!Help! Welke hengst nu op onze Cocktail merrie!!??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:50

MissHIS schreef:
Ja dat is zeker zo. Daarom was bv het dekgeld van Placido ook altijd vrij duur, om het een beetje exclusief te houden. Maar 3000 euro? Sorry maar dat gaat me echt te ver voor Berlin. De vorige eigenaar van mn merrie zei dat Berlin wel een goede partner zou kunnen zijn voor haar. No way!!! Die wordt volgend jaar gedekt door Casco of Karandasj (1150 en 900 Euro geloof ik)! Dat scheelt nogal, bovendien vind ik beide hengsten voor deze merrie ook interessanter dan Berlin.

tja de prijs wordt bepaald door de eigenaar en als die dat zo wilt dan is het zo. En op zeker dat de veulens exclusief blijven. En hij zal ze waarschijnlijk alleen voor eigen merrie's gebruiken grotendeels. Iedereen vindt het te duur denk ik.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:52

Wouter24"]
[quote="kattebeest schreef:
valt me op:
velen kiezen voor jonge hengsten.
mag een bewezen oudere hengst dan niet meer?


Simpel: *Bling*Bling* weet je wat die hengsten kosten imo niet normaal meer hoor noem mij is een leuke bewezen hengst voor rond de 500 eurootjes? (vroeger had je rond de 1100 gulden echt wel een bewezen hengst...) en als eerste veulentje van je merrie is het altijd een gokje als je dan ferro wil ofzo is bijna 4000 gulden!! wel erg veel geld voor je eerste experimentje...
[/quote]

Extreme duivel
testje
ok :
dekgeld uniform (oudere hengst)
en
dekgeld sir sinclair (jongere hengst)

weet iemand de prijzen en zodus het verschil??? Haha!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 17:02

Pff, we zijn er nogsteeds niet uit
We hebben geen voorkeur kleur, dus het hoeft geen schimmelhengst te zijn hoor.
Verder heb ik nog geen hengst gelezen die ik eruit vind springen.... dus ideeën zijn nogsteeds welkom!!
Als ik dit zo lees is Flemmingh nog niet eens zo duur, die kost d8 ik nu 1250 euro. wat ik evengoed nog een heel bedrag vind...... maar we zijn er nog wel over aan het nadenken.

Groetjes Jolanda

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:33

_Rick schreef:
Citaat:
Special D of Rhodium lijkt me ook niet zo'n slechte keuze!


Kies ik toch liever voor Havidoff.

Jonge hengsten weinig van bekend en goed, dan ben je een van de 400 die er een veulen van krijgt dadelijk.


Net als bij Scandic zeker????

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:35

Junior STV vind ik ook geen slechte keuze, die is toch moderner gefokt als zijn vader Uniform. Zijn dekgeld is ook al wel boven de 1000 EURO, ik dacht zoiets van een 1.150 EURO, dat van Uniform ligt ook in die buurt.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:43

Jan_VT schreef:
Junior STV vind ik ook geen slechte keuze, die is toch moderner gefokt als zijn vader Uniform. Zijn dekgeld is ook al wel boven de 1000 EURO, ik dacht zoiets van een 1.150 EURO, dat van Uniform ligt ook in die buurt.


ik heb er 2 rechtstreeks van Junior en 1 via moederskant. Allemaal grote paarden met mooi sprekend hoofd en hoog op de benen, front.
Ik denk dat het wel een goede aanvulling is op de merrie waar we het hier over hebben.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:44

en dan zo'n grijnzend gezichtje onder je naam! *LOL*

weet iemand antwoord op mijn vraag hierboven?

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:04

_Rick schreef:
Ik zie er nog weinig van internationaal lopen, that's why Lachen


trouwens, dit kwam ik tegen op de site van stoeterij het vierspan

Uniform (keur preferent) heeft al meer dan 30 nakomelingen in de Grand Prix en Prix St. Georges Dressuur.

Uniform heeft 3 goedgekeurde zonen; Junior STV, Highness en Gregor.
Uniform bracht al 81 stermerries en 47 keurmerries.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:13

MissHIS schreef:
Ja inderdaad! (even offtopic:) Eurocommerce Berlin zit nu ook al op 3000 Euro....dat is toch niet normaal meer?

Dit jaar krijg je echter 50% korting over Eurocommerce hengsten,
verder worden er ook bonussen van 1000 euro uitgereikt voor merrie bij opname in het stamboek boven de 80 punten en bij hoge plaatsing bij grotere competities/wedstrijden.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:38

Hey,

Is Amsterdam misschien niet iets voor je? Schijnt erg goede sportpaarden te leveren!!

xxxies
Syllie

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:56

*Jolanda* schreef:
Pff, we zijn er nogsteeds niet uit
We hebben geen voorkeur kleur, dus het hoeft geen schimmelhengst te zijn hoor.
Verder heb ik nog geen hengst gelezen die ik eruit vind springen.... dus ideeën zijn nogsteeds welkom!!
Als ik dit zo lees is Flemmingh nog niet eens zo duur, die kost d8 ik nu 1250 euro. wat ik evengoed nog een heel bedrag vind...... maar we zijn er nog wel over aan het nadenken.

Groetjes Jolanda


Nou dat is erg weinig aanmoediging voor alle moeite die iedereen neemt, wat heb je op de reeds genoemde hengsten tegen????

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 19:06

Als je nou eerst een de hengsten opnoemt die je niks vindt dan kunnen we kijken of er iets over blijft...

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 22:31

sarabande schreef:

Nou dat is erg weinig aanmoediging voor alle moeite die iedereen neemt, wat heb je op de reeds genoemde hengsten tegen????


Ik zeg niet dat ik wat tegen heb op de genoemde hengsten, maar ik vind niet dat er echt wat uitspringt om onze merrie door te laten dekken. Het is niet zomaar iets om een hengst te kiezen vind ik en daarom moet je ook 100% achter je keuze staan vind ik.
Junior vind ik trouwens ook wel een leuke optie, ik zal er nog eens wat meer informatie van opzoeken, en dat geld ook voor Rousseau.

Groetjes Jolanda

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:31

Hoi,

ik heb een lancet veulen gehad!
Die fokt mooie grote veulens!
Als ik jou was zou ik die eens opzoeken!
de meeste afstammelingen van lancet zijn groot.
En het is een hengst met een super karakter!

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 14:17

En laat ik nu net twee kleintjes kennen van lancet Tong uitsteken Die van Talida(1.54 met drie jaar) en Rislaine die van Knoop is geweest en nu van Cherique is(1.62)...*LOL*
Geeft inderdaad wel goede karakters

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:39

zo'n keuze maak je niet op 1,2, 3...

hier wordt er met hengsten gesmeten zodat je al helemaal niet meer weet wat kiezen.
t'is natuurlijk allemaal goed bedoelt.

zet alles nog eens op een rijtje. misschien vond je de hengsten die we uitzochten niet direct interessant. maar het kan geen kwaad om ze toch eens van dichterbij en uitgebreider te bekijken!