Stempelhengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:04

In de Hoefslag van (gok: 1992) heeft een groot artikel gestaan over Landgraf, de vader van Burggraaf. Zou dat ook in deze serie passen?
(kraakt vingertjes alvast, het zijn 5 pagina's)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:35

Zep schreef:
Het gaat er helemaal niet om wat voor merk paarden er in dit topic staan, het gaat er over dat dit topic gemaakt is nav een serie over stempelhengsten binnen de KWPN-fokkerij in de Strengen. Omdat het leuk is om die serie in z'n geheel te kunnen bekijken is dit topic aangemaakt. Je moet het zien als een boekje waarin de artikelen zijn gebundeld zegmaar.

Omdat het om een serie uit de Strengen gaat is het nogal logisch dat het hier om hengsten gaat die van belang zijn (geweest) voor de KWPN fokkerij.


Zo te lezen niet Lovely, want landgraf is een Holsteiner en niet erkend door het KWPN als ik me niet vergis.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:49

adriana"]
[quote="Zep schreef:
Het gaat er helemaal niet om wat voor merk paarden er in dit topic staan, het gaat er over dat dit topic gemaakt is nav een serie over stempelhengsten binnen de KWPN-fokkerij in de Strengen. Omdat het leuk is om die serie in z'n geheel te kunnen bekijken is dit topic aangemaakt. Je moet het zien als een boekje waarin de artikelen zijn gebundeld zegmaar.

Omdat het om een serie uit de Strengen gaat is het nogal logisch dat het hier om hengsten gaat die van belang zijn (geweest) voor de KWPN fokkerij.


Zo te lezen niet Lovely, want landgraf is een Holsteiner en niet erkend door het KWPN als ik me niet vergis.
[/quote]

Doe even kinderachtig

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:59

Waarom is dat nou weer kinderachtig, dat is een constatering.
Niks kinderachtigs.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:05

Nee denk dat de toon door bepaalde mensen gezet word wat wel en niet gepubliceerd mag worden.Zo vroeg yootha een topic aan over de stempelhengste aan die de welsh had daar er ook mensen zijn die dit intereseerde.Helaas mocht dit niet maar vind het nergens in het topic terug.Dat dan gezegd word dat het Misshiss haar topic is en zij beslist wat er op mag dan is de toon wel duidelijk gezet.Vind dit heel kwalijk dat alleen maar het stokpaardje van misshiss hier aan mag meedelen dan daar het een open forum is! Boos!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:16

CONSTATERING :

Het niveau daalt...

Probeer gewoon eens even goed te lezen wat er gezegd is, en maak toch niet overal een punt van!

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:25

Nog even en we zijn op hetzelfde niveau

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:39

Ja inderdaad Joshua...alles begint met ambitie

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:41

Succes is een keuze! maar wanneer passseert de hengst Nabuur de passage las namelijk een heel interresant onderwerp over hem!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:55

Nabuur behoort naar mijn mening niet tot de categorie Stempelhengsten, hij komt dan ook niet in deze serie voor.

Nabuur 136 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 05-05-1972
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.63 m

Verrichting 1975
Rijproef (x3) 7
Springen vrij (x4) 10
Springen ohz (x1) 8
Aangespannen (x1) 6
Terreinproef (x3) 9
Karakter (x3) 9
Trainingsrapport (x5) 8

Totaal: 169 punten
Klasse A
Plaatsing: 3e van 30

Fokker: J.J. Snip, Niebert

Uppercut xx Pref x Clara Keur Pref van Senner x Okarla Model Pref van Camper NWP Pref x Ykarla Model van Regent NWP x Karla NWP Model van Rheinstolz Old

Verrichting Sleen 1975
Aanvankelijk moeilijke mond; met gebruik lepelbit geen moeilijkheden meer. Voldoende vorderingen, deed goed zijn best. Voldoende aanleg als dressuurpaard, zeer goede aanleg als spring- en terreinpaard. Zeer goede bereidheid om te werken. Stalgedrag rustig, normaal. Aanvankelijk nerveus bij opstijgen. Tijdens oefeningen gedrag normaal. Gewillig, heeft plezier in het werk. Aangespannen normaal gedrag. Karakter best en eerlijk.

Afstammelingen 1978 (volledige collectie)
Sterke, voldoende ontwikkelde veulens met goede breedte en diepte. Enkele konden rijtypischer. Bewegingen goed met veel souplesse. Hoofden voldoende fijn. Enters en twenters konden iets rijtypischer. Bij deze maten mag echter als verwachting worden uitgesproken dat Nabuurmerries nóg een keer met succes naar een Volbloed of een driekwart Volbloed kunnen worden gebracht. Ook bij enters en twenters stap goed en draf voldoende goed, ruim en soepel.

Competitie
1981-1982 Dressuur Cat. A -- 457,5 punten, 6e plaats
1981-1982 Springen Cat. C -- 0 strafpunten, finale 6e plaats
1982-1983 Dressuur Cat. A -- 441,75 punten, 15e plaats
1982-1983 Springen Cat. C -- 0 strafpunten, finale 4e plaats

1994 (januari) op basis van de prestaties van de nakomelingen in de sport afgevoerd.

1994 (februari) na langdurig beraad is besloten de hengst Nabuur voor de fokkerij te handhaven. De commissie heeft geconstateerd dat het niveau van de nakomelingen gemiddeld van aard is, maar dat de hengst kans ziet zo nu en dan producten te leveren die op het hoogste niveau presteren. Hoewel de herkeuringscommissie van mening is dat de hengst mar een beperkte bijdrage levert aan de vooruitgang van de huidige populatie, zijn enkele van zijn nakomelingen die in het buitenland op het hoogste niveau presteren in de sport aanleiding geweest voor deze beslissing. Deze paarden hebben in het buitenland zorg gedragen voor naamsbekendheid van het KWPN, waarmee het Nederlands gefokte paard extra in de belangstelling staat.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:58

Vergeet alleen niet dat dit mede kwam door de handtekeing petitie van vele fokkkers dat hij weer gehavend werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:33

adriana"]
[quote="Zep schreef:
Het gaat er helemaal niet om wat voor merk paarden er in dit topic staan, het gaat er over dat dit topic gemaakt is nav een serie over stempelhengsten binnen de KWPN-fokkerij in de Strengen. Omdat het leuk is om die serie in z'n geheel te kunnen bekijken is dit topic aangemaakt. Je moet het zien als een boekje waarin de artikelen zijn gebundeld zegmaar.

Omdat het om een serie uit de Strengen gaat is het nogal logisch dat het hier om hengsten gaat die van belang zijn (geweest) voor de KWPN fokkerij.


Zo te lezen niet Lovely, want landgraf is een Holsteiner en niet erkend door het KWPN als ik me niet vergis.
[/quote]

Oh wat jammer nou, ik dacht in alle onschuld dat Landgraf toch in ieder geval een spreekwoordelijke stempel heeft achter gelaten via al zijn goedgekeurde nakomelingen die wel erkend zijn bij het KWPN.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:48

Zoals al eerder gezegd lijkt het mij gewoon interessant om verhalen van hengsten te plaatsen.
Een discussie over het plaatsen van verhalen die er nog niet zijn is onzin.
Daarentegen Lov ga lekker typen, graag zelfs dat is de essentie van dit topic, een hengsten bibliotheek OK dan!
Deze discussie zou dan ergens anders gevoerd kunnen worden Verward

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:15

Ja juf!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:33

Nu mag het dus in 1 keer wel???
Ik snap er niks meer van.
Ik zou het een super artikel van Lovely vinden.
Maar zo begint men elkaar wel tegen te spreken.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:42

Jij kwam met je "constateringen" dat Landgraf niet zou mogen... Hoe kan je dat nou doen, een hengst die zó veel voor het KWPN heeft betekent! Tuurlijk is die welkom, Landgraf I is toch ook heel wat anders als een Welsh-hengst...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:43

adriana schreef:
Nu mag het dus in 1 keer wel???
Ik snap er niks meer van.
Ik zou het een super artikel van Lovely vinden.
Maar zo begint men elkaar wel tegen te spreken.


Lees eens even het topic door. Dan zie je dat dit er al een keer staat.

Wellicht ga je meer snappen als je leest inplaats van zoekt

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:45

Ik heb al eerder geantwoord, toen men het alleen over kwpners had, had ik het al over Holsteiners.
Dat heeft niks met zoeken oftewel zieken te maken.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:48

adriana schreef:
oftewel zieken te maken.


goh wijsheid

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:51

Maar wie bepaalt dt wat een stempelhengst is?
Sarabande en Misshiss klaarblijkkelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:54

Als mijn vingertjes een beetje mee willen werken dan zal ik dat artikeltje van 5 pagina's wel overnemen. Het is nog uit een zwart-wit Hoefslag en dus worden de foto's dan niet mooi, die laat ik er dus uit.
Ik zet het in een apart topic en misschien komt de link naar dat topic wel in dit sticky te staan, maar misschien ook niet Haha!.

Over het Doruto-schandaal kwam ik ook nog een artikel tegen in de Hoefslag van... lang geleden. Die voeg ik misschien nog wel toe aan het Doruto-topic.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:55

Heel fijn dat Holsteiners van belang dus wel mogen.
Hmm Ramzes, Capitol 1, Landgraf 1, Cor de la Bryere (ook dus Franse invloed).

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:55

joshua schreef:
Maar wie bepaalt dt wat een stempelhengst is?
Sarabande en Misshiss klaarblijkkelijk?


In hokjes duwen en wegtrappen.

Lezen blijf ik zeggen, als er geen verhaal is waarom dan zeuren

En nee Nabuur is geen stempelhengst, kijk eens hoe vaak hij in de pedigree van de huidige hengstenstapel aanwezig is bijvoorbeeld.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:58

Nee vroeg alleen wie er bepaalt wat stempelhengsten zijn?
Zijn genoeg mensen die wel onder de indruk zijn van deze hengst mischien.Dus mijn vraag wie bepaalt het wat een stempelhengst is?
antwoord jullie of iemand anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:03

Joshua, volgens mij kan een paard die titel alleen bij een stamboek verdienen. Het wordt misschien niet op het papier bijgeschreven, maar draait meer om reputatie en waardering.