek deze combi het meest geschikt. De hengsten van het nrps en ook bij het kwpn zijn eigenlijk net te heet voor mijn merrie. Het is namelijk nogal een heethoofd, niet echt voor je willen werken (tenminste vroeger, wordt beter). Dus ik was eigenlijk op zoek naar een hengst met een super karakter nou dat is daros wel en echt verkeerd lopen doet hij ook niet.
Dus er zullen best betere hengsten rondlopen, maar vindt het toch echt geen slechte hengst hoor.



Ik ken nochtans enkele hengsten bij het NRPS die geen heethoofden fokt. Heb nl. zelf een heethoofdje dus ook ik kijk uit naar het karakter.
vind Saros als sportpaard zeker niet slecht maar niet als hengst. Vooral zijn bovenlijn bevalt me absoluut niet. Ook mijn instructeur heeft een merrie laten dekken door Saros maar ik denk eerlijk gezegd dat een foute combi zal zijn. Het enige wat ik bedenken waarom hij voor Saros koos is omdat de hengst bij mijn weten geen schimmel fokt. En veel schimmels krijgen later vaak kanker en als ze wilden uit die merrie fokken moest het nu gebeuren. Ik hoop voor hem dat ze drachtig is en dat het veulen veel beter is dan ik ervan verwacht.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:25

mijne is niet meer drachtig....Haha!
we hebben nu een veulen..

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:41

Alane schreef:
mijne is niet meer drachtig....Haha!
we hebben nu een veulen..



laat je haar opnieuw dekken?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:43

Ja, we laten haar opnieuw dekken..
dadelijk met de 1e hengstigheid

EngeltjeS

Berichten: 16654
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:49

Ja Haha! Pukkie is drachtig!! Drachtig van de hengst Bart Verward (volgens mij kent bijna niemand hem.....)
Pukkie is een shet van 93 cm, en bart was kleiner dus ik denk dat het veulen ongeveer 90 cm word. Tong uitsteken
Ze is 3x naar de hengst gegaan en de laatste keer ging ze gille
en ze gaf hem een trap, kortom: AFWIJZING!
Bloos

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:36

petraaken schreef:
Ik ken nochtans enkele hengsten bij het NRPS die geen heethoofden fokt. Heb nl. zelf een heethoofdje dus ook ik kijk uit naar het karakter.
vind Saros als sportpaard zeker niet slecht maar niet als hengst. Vooral zijn bovenlijn bevalt me absoluut niet. Ook mijn instructeur heeft een merrie laten dekken door Saros maar ik denk eerlijk gezegd dat een foute combi zal zijn. Het enige wat ik bedenken waarom hij voor Saros koos is omdat de hengst bij mijn weten geen schimmel fokt. En veel schimmels krijgen later vaak kanker en als ze wilden uit die merrie fokken moest het nu gebeuren. Ik hoop voor hem dat ze drachtig is en dat het veulen veel beter is dan ik ervan verwacht.



Ik heb toch een aantal veulens gezien (ook bij mij in de buurt) die mij toch zeker wel aanspraken. Maar goed meningen mogen verschillend zijn Haha! . Ze adverteren trouwens dat hij nooit vos fokt, schimmel heb ik niet gehoord. En misschien zien mensen toch andere dingen in de hengst die jij niet ziet. Ik bedoel bij het nrps of kwpn zijn er ook hengsten die mij niet kunnen bekoren .
Ik zie wel wat er uitkomt en over vier jaar weet ik pas of het het paard is geworden wat ik zou willen/hoop.

ahintofte
Berichten: 158
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Nederhorst den Berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:03

Saros kan geen schimmel geven omdat hijzelf geen schimmel is...als de merrie schimmel is dan uiteraard wel! Dat heeft dus niks met Saros te maken maar met genetica.

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:24

De merrie van mijn instructeur is voor zover ik weet niet fokzuiver schimmel. Aangezien saros vooral donkere veulens geeft hoopt hij op een bruin veulen.

Ferry80
Berichten: 344
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:47

Ja 1 van onze paarden is drachtig van Metall!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:46

Mijn merrie Quirina is drachtig van de hengst Warkant van 't Gestelhof Haha! Lekker spannend want dit jaar waren zijn eerste veulens geboren... Dus ik krijg een veulen van zijn tweede jaargang dus we hebben nog van niks garantie Haha! maar is lekker spannend!! Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:31

petraaken schreef:
De merrie van mijn instructeur is voor zover ik weet niet fokzuiver schimmel. Aangezien saros vooral donkere veulens geeft hoopt hij op een bruin veulen.


Ik heb altijd begrepen dat schimmel een "patroon" is dat geen generaties overslaat en als een paard het schimmelgen draagt hij/zij het ook ALTIJD toont.
Je kunt dus enkel een schimmel fokken in combinatie met ten minste 1 schimmelouder.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:33

Domi is nu bij de hengst Artisan. Ik hoop dat het in een keer goed gaat!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:55

Loolapelooza schreef:
Ik heb altijd begrepen dat schimmel een "patroon" is dat geen generaties overslaat en als een paard het schimmelgen draagt hij/zij het ook ALTIJD toont.
Je kunt dus enkel een schimmel fokken in combinatie met ten minste 1 schimmelouder.

Dat klopt volgens mij ook, als zeg maar de vader van een merrie schimmel is, maar zij niet dan heeft of draagt zij het schimmelgen ook niet en kan het daarom ook niet doorgeven.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78618
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:04

Neonlight schreef:
Mijn appaloosa merrie is zaterdag en vanmorgen gedekt door Lamento III. Half juni scannen en dan weet ik het ook.


En ze is drachtig. Haha!