2 jarige is klein aan de maat wat te doen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:17

CGJ12"]
Het meerendeel van de Wobblers ontstaat van het eerste naar het tweede levensjaar (en altijd vlak voor, of in de bouwvakvakantie !).
Daarna komt een geval bijna nooit voor. Dat komt overeen met de bewering dat OCD meestal in het eerst jaar optreedt..........
[/quote]
klopt inderdaad, die wobbler van mij destijds, rond de bouwvakvakantie en inderdaad, net 2 geworden. Zijn jaar jongere broertje ook.

Het klopt overigens dat wobbler kan ontstaan door veel dingen, zoals virussen (rhino), te snel groeien, OCD, trauma etc.

[quote="Missouri schreef:
Ik heb geleerd dat je een veulen niet op de foto moet zetten, OCD kan dan nog komen en gaan.
!

Precies, ocd's komen en gaan de eerste 3 levensjaren. Dat is ook ontdekt bij de waiboerhoeve. Ik heb het ooit gelezen in de Bit.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:33

Desiree schreef:
Precies, ocd's komen en gaan de eerste 3 levensjaren. Dat is ook ontdekt bij de waiboerhoeve. Ik heb het ooit gelezen in de Bit.

Niet radiologisch. Prietpraat die de wereld ingestuurd wordt door eigenaars van jaarlingen en tweejarigen met radiologisch OCD Knipoog wees maar gerust dat ze OCD houden...
Iemand ooit al een jaarling op de foto gezet zonder OCD die later OCD ontwikkelde in de gewrichten die eerder vrij waren?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:37

Zannekin schreef:
Iemand ooit al een jaarling op de foto gezet zonder OCD die later OCD ontwikkelde in de gewrichten die eerder vrij waren?


Ja dat staat tenminste in de conclusie van het Waiboeronderzoek. Vandaar dat b.v. het rontgenen van veulens door een veulenveiling toen direct gestopt is.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:37

Zannekin schreef:
Iemand ooit al een jaarling op de foto gezet zonder OCD die later OCD ontwikkelde in de gewrichten die eerder vrij waren?


Ik geloof ook zeker dat dat alleen in het 1e levensjaar zo is. Daarna worden de botten "hard" en door het kraakbeen in gekapseld is mij verteld.

Dees

Berichten: 18968
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:43

Tja, volgens mij kan het dus echt ontstaan zolang de groeischijven nog neit gesloten zijn.

Ikzelf kreeg ocd in mijn knie toen ik 16 was, en op mijn 18 was er nog een ocd. In paardenleeftijd toch niet echt meer een veulen...maar ook nog geen 4 jaar oud.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:45

De groeischijven in de benen van een paard sluiten rond de 6e levensmaand, vandaar.

Op veulenveilingen zijn de veulens doorgaans jonger dan 7 maanden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:17

Dees schreef:
Tja, volgens mij kan het dus echt ontstaan zolang de groeischijven nog neit gesloten zijn.

Ikzelf kreeg ocd in mijn knie toen ik 16 was, en op mijn 18 was er nog een ocd. In paardenleeftijd toch niet echt meer een veulen...maar ook nog geen 4 jaar oud.


niet gebruiken voor de fokkerij............... Haha!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:05

Citaat:
OCD kan tot 7 maanden ouderdom bestaan, een jaarling die met OCD op de foto staat houdt OCD. Een jaarling zonder OCD heeft geen OCD. Dit allles geldt voor dieren waarvan een radiografie werd genomen want vaak beginnen ze pas later problemen te krijgen.


Citaat:
Iemand ooit al een jaarling op de foto gezet zonder OCD die later OCD ontwikkelde in de gewrichten die eerder vrij waren?


Inderdaad, dus in het eerste levensjaar Lachen

DubbelFun

Berichten: 88947
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:09

Op verzoek van topicstarten een slotje. Gaat niet meer over het gevraagde onderwerp nl.