Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Missouri"]
[quote="ceasario schreef:Het laatste dan zijn we 11 maanden verder.
De eerste 8 maanden stelt het toch niet veel voor.
Een merrietest van april en 22 maanden is wel iets meer.
Tyrza schreef:Die adviseerde ons de merrie te laten dekken, in het belang van het paard. Een paard van 1.80m kan nml problemen aan de benen krijgen, en met het oog op de sporttoekomst is het prettig om een niet al te gek groot paard te hebben. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie eigen ervaringen/adviezen
Ze (de DA) had ook een soortgelijk probleem met een eigen merrie en zat dit ook te overwegen.
ceasario schreef:Heb ik gezegd dat ze moet dekken?
Ik heb gezegd wat wij gedaan hebben.
En dan krijg ik zo'n vaginistisch antwoord.
En die merrietesten die over 2 maanden beginnen.
ellenlouise schreef:Ik heb niet alle posts gelezen maar goed. Als ik het goed begrijp is dit paard al geen ideaal fokproduct, is het dan verstandig om daar mee te fokken?
sarabande"]
[quote="ceasario schreef:De teneur van dit topic, dat moge duidelijk zijn is: geef dat jonge paard de kans zich te ontwikkelen, zonder het te belasten.
Er schijnen zelfs mensen te zijn die het longeren van veulens en rijden van net 2 jarigen gewoon vinden.
Ook dit lijkt me bij Tyrza niet aan de orde.
Citaat:grote merrietwenter laten dekken?
Citaat:Er schijnen zelfs mensen te zijn die het longeren van veulens en rijden van net 2 jarigen gewoon vinden.
ceasario schreef:Bij Zangersheide laten ze veulens vrijspringen.
Maar dat laatste wat heeft dat met dit topic te maken.
ceasario"]
[quote="Samsam"][quote="sarabande schreef:Er schijnen zelfs mensen te zijn die het longeren van veulens en rijden van net 2 jarigen gewoon vinden
Pipo schreef:
Niet alleen bij Zangersheide, ook bij Roelofs laten ze de veulens ieder jaar losspringen......een week lang!
En ook mijn veulen heeft al zijn losspringervaring gehad toen hij 7 maanden oud was, die fokker laat ze ook allemaal af en toe eens losspringen.
En volgens mij is daar niets slecht aan, want in de natuur moeten ze ook over een boomstronkje springen. .
Samsam"]
[quote="Pipo schreef:
Niet alleen bij Zangersheide, ook bij Roelofs laten ze de veulens ieder jaar losspringen......een week lang!
En ook mijn veulen heeft al zijn losspringervaring gehad toen hij 7 maanden oud was, die fokker laat ze ook allemaal af en toe eens losspringen.
En volgens mij is daar niets slecht aan, want in de natuur moeten ze ook over een boomstronkje springen. .
gijsenkim schreef:Ik zie er ook niet echt de moeite van hoor.......
veulens kunnen best eens wat dingen doen........... niet struktureel maar incidenteel kunnen ze best wel wat springen.... en ook een week achtereen........... gericht werken aan de longe is natuurlijk weer een heel ander verhaal
Samsam"]
[quote="ceasario"][quote="Samsam"]
[quote="sarabande schreef:Er schijnen zelfs mensen te zijn die het longeren van veulens en rijden van net 2 jarigen gewoon vinden
Pipo"]
[quote="Samsam"][quote="Pipo schreef:
Pipo schreef:Ja maar Samsam, wie longeert er dan gericht een veulen of een tweejarige??
Tyrza"]
[quote="ellenlouise schreef:Ik heb niet alle posts gelezen maar goed. Als ik het goed begrijp is dit paard al geen ideaal fokproduct, is het dan verstandig om daar mee te fokken?
ceasario"]
[quote="Samsam"][quote="ceasario schreef:
rijden van net 2 jarigen gewoon
Ligt er aan of er 45 kg op gelegd wordt of het dubbele .
ellenlouise"]
[quote="Tyrza"][quote="ellenlouise schreef:Ik heb niet alle posts gelezen maar goed. Als ik het goed begrijp is dit paard al geen ideaal fokproduct, is het dan verstandig om daar mee te fokken?
ellenlouise"]
[quote="Tyrza"][quote="ellenlouise schreef:Ik heb niet alle posts gelezen maar goed. Als ik het goed begrijp is dit paard al geen ideaal fokproduct, is het dan verstandig om daar mee te fokken?