Veulenopfok/waar breng jij je veulen heen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:55

Hazzebaz schreef:
Bij de beste stal van Nederland... *** STAL VERBOON ***... in Schipluiden.


Ik vind daar wel het nadeel dat ze in de winter niet heel de dag (overdag dus) buiten staan, maar slechts een paar uurtjes. Verder is ie behoorlijk aan de prijs.

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:55

Wte betreft de prijs, dat valt wel mee. Liever iets meer en kwaliteit, dan zomaar de eerste de beste.

Wat betreft het buiten lopen, ze lopen lang genoeg buiten, en de stal is groot en fris genoeg om verder te spelen en een frisse neus te krijgen.

Daarbij komt dat er maar weinig mensen zijn met zoveel toewijding als Jan.

Nee, voor mij is er maar 1 opfokbedrijf, en dat is Verboon.

Arina
Berichten: 40
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:00

Naar Benthuizen, tussen Alphen en Leiden. Is voor mensen die in de Randstad wonen ook leuk aan te rijden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:04

Hazzebaz schreef:
Wte betreft de prijs, dat valt wel mee. Liever iets meer en kwaliteit, dan zomaar de eerste de beste.


Mijn veulen staat ook niet bij de eerste de beste hoor. Knipoog
Ik betaal alleen wat minder.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:23

Als de andere 3 veulentjes die op stal geboren worden ook blijven en ze kunnen samen in een groep dan blijft mijn veulen hier en anders gaat ie naar een opfokbedrijf
Weet iemand goede opfokbedrijven en vanaf wanneer kan/moet je laten weten dat je je veulen bij dat bedrijf in de opfok wilt?

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:03

mijn (nu) jaarling staat samen met een leeftijd genoot(zaterdag komt er nog een bij) op een stuk land met grote inloopstal dus dag en nacht kan ze zelf weten wat ze doet
Dat is gewoon waar mn andere pony ook staat

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:12


Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:18

Na een zoekactie heb ik ook een leuk plekje gevonden, Wiënna gaat naar een kennis waar ook 2 veulens van hem lopen. Voorlopig gaat ze in een stal naast hun ( je weet maar nooit ) maar naar buiten gaan ze samen.
En het leukste is ik krijg er een paard voor terug!!! Het is een 3 jarige Duitse merrie en ze is net zadelmak!! Ben super blij Haha! Haha!

Zondag is de grote wisseltruc!!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:03

ceasario schreef:


Ik heb daar vorig jaar geloof ik wel geïnformeerd toen ik op zoek was naar opfok. Maar ik heb toen gekozen voor een stal wat dichter in de buurt.

Winona staat in Putten, eigenlijk in een gewone pension stal. Ze staat samen met het veulen van de eigenaresse in een grote stal. Overdag gaan ze zomer en winter naar buiten, 's nachts op stal. Ze worden iedere dag gevoerd, en komen ook iedere dag in handen. Als er iets loos is zal dat dus direct opgemerkt worden, dat vond ik wel een fijn idee! Verder is het niet incl. ontwormen en bekappen, maar dat wordt wel allemaal geregeld. Kosten vallen mee, ieder half jaar komt er wat bij, zit nu geloof ik op 75 euro, maar als ze zo drie is zit ik geloof ik op 115 ofzo, dus dan is het wel wat duurder.