Gebazel over beweging (split van onderwijs mij)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:34

CGJ12"]
[quote="ceasario schreef:
Ja ik heb nooit een merrie een IBOP laten doen.
Sjef zij : Merrietest is waardevoller. Huilen


Die merrietest is er pas gekomen nadat jij het actieve arbeidsproces hebt verlaten denk ik.
Daarvóór moest je KEUR halen via de IBOP.
Wellicht dat jij nog paarden hebt gehad in de trekproef?
[/quote]


Citaat:
actieve arbeidsproces hebt verlaten denk ik.


Ben je niet goed geinformeerd.

Ik zit hier op een ander comp. jankers te vertellen om toch maar eens met de schuldhulp sanering te gaan praten.
Daar ze aan ons de rekeningen van onze klanten niet betalen.

Dus actief genoeg. OK dan!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:36

Het blijft me hoe dan ook ontzettend van je tegenvallen dat je als doorgewinterd fokker niet wist dat 110 het maximaal haalbare was..................
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 23-02-04 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:36

CGJ12 schreef:
Ik denk dat ie bedoelt dat die Cicky een erg strak voorbeen heeft (en daar erg laag om moet scoren volgens de KWPN theorie).

In eerste instantie redeneerde hij dat Cicky allemaal tienen had gekregen en dus perfect bewoog met dat "strakke voorbeen".
Echter nu hij er achter is gekomen dat 110 het maximaal haalbare was, zegt ie dat Cicky dus 100 van de 110 heeft gekregen om dat "ontzettende strakke voorbeen"..................

Toch beter je huiswerk gaan doen Ceasario.
Zeker als je conclusies gaat trekken op foute vooronderstellingen..... Haha!:D:D


Tjeetje... Ceasario je bent vast heel sterk in cryptogrammen Haha! .
Bedankt CGJ12!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:42

CGJ12"]
Ik denk dat ie bedoelt dat die Cicky een erg strak voorbeen heeft (en daar erg laag om moet scoren volgens de KWPN theorie).

In eerste instantie redeneerde hij dat Cicky allemaal tienen had gekregen en dus perfect bewoog met dat "strakke voorbeen".
Echter nu hij er achter is gekomen dat 110 het maximaal haalbare was, zegt ie dat Cicky dus 100 van de 110 heeft gekregen om dat "ontzettende strakke voorbeen"..................

Toch beter je huiswerk gaan doen Ceasario.
Zeker als je conclusies gaat trekken op foute vooronderstellingen..... Haha!:D:D
[/quote]

[quote="ceasario schreef:
[
Een ibop van 100, dus het hoogste.
Wil dat nu zeggen dat dit het voorbeeld paard in 1987 moest zijn van het WPN ?
Ik weet het echt niet,wat er anders met IBOP bedoeld wordt.



Wil dat nu zeggen

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:44

CGJ12 schreef:
Het blijft me hoe dan ook ontzettend van je tegenvallen dat je als doorgewinterd fokker niet wist dat 110 het maximaal haalbare was..................


Nee eerlijk dat wist ik echt niet. Huilen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:47

Je wist wél dat 100 het hoogst haalbare is bij de lineaire score?
Je wist wél dat 100% het hoogst haalbare is in een dressuurproef?
Je wist wél dat 0 fout het hoogst haalbare is in een springparcours?

Bij deze dan.......
Geen dank Haha!:D:D

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:52

CGJ12 schreef:
Je wist wél dat 100 het hoogst haalbare is bij de lineaire score?
Je wist wél dat 100% het hoogst haalbare is in een dressuurproef?
Je wist wél dat 0 fout het hoogst haalbare is in een springparcours?

Bij deze dan.......
Geen dank Haha!:D:D


Ja wie verzint dan het almachtige getal van 110.

bark
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 18:04

Met andere woorden wat jij een goed gebouwd paard noemt, is misschien wel niet goed. (quote van Anna)

Als eerste, een schuine schouder was bedoeld als voorbeeld, en uiteraard begrijp ik ook wel dat een schuine schouder geen garantie is voor een goed bewegend paard.
Wat mij nou zo interesseert, maar daar geef je geen antwoord op, is hoe jij kan zien aan een paard in stand dat hij goede stap, draf en galop heeft en nog kan springen ook. Ik vind dit namelijk heel bijzonder en durf ook te beweren dat dit onmogelijk is. Dus als je reageert op een door mij gegeven antwoord/vraag/stelling niet alleen een stukje beantwoorden maar dan graag volledig, anders leer ik er nog niks van.Verder weet ik wel donders hoe een goed gebouwd paard er uit moet zien, maar heb de indruk dat jij dat ook goed weet. Waarschijnlijk zijn we het dus over de bouw van het paard wel eens, maar weet ik ook wat goed bewegen is en daar twijfel ik een beetje bij jou aan.
Met andere woorden wat jij een goed bewegend paard noemt is misschien wel niet goed.

Wel niet (is dat goed hollands)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:07

over dead end gesproken.

bark
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 18:12

Lovely schreef:
over dead end gesproken.



licht je nader toe!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:19

Oeps, ik had jouw post niet gezien eigenlijk, maar daar boven loopt de discussie aardig dood.

bark
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 18:22

Anna42"]
[quote="CGJ12 schreef:
Wél verrekte handig in de barrage..............die rengalop....... Haha!


Helemaal niet. Voordat het EV op maximale snelheid is, heeft hij eerst heel wat meters nodig. Voor de barrage met deze korte afstanden is dus een paard benodigd dat razendsnel middels een sprintgalop de achterhand kan onderbrengen. Daarbij wordt zowel in tijd tussen de hindernissen en aan de hoogte en breedte (rekken) over de hindernissen gewonnen.
[/quote]


Op de jumping Amsterdam stonden nagenoeg alleen paarden met veel Engels volbloed in de genen hoog geklasseerd, dus met de sprintgalop zal het ook wel goed zitten.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:25

Lovely schreef:
Oeps, ik had jouw post niet gezien eigenlijk, maar daar boven loopt de discussie aardig dood.


Weet jij nog een paard dat hoger heeft gescoord dat 100 punten ?
Ik zal het je gemakkelijker maken 98 punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:29

ceasario"]
[quote="Lovely schreef:
Oeps, ik had jouw post niet gezien eigenlijk, maar daar boven loopt de discussie aardig dood.


Weet jij nog een paard dat hoger heeft gescoord dat 100 punten ?
Ik zal het je gemakkelijker maken 98 punten.
[/quote]
Mijn eerste vraag zou zijn of dat goed of slecht is Schijnheilig .

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:33

Lovely schreef:
.

Mijn eerste vraag zou zijn of dat goed of slecht is Schijnheilig .
[/quote]


Citaat:
ceasario schreef:

Een ibop van 100, dus het hoogste.
Wil dat nu zeggen dat dit het voorbeeld paard in 1987 moest zijn van het WPN ?
Ik weet het echt niet,wat er anders met IBOP bedoeld wordt.


Ja dat werd al eerder gevraagd, maar daar kwam geen antwoord op.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:48

ceasario schreef:
Ja dat werd al eerder gevraagd, maar daar kwam geen antwoord op.


Jawel daar kwamen wel degelijk antwoorden op, alleen geen antwoorden die jou te pas kwamen. Dat is heel wat anders dan geen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:55

sarabande"]
[quote="ceasario"]Ja dat werd al eerder gevraagd, maar daar kwam geen antwoord op.
[/quote]

Jawel daar kwamen wel degelijk antwoorden op, alleen geen antwoorden die jou te pas kwamen. Dat is heel wat anders dan geen.
[/quote]


[quote="sarabande"]
[quote="ceasario schreef:
Ik weet het echt niet,wat er anders met IBOP bedoeld wordt.


IBOP was en is een zadelproef(je), plus 2 sprongetjes.

Jij wilt hier aantonen dat een paard met een hoge IBOP ook het perfect gebouwde paard moest zijn??
Overigens zou een minder gespannen paard een heel andere foto opleveren, lijkt me zo.
[/quote]

Dan anders gevraagd:
Hoeveel punten heb je nodig voor keurschap nu en toen?
pls.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:00

CGJ12 schreef:
Je wist wél dat 0 fout het hoogst haalbare is in een springparcours?


Zeker nog nooit een parcours gesprongen...

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:06

ceasario"]
[quote="CGJ12 schreef:
Je wist wél dat 100 het hoogst haalbare is bij de lineaire score?
Je wist wél dat 100% het hoogst haalbare is in een dressuurproef?
Je wist wél dat 0 fout het hoogst haalbare is in een springparcours?

Bij deze dan.......
Geen dank Haha!:D:D


Ja wie verzint dan het almachtige getal van 110.
[/quote]

Waar staat dat ,dat ik dat wist? Ach gut

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:21

Bucephalus"]
[quote="Anna42 schreef:

Waar Rau voor pleit, is dat het evenwichtsmodel bewaart blijft en dat je alleen als veredelaars paarden kunt inzetten die aan dit criterium voldoen.
Met andere woorden je moet het evenwichtsmodel niet veranderen maar je kunt het wel veredelen.


Mee eens, maar dat is iets anders dan dat je uit een Volbloed geen goed rijpaard zou kunnen fokken (volgens Rau) en daar reageerde ik op.
Rau gaf aan dat het moeilijk was geschikte Volbloeds te vinden, die aansloten bij de toenmalige fokkerij, omdat de ontwikkelingen van toen, naast paarden die grove fouten in het exterieur toonden, voornamelijk volbloeds opleverden die lichter waren, weinig harmonie toonden in de bouw, korter waren (steile schouders, korte opperarmen, afhangende croupe) met een zwakker fundament (kleinere gewrichten, te lange pijpen, te lange en steile koten, zwakke en kleine spronggewrichten).

Hij gaf criteria waaraan de juiste volbloed zou moeten voldoen en noemde naast Adeptus o.a. Lagrange, Questionnaire en Perfectionist.
[/quote]

Dan zitten we exact op hetzelfde spoor en ben ik het weer helemaal met je eens. Dat probleem bij de toenmalige Volbloeds is 100 jaar later alleen maar groter geworden.

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:45

Anna42 schreef:


Dan zitten we exact op hetzelfde spoor en ben ik het weer helemaal met je eens. Dat probleem bij de toenmalige Volbloeds is 100 jaar later alleen maar groter geworden.


Het probleem ligt niet zozeer bij de Volbloeds als wel in de combinatie van de verschillende uitgangspunten in een fokkerij.
Op het moment dat je prioriteiten geeft aan het model en niet meer de beweging neemt als criterium kom je uiteindelijk in de problemen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:57

sarabande"]
[quote="ceasario schreef:
Ja dat werd al eerder gevraagd, maar daar kwam geen antwoord op.


Jawel daar kwamen wel degelijk antwoorden op, alleen geen antwoorden die jou te pas kwamen. Dat is heel wat anders dan geen.
[/quote]

Citaat:
sarabande schreef:

Jij wilt hier aantonen dat een paard met een hoge IBOP ook het perfect gebouwde paard moest zijn??


Deze laatste regel kan een conclusie zijn.
En nu je het toch zo aanhaalt kon dit best zo zijn.

Of het boek in partjes en een scoringsformulier zijn niet in overeenstemming met de werkelijkheid en de resultaten die daar uit voort kunnen vloeien.??.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:10

sarabande"]
[quote="ceasario schreef:
Ik weet het echt niet,wat er anders met IBOP bedoeld wordt.


IBOP was en is een zadelproefje, plus 2 sprongetjes.

Jij wilt hier aantonen dat een paard met een hoge IBOP ook het perfect gebouwde paard moest zijn??
Overigens zou een minder gespannen paard een heel andere foto opleveren, lijkt me zo.
[/quote]


Afbeelding

Het gaat nog steeds over dit paard
Die waarschijnlijk in zijn karakter niet zo gespannen is als jij wilt doen laten overkomen.
Anders haaal je geen 100 punten in een IBOP.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:24

bark"]
[quote="Anna42"][quote="CGJ12 schreef:
Wél verrekte handig in de barrage..............die rengalop....... Haha!


Helemaal niet. Voordat het EV op maximale snelheid is, heeft hij eerst heel wat meters nodig. Voor de barrage met deze korte afstanden is dus een paard benodigd dat razendsnel middels een sprintgalop de achterhand kan onderbrengen. Daarbij wordt zowel in tijd tussen de hindernissen en aan de hoogte en breedte (rekken) over de hindernissen gewonnen.
[/quote]


Op de jumping Amsterdam stonden nagenoeg alleen paarden met veel Engels volbloed in de genen hoog geklasseerd, dus met de sprintgalop zal het ook wel goed zitten.
[/quote]

In de WBFSH Breeding Guide scoren ze internationaal slechts mariginaal.
In de top 50 sires van 2001/2002 staat alleen Laudanum xx op de 35e plaats.
In de top 50 sires of the last ten years staat verder NIET een Volbloed.
Daarentegen staat Polydor met het ouderwetse evenwichtsmodel al tien jaar ongeslagen aan de kop.
Bij de vaders van 's werelds beste hengsten staat de Anglo-Arabische Volbloed Arlequin als hoogste genoteerd.
Van deze 50 hengsten staan slechts 5 hengsten met een Volbloedvader genoteerd.

Bij de dressuurpaarden staan er 3 Volbloeds in lijst van de beste 50 hengsten over 2001/2002.
In de top 50 sires of the last ten years staan slechts 2 Volbloeds genoteerd.

bark
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 21:40

yep, vandaar dat je antwoord zo lang duurde, je moest eerst de boeken er op naslaan, uit je hoofd weet je dat natuurlijk niet.Maar nu zón zelfde lijstje met ev als vader van de moeder.Het is algemeen bekend dat ev vooral in de tweede generatie juist zoveel toevoegt aan een sportpaard,alleen om daar te komen, moet je zo nu en dan ev toevoegen.Is een anglo dan ook geen kruising?