Twee kampen?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:41

joostvangestel"]
[quote="joostvangestel schreef:
Lovely: leer lezen alstublieft.

heel fout, mezelf quoten. Overigens ging ik hier zelf in de fout Bloos! Niet netjes, Joost!

Natuurlijk kan lovely lezen. Ik had dat stukje gerust weg kunnen laten waardoor de boodschap niet slechter was geworden.
[/quote] Grinnik, had je haast Joost Knipoog ? Geeft niet hoor, ik begrijp het wel.

Citaat:
En verder ben ik het met Lovely wel eens dat er namen genoemd moeten worden. Maar: ik stel voor dat mensen namen noemen van andere mensen waarmee ze denken dat ze een probleem hebben, liever niet dat mensen oordelen gaan vellen over discussies tussen derden, dat wordt dan al snel een rijstebrij. Is dat mogelijk? Of maak ik het dan veel te moeilijk?

Ik denk dat je gelijk hebt dat mensen het beste alleen hun directe ervaringen kunnen delen en dan met elkaar kunnen overleggen wellicht (als men dat wil).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:41

Gail schreef:
(en Desiree, niet persoonlijk opvatten dat ik jou naam hier niet noem, we hebben denk ik weinig fokkerij topics gedeeld dus heb gewoon geen ervaring met je op dit gebied).
)

DAt klopt. Ik sta zelf er helemaal buiten, probeerde dan ook objectief reageren in deze topic.

Ik heb dan ook geen directe ervaringen op het fokkrijforum, kan dus ook geen namen noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:46

Desiree"]
[quote="Lovely"]Nou nou Desiree, niet zo overdrijven.
[/quote]
ik overdrijf niet.

kijk, dat bedoel ik nou. Ik wist alleen niet dat ik dit zo snel op mezelf zou kunnen gaan betrekken.

[quote="Desiree schreef:
Wat ik in deze disussie zie, is dat mensen elkaar willens en wetens kwetsen, en daar vervolgens heel luchtig over heen stappen. Mensen bagatelliseren hun eigen gedrag t.o.v. anderen.
.

Dit is nu wat jij doet, t.o.v. mij.

[/quote]
Zo zie je maar weer dat het er van twee kanten anders uitziet. Het is namelijk helemaal niet mijn intentie om je willens en wetens te kwetsen, kom op zeg, waarom zou ik?? Jou kwetsen is nergens mijn bedoeling geweest, zeker niet opzettelijk. Ik zit hier niet te lezen, te denken en te typen met het plan om Desiree eens even fijn te kwetsen, waar haal je het vandaan???

Ik vond jouw boodschappen alleen ietwat suggestief en insinuerend overkomen en zodoende heb ik daar even de aandacht op gevestigd. Je had het kennelijk alleen over sarabande en ceasario. Dat is goed natuurlijk, helemaal niet erg.
Verder vertel je dat je de mensen wel graag aan het denken zet (buiten s en c), dat vond ik wat, tja, vaag.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:49

Desiree"]
[quote="Gail schreef:
(en Desiree, niet persoonlijk opvatten dat ik jou naam hier niet noem, we hebben denk ik weinig fokkerij topics gedeeld dus heb gewoon geen ervaring met je op dit gebied).
)

DAt klopt. Ik sta zelf er helemaal buiten, probeerde dan ook objectief reageren in deze topic.
[/quote]

Ik denk dat iedereen dat waardeert Desiree. Objectiviteit is soms nodig. Maar juist daarom wil ik je vragen over het volgende na te denken:

je mengt je ergens in de discussie en noemt een naam in eerste instantie. Die van Sarabande. Daarna stel je ergens dat je denkt dat er altijd 1 schuldige is die de aanleiding is. Daarna noem je nog de naam van Ceasario. En geeft je aan dat mensen gekwetst worden.

Voor de lezers dit topic is het dan makkelijk tot de conclusie komen dat Sarabande en Ceasario in jouw optiek de hoofdschuldigen zijn. Daarna wordt je wat algemener en noem je geen namen, maar verwijs je algemeen. In het achterhoofd van de lezer blijf je dan Sarabande en Ceasario bedoelen, terwijl te nogmaals herhaalt objectief te willen bijdragen....

Nogmaals (ik in ieder geval) stel je bijdrage zeer op prijs. De bijdrage van iedereen trouwens. Maar ik wil jou en andere vragen om een eerst nog even goed na te denken voor je op ok drukt.

[edit] Lovely geeft hierboven al aan dat dat inderdaad de gewekte suggestie is Lachen
Laatst bijgewerkt door Anya op 09-03-04 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:50

Dat je het wat vaag vond, dat is jouw mening. Maar je vond het kennelijk toch nodig om in verband met mijn persoon de termen "gemeen" en "suggestief" te komen.

WAar haal ik het vandaan, sja, dat is niet voor deze topic.

Mensen, ik ga nu echt afhaken. Zoek het maar uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:57

Klopt, ik vind het gemeen om op een suggestieve manier over mensen te praten. Helemaal als de sfeer net weer een beetje de goede kant op gaat en men elkaar durft aan te spreken op zaken die niet zo fijn zijn verlopen ooit.

Uit je middelste zin blijkt dat er iets achter steekt, je zegt niet wat, maar je laat wel blijken dat er iets is. En dat Desiree is juist dat suggestieve wat ik bedoel. Jij gooit een stok, maar ik ga m echt niet voor je ophalen, dat doe je zelf maar. Het interesseert me namelijk niet wat je tegen me hebt .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:02

...na 13 paginas ben ik er achter
Píng, , dit gaat niet over paarden!

1. 'De' werkelijkheid is een illusie. Iedereen leeft in zijn eigen perceptie van de werkelijkheid en die perceptie is gebaseerd op de persoon zelf en zijn/haar ervaringen.

2. Complexe onderwerpen bestaan logischerwijze uit verschillende aspecten en het 'gelijk' kan dus meer gezichten hebben wanneer het grote geheel in deelonderwerpjes wordt geknipt.

3. Een emotie is een persoonlijke ervaring; als persoon A boos is op persoon B, is dat een emotie van persoon A.

4. Waar emotionele motieven een rol gaan spelen telt geen enkel rationeel argument meer.

5. Bij fokken, of dat nu om langhaarpoezen of springpaarden gaat, spelen status en geld een zéér wezenlijke rol.

In de wondere wereld van verschillende percepties van verwarde begrippen is het geen wonder dat door emoties en projecties van emoties boven een laag verborgen persoonlijke- en financiële agendas het niet eenvoudig is inhoudelijk en met betrekking op het onderwerp onderbouwd te discussiëren Knipoog

Over fokken en de mechanica van voortbewegen laat ik me niet uit.
Wil wél kwijt dat oud niet gelijk staat aan wijs en ervaring evenmin hetzelfde is als kennis.
Tot slot: je hoeft het toch helemaal niet met elkaar eens te zijn!? Het zijn de verschillende facetten die van een diamant een diamant maken.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:03

Is het toch weer uitgedraaid op een "verhitte" discussie,...

Maar ik mis best nog wel een aantal mensen in dit topic. Kunnen die misschien aangeven waarom ze niet reageren? Is het bewust of onbewust? Dan heb ik het vooral over mensen die in dit topic bij naam genoemd worden (Anna, SamSam etc.). Gewoon uit nieuwsgierigheid, misschien wordt er wel over ze gesproken zonder dat ze het zelf weten en dat is natuurlijk ook niet fair.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:06

Ter info: Anna heeft wel gereageerd Anoukie.

*edit om aan te geven waar die reactie dan staat* Onderaan pagina 9 staat de reactie van Anna.

[edit:BartVB]Quote van bericht van Anna verwijderd[/edit]
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 09-03-04 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:07

Door hier steeds op door te gaan verbeterd de sfeer echt niet.
Misschien het beste als men in een topic waar men in probeert een oplossing te vinden, hier niet verder op door te gaan (n.a.v. de discussie tussen lovely en desiree).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:23

Sjimmy schreef:
Ter info: Anna heeft wel gereageerd Anoukie.
[edit:BartVB]Quote van bericht van Anna verwijderd[/edit]

Excuus, daar heb ik overheen gelezen in de afgelopen 14 pagina's. Jammer alleen dat Bart de quote heeft verwijderd voor ik hem heb kunnen lezen,... Scheve mond

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:25

Dat daarom had ik 'm dus gequote. mja..

Als je op deze link klikt heb je 'm meteen bovenaan.
[FA] Twee kampen?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:26

Blz 9 Anoukie.

Wat ik een beetje jammer vind is dat de reactie van Anna puur en alleen over zichzelf en over paarden ging, en niet over de situatie. Een heel diplomatiek antwoord... hij kan zo ambtenaar worden Haha! (en ik kan het weten, ben het zelf ook geweest Schijnheilig )

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:57

Ik blijf dit volgen maar ergens worden er wederom min of meer kampen opgebouwd...stelling genomen enz...

Als iemand nu eens duidelijk uit kan leggen hoe je iets uit kunt praten als een ander voor iemand "beslist" dat die part nog deel heeft aan het geheel... die iemand schijnbaar zich aan gesproken voelt....om dan alsnog een advies aan te nemen van die ander om verder te zwijgen...

krijg onderhand het gevoel dat er een soort van oorlog woedt waar een ieder met hand en tand zichzelf probeerd te verdedigen door zichzelf eerstkwetsbaar op te stellen om zo schijnbaar krachten te verzamelen om op nieuw in de aanval te gaan...

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:00

Citaat:
een belerend vingertje...

Idd, daar moeten we mee oppassen, dat dit niet te veel gebeurt.

Als ik als voorbeeld mag nemen de post van Cesario, over kundigen en niet kundigen (en dan bedoel ik niets met het feit, dat ik die post nu als voorbeeld neem). Bij mij komt dat nogal belerend over. Na deze ganse discussie neem ik dan nu wel eens diep adem, en stoort het mij niet. Maar vaak kan dit soort berichten leiden tot een verhitte tegenreactie.

Verder vind ik ook dat er nog mensen zijn als een SamSam die idd ook wel even een reactie mogen plaatsen. Volgens mij zou dit nog verhelderend kunnen werken. We moeten vooral zien, dat IEDEREEN inziet dat hij of zij wel eens fout heeft gereageerd, en dat die reactie leidde tot een conflict. Het zou spijtig zijn als niemand hier op bokt na deze discussie zijn gedrag zou veranderen, en gewoon terug de oude weg gaat bewandelen...

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:12

Huertecilla schreef:
...na 13 paginas ben ik er achter
Píng, , dit gaat niet over paarden!

Daar was ik bij pagina 1 al achter hoor Knipoog Haha!

Ben wel benieuwd wat mensen dan van mijn postings vinden hier? Ik denk dat (te) heftige discussies voortkomen uit niet opgeloste meningsverschillen, ik weet zeker van mezelf dat ik niet altijd even aardig geweest ben op sommige topics, heeft iemand een probleem met mij, zijn er maar een paar mensen (bv Pipo, Lovely, Ceasario, e.a.) die gewoon over de PB zeggen hee Wouter daar ben ik niet mee eens, dat kan.dat word opgelost klaar.punt. dat hoeft niet meer opgehaald worden in een ander topics.

Er word gewoon teveel offtopic vettes uitgevochten, er word niet gereageerd op de vraag van de topicstarter. Er worden adviezen gevraagd, er word nooit gevraagd of de mensen op [FA] willen beslissen voor de topicstarter Knipoog

verder is alles hier wel gezegt, en oh ja, ik zit niet in een kamp, of zijn er mensen die vinden dat ik in een kamp hoor? Overigens zit ik te genieten (zolang het ontopic blijft!) van discussies tussen Ceasario, CGJ12, Anna42, enz. Als je de tijd neemt om alles goed te lezen en het gesnauw achterwege laat is [FA] het leerzaamste forum op heel bokt.nl

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:21

Wouter24 schreef:
verder is alles hier wel gezegt, en oh ja, ik zit niet in een kamp, of zijn er mensen die vinden dat ik in een kamp hoor? Overigens zit ik te genieten (zolang het ontopic blijft!) van discussies tussen Ceasario, CGJ12, Anna42, enz. Als je de tijd neemt om alles goed te lezen en het gesnauw achterwege laat is [FA] het leerzaamste forum op heel bokt.nl

Dat laatste zou het kunnen worden, maar er is nu weinig leerzaams aan (tenzij je aspirant-psychloog bent) Rijtechnische problemen bijvoorbeeld is veel leerzamer. En de discussies die je noemt zijn weinig verheffend en al helemaal niet om van te genieten, aangezien ze van weinig respect getuigen.

Maar, er is hoop.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:22

Excuseme schreef:

Maar, er is hoop.

Hoop doet leven Knipoog

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:27

Wouter24"]
[quote="Excuseme schreef:

Maar, er is hoop.

Hoop doet leven Knipoog
[/quote]

Absoluut! Zo hoop ik al tijden een Olympisch paard te fokken, maar totnogtoe
Maar nu FA een leerzaam forum dreigt te worden, moet dat binnen afzienbare tijd ook lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:32

Excuseme, jij zou toch moeten weten dat er maar op een plek gehoopt wordt Haha!.
Sorry, kon het niet laten, maar met hoop kom je nergens, doen is veel belangrijker. Want anders zit je straks steeds op een ander te wachten en als iedereen dat doet, is het effect 0,0.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:36

Lovely schreef:
Excuseme, jij zou toch moeten weten dat er maar op een plek gehoopt wordt Haha!.
Sorry, kon het niet laten, maar met hoop kom je nergens, doen is veel belangrijker. Want anders zit je straks steeds op een ander te wachten en als iedereen dat doet, is het effect 0,0.

He verrek, Lovely, laat nou je 14001ste berichtje er weer een zijn van misinterpretatie. Maar, zoals reeds gesteld, dat ligt altijd aan de zender. de bijdrage was niet serieus bedoeld.
Ik hoop geen olympisch paard te fokken, dat weet ik zeker. Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:45

Jan_VT schreef:
Citaat:
een belerend vingertje...

Idd, daar moeten we mee oppassen, dat dit niet te veel gebeurt.

Als ik als voorbeeld mag nemen de post van Cesario, over kundigen en niet kundigen (en dan bedoel ik niets met het feit, dat ik die post nu als voorbeeld neem). Bij mij komt dat nogal belerend over. Na deze ganse discussie neem ik dan nu wel eens diep adem, en stoort het mij niet. Maar vaak kan dit soort berichten leiden tot een verhitte tegenreactie.

...

Het is geen belerend vingertje.
Iemand moet vrij zijn om zijn ideen te ventileren.
En als dat van iemand komt waarvan de tekst een mening cq advies is wat je niet bevalt kun je verder scrollen.
Zo simpel is het.

Fokken is je eigen ideen uitvoeren en niet na-apen omdat het misschien anders niet cool is. Zo zie ik het.

Met fokken vind ik moet je het lef hebben om buiten territoriums te kijken.
Dan leer je ook andere fokkerijen kennen waardoor vooroordelen tot het verleden kunnen behoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:15

Excuseme"]
[quote="Lovely schreef:

He verrek, Lovely, laat nou je 14001ste berichtje er weer een zijn van misinterpretatie. Maar, zoals reeds gesteld, dat ligt altijd aan de zender. de bijdrage was niet serieus bedoeld.
Ik hoop geen olympisch paard te fokken, dat weet ik zeker. Haha!
[/quote]
Maar je hoopt wel dat dit forum weer goed gaat lopen, in een fijne sfeer toch? Doen is veel effectiever dan hopen, hopen doe je op de wc, toch? Dus wie interpreteert wie nou verkeerd?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:25

hoelang gaat deze topic nog duren?ik ben bang dat er toch niets word opgelost hierdoor!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:56

Princess schreef:
hoelang gaat deze topic nog duren?ik ben bang dat er toch niets word opgelost hierdoor!

Kunnen personen die problemen hebben het niet met elkaar oplossen.... En niet steeds via topics o.i.d. ruzieën? Het is toch allemaal voor je plezier? Verward