Twee kampen?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:30

ceasario schreef:
[De cryptische manier van schrijven is voor insiders die de stof meester zijn geen probleem.
Maar als je als onkundige ,nieuw geinteresseerde of onkundige "kundige"
daarop wilt reageren blijkt het voor sommige een probleem te zijn.

Ja en dan wordt men boos.
Maar dat ligt niet aan Greetje, Anna, of Sarabande.
Dat ligt aan 30 ,40 jaar fokkerservaring en stamboeken evolutie en achterstand t.o.v. van deze personen.

Men denkt zo heel gemakkelijk het staat in de boekjes een Stamboek zegt het, of men heeft een veulentje gefokt en dan is men kenner.

Niks is minder waar.
Voor ons is 10- tallen duizende Euro's leergeld vooraf gegaan en nog slaat dagelijks de teleurstelling toe.
[/quote]

Maar hieruit begrijp ik dus dat jullie absoluut geen zin hebben om de "onervaren onwetenden" iets bij te brengen? Of heb ik dat mis? Heb je enige idee dat de kennis en wetenschap van jou en door jouw genoemde personen invloed zou kunnen hebben op een paar kleinschalige fokkers die op een concensieuze manier een keer een veulen willen fokken dat gewenst is op de markt, die daarvoor hun best doen maar nog wat gebrek aan kennis hebben?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:31

ceasario schreef:
De cryptische manier van schrijven is voor insiders die de stof meester zijn geen probleem.

Ja en dan wordt men boos.
Maar dat ligt niet aan Greetje, Anna, of Sarabande.
Dat ligt aan 30 ,40 jaar fokkerservaring en stamboeken evolutie en achterstand t.o.v. van deze personen.

Men denkt zo heel gemakkelijk het staat in de boekjes een Stamboek zegt het, of men heeft een veulentje gefokt en dan is men kenner.

Niks is minder waar.
Voor ons is 10- tallen duizende Euro's leergeld vooraf gegaan en nog slaat dagelijks de teleurstelling toe.

Die boosheid is denk de gezonde frustratie van de "onwetende leerling" die zich bewust wordt van de bergen die hij nog voor zich heeft liggen die de "wetende" al achter zich heeft... Daar zitten denk ik geen vetes achter.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:31

ceasario schreef:
De cryptische manier van schrijven is voor insiders die de stof meester zijn geen probleem.

Post je dan alleen voor de 'kundige' mensen?

Het is toch juist de bedoeling dat mensen die er niet zoveel verstand van hebben als jij/jullie er dan iets van leren?
Daar is het ook een forum voor. Anders kun je net zo goed gaan mailen met de 'kundige mensen' en het buiten Bokt laten..

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:33

ceasario schreef:
De cryptische manier van schrijven is voor insiders die de stof meester zijn geen probleem....

Niemand schrijft voor zichzelf, anders zou je een dagboek moeten gaan bijhouden en het daar bij moeten laten. Ik ga ervan uit dat als je schrijft je moeite moet doen om begrepen te worden. Dat zijn de basisregels van communicatie. Verplaats je in een ander en geef dan je boodschap.
Je neemt de lezer anders ook niet serieus als je beter kan, maar het niet doet. Als je voor een select publiek schrijft op een openbaar forum is dat op zijn zachtst uitgedrukt niet erg aardig voor de rest, die je dan buitensluit. Aangezien ik me niet gauw laat buitensluiten, vraag ik dus naar opheldering en blijf ik dat doen Lachen . Het is niet dom om een vraag te stellen maar dom als je hem niet stelt.
Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:34

Lovely schreef:
Nee Desiree, het is de bedoeling dat JIJ aangeeft wie je probeert te raken met je woorden en mening, het is niet de bedoeling dat men er maar naar gaat raden, het is geen quiz.

Lovely: leer lezen alstublieft. Desiree heeft al wat namen genoemd. Daarnaast kan ik me voorstellen dat Desiree geen commentaar wil leveren op discussies die ze voorbij heeft zien gaan en waaraan ze zelf geen deel heeft genomen.

Hier gaat het juist om de belevingswereld van de discussiegangers, niet over die van observanten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:35

Citaat:
Dan heb ik een vraagje voor je. Post je je informatie omdat je de mensen iets bij wilt brengen?? Zo ja, dan is het misschien niet zo doeltreffend om het op een moeilijke manier te doen. En als het antwoord nee is, waarom post je dan wel de informatie??

Het eerste.

Maar ik ga er ook vanuit dat men het vermogen heeft om zelf te denken en zich verder te ontwikkelen.
Een goed voorbeeld is Missouri die gaat de bak in en werkt het uit.
Vele andere roepen maar.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 09-03-04 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:35

Wat bij Ceasario altijd goed werkt als je het niet begrijpt is : Een pb met daarin..........ik snap je niet Haha!:D

Ik krijg dan altijd gewoon volledige uitleg!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:36

Dorée"]
[quote="ceasario schreef:

Post je dan alleen voor de 'kundige' mensen?

Het is toch juist de bedoeling dat mensen die er niet zoveel verstand van hebben als jij/jullie er dan iets van leren?
Daar is het ook een forum voor. Anders kun je net zo goed gaan mailen met de 'kundige mensen' en het buiten Bokt laten..
[/quote]

Mensen worden eerst boos voor ze vragen om verdere uitleg. Zo interpreteer ik het in ieder geval. Als je rustig en helder vraagt om uitleg zal iedereen je die willen geven, lijkt me.

Maar via internet leer je niet een goed paard fokken. Je kan het een en het ander mee nemen in je keuzes, maar het echte leren zal door vallen en opstaan gebeuren.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:41

Pipo schreef:
Wat bij Ceasario altijd goed werkt als je het niet begrijpt is : Een pb met daarin..........ik snap je niet Haha!:D

Ik ook hoor Haha!
Dan valt meestal het kwartje wel Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:42

Missouri"]
[quote="Pipo schreef:

Ik ook hoor Haha!
Dan valt meestal het kwartje wel Pling
[/quote]

Bij soms dan nog niet. Maar dan vraag ik het altijd gewoon nog een keer!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:44

Bucephalus schreef:
[. Het is niet dom om een vraag te stellen maar dom als je hem niet stelt.
Haha!
[/quote]

Zo was het CJG o.i.d
Die vertelde ik ga jullie de piaffe niet leren hoe uit te voeren
wat dan doet het morgen half Nederland. Haha!

Zo zit ik niet in elkaar.
Het is gewoon vragen en dan krijg je een antwoord als dat mogelijk is.
Maar men moet zelf zich ook ontwikkelen , je kunt niet alles lukraak aan blijven nemen omdat het zo wel zal zijn omdat het in een boekjes geschreven staat of iemand het zegt en dan komt men een heel stuk verder.
Sorry. zwart/wit gezien.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:52

ceasario"]
[quote="Bucephalus schreef:
[. Het is niet dom om een vraag te stellen maar dom als je hem niet stelt.
Haha!
[/quote]

Zo was het CJG o.i.d
Die vertelde ik ga jullie de piaffe niet leren hoe uit te voeren
wat dan doet het morgen half Nederland. Haha!

Maar men moet zelf zich ook ontwikkelen , je kunt niet alles lukraak aan blijven nemen omdat het zo wel zal zijn omdat het in een boekjes geschreven staat of iemand het zegt en dan komt men een heel stuk verder.
Sorry. zwart/wit gezien.

Dit vindt ik zeer goed beschreven! Personen moeten zich kunnen ontwikkelen zij kunnen leren door anderen zoals hier op dit forum. Maar zullen ook zelf na moeten denken om dingen te leren. Daarnaast speelt jaren ervaring een hele grote rol. Ik als jonge fokker heb nog ontzettend veel te leren maar steek veel op van bokkers als sarabande en ceasario. Echter heb ik wel mijn eigen kijk op dingen en vorm ik ook mijn eigen mening hoe fout die soms ook moge zijn. Ik respecteer en waardeer bovenstaande tekst enorm. Het is een kunst ervaringen met andere te delen denk daarom dat als men bovenstaande gedachte deeld dit forum voor veel mensen bijzonder waardevol kan zijn. Ik vindt het daarom ook jammer dat er zoveel meelezers zijn die niet reageren.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:55

ceasario schreef:
Sorry. zwart/wit gezien.

Hulde, hulde... zeer goed gesproken ceasario.

En FYI: dit zou zo uit de mond van Sarabande kunnen komen... die denkt er precies hetzelfde over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:30

joostvangestel"]
[quote="Lovely schreef:
Nee Desiree, het is de bedoeling dat JIJ aangeeft wie je probeert te raken met je woorden en mening, het is niet de bedoeling dat men er maar naar gaat raden, het is geen quiz.

Lovely: leer lezen alstublieft. Desiree heeft al wat namen genoemd. Daarnaast kan ik me voorstellen dat Desiree geen commentaar wil leveren op discussies die ze voorbij heeft zien gaan en waaraan ze zelf geen deel heeft genomen.

Hier gaat het juist om de belevingswereld van de discussiegangers, niet over die van observanten.
[/quote]
Joost, ik kan heel goed lezen en heb ook gelezen dat Desiree namen noemde (en ook vernoemd), maar ik was benieuwd of ze met haar suggesties nog anderen bedoelde. Ze heeft niet gezegd dat dat niet zo is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:38

Lovely schreef:
[Joost, ik kan heel goed lezen en heb ook gelezen dat Desiree namen noemde (en ook vernoemd), maar ik was benieuwd of ze met haar suggesties nog anderen bedoelde. Ze heeft niet gezegd dat dat niet zo is.
[/quote]

Ik had eigenlijk verder ook geen specifieke naam in gedachten lovely. Hou er nu eens over op.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 13:44

Ik denk dat Lovely voor een deel doelt op het feit dat er vaak in vaagheden gesproken wordt om niemand te kwetsen. Het grote probleem daarmee is dat iedereen daar zijn/haar eigen invulling aangeeft. Een voorbeeld is een posting van Pipo op de vorige pagina ergens. Daar geeft ze aan dat ze blij is dat iedereen zo open en eerlijk is maar daarna komt er nog een opmerking dat ze vind dat 'bepaalde personen' dat ook maar eens zouden moeten doen. Ik dacht meteen dat ze weer over Sarabande zat te mutsen maar toen gevraagd werd waar ze het over had bleek het over SamSam te gaan. Maw, het is redelijk gevaarlijk om in vaagheden te spreken die op tig manieren geinterpreteerd kunnen worden, het doet vaak meer kwaad dan goed. Lees dus aub je berichten door voor je ze plaats, zeker als je weet dat het wat minder handig over kan komen. Lees het bericht dan ook op een zo negatief mogelijke manier, of de duivel hem zelf geschreven heeft }> Aan de andere kant: Als jij een bericht leest waar je pissig van wordt lees dat bericht dan na even afgekoeld te zijn nog eens door en doe alsof je in een Zonnatura reclame rondloopt. Ga er van uit dat de persoon aan de andere kant van die internet verbinding het beste met je voorheeft en het allemaal goed bedoeld. Het kost wat moeite, soms zelfs flink wat moeite maar je zal merken dat het bericht er ineens heel anders uit ziet. Het is zooooo ongeloofelijk makkelijk om meteen enorm op de kast te gaan zitten en pissig terug te gaan reageren. Ik ken dat maar al te goed van mezelf Bloos Laat je niet op de kast jagen en ga of niet op de opmerking in, vraag om uitleg, of ga er van uit dat het allemaal goed bedoeld was en reageer er ook op die manier op.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:45

Desiree"]
[quote="Lovely schreef:
[Joost, ik kan heel goed lezen en heb ook gelezen dat Desiree namen noemde (en ook vernoemd), maar ik was benieuwd of ze met haar suggesties nog anderen bedoelde. Ze heeft niet gezegd dat dat niet zo is.
[/quote]
Ik had eigenlijk verder ook geen specifieke naam in gedachten lovely. Hou er nu eens over op.

Dit lijkt me nu een prachtig voorbeeld van een strijftrant waardoor irritatie kan ontstaan.
In beide quote's is na de eerste eerste punt eigenlijk alles gezegd. Helaas volgt er in beide gevallen weer een zinnetje of sneer in de trant van een belerend vingertje.
Simpel je eigen tekst even overlezen en weglaten wat er niet bij hoort helpt enorm !

En nee, ik had de post van Bart nog niet gelezen toen ik dit typte, blijkbaar gelijktijdig dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:05

Bart heeft wel gelijk, hij verwoordt heel goed wat ik ook wel vind. Aan pipo heb ik het ook gevraagd en die geeft ook direct gewoon eerlijk antwoord, dat is heel netjes en coulant. Bij Desiree ligt het anders. Brrrr, het is soms zo lastig en het ligt zo aan de sfeer van het moment.

Bertus, je berichten nalezen is best een goed idee, ookal is het om er even een tikfoutje uit te vissen Knipoog Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:18

BartVB"]
Ik denk dat Lovely voor een deel doelt op het feit dat er vaak in vaagheden gesproken wordt om niemand te kwetsen. Het grote probleem daarmee is dat iedereen daar zijn/haar eigen invulling aangeeft..
[/quote]

Iedereen geeft inderdaad een eigen invulling. En de voornaamste is dat ze het negatief betrekken op zichzelf. " Het zal wel over mij gaan". En daaruit ontstaan de grootste ruzies.

[quote="BartVB schreef:
Een voorbeeld is een posting van Pipo op de vorige pagina ergens. Daar geeft ze aan dat ze blij is dat iedereen zo open en eerlijk is maar daarna komt er nog een opmerking dat ze vind dat 'bepaalde personen' dat ook maar eens zouden moeten doen. Ik dacht meteen dat ze weer over Sarabande zat te mutsen maar toen gevraagd werd waar ze het over had bleek het over SamSam te gaan.

Niet zo negatief denken Bart, en geen aannames maken Knipoog Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:21

Lovely schreef:
Bij Desiree ligt het anders. Brrrr, het is soms zo lastig en het ligt zo aan de sfeer van het moment.

Bertus, je berichten nalezen is best een goed idee, ookal is het om er even een tikfoutje uit te vissen Knipoog Lachen.

Lovely, ga mij nu niet beschuldigen he. Ik ben nog niet eens betrokken bij de kampen, ben daardoor vrij objectief en onbevooroordeeld. DAarom wil ik gewoon geen namen noemen, ik KAN dat ook niet want ik HEB ze niet. Jij leest MEER dan ik heb geschreven, je zoekt er MEER achter dan er werkelijk is. Noem mij niet vaag, want dan denk ik dat de fout toch eerder bij jou ligt.

Ik vind dat veel mensen zich wel ergens een keer schuldig aan hebben gemaakt, maar dat bedoelen ze vaak niet eens zo kwaad. Als het echter herhaaldelijk van een persoon naar een ander persoon wordt, dan is het wat minder. Kennelijk gebeurt dat hier, afgaande op de ervaringen van sommige personen (niet afgaande op MIJN ervaringen op dit forum). Kijk, en als zij bepaalde dingen zo ervaren, is dat toch een teken en daar kun je niet zomaar overheen stappen. DAt wilde ik alleen maar aangeven.

Zoals eerder gezegd, hou er eens over op. WAnt jij zoekt een stok om de hond (ik in dit geval) mee te slaan. En jij vindt die stok. Want zo ken ik je wel en dat toon je nu weer aan met bovenstaande opmerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:24

Nou nou Desiree, niet zo overdrijven.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:27

joostvangestel schreef:
Lovely: leer lezen alstublieft.

heel fout, mezelf quoten. Overigens ging ik hier zelf in de fout Bloos! Niet netjes, Joost!

Natuurlijk kan lovely lezen. Ik had dat stukje gerust weg kunnen laten waardoor de boodschap niet slechter was geworden.

En verder ben ik het met Lovely wel eens dat er namen genoemd moeten worden. Maar: ik stel voor dat mensen namen noemen van andere mensen waarmee ze denken dat ze een probleem hebben, liever niet dat mensen oordelen gaan vellen over discussies tussen derden, dat wordt dan al snel een rijstebrij. Is dat mogelijk? Of maak ik het dan veel te moeilijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:30

Joost dat is best mogelijk. Maar als er namen genoemd gaan worden dan moeten degene waar de naam van genoemd word ook gaan reageren. Anders heeft deze uitpraatsessie helemaal geen zin.

Tweerichtingverkeer!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:32

Lovely"]
Nou nou Desiree, niet zo overdrijven.
[/quote]
ik overdrijf niet.

kijk, dat bedoel ik nou. Ik wist alleen niet dat ik dit zo snel op mezelf zou kunnen gaan betrekken.

[quote="Desiree schreef:
Wat ik in deze disussie zie, is dat mensen elkaar willens en wetens kwetsen, en daar vervolgens heel luchtig over heen stappen. Mensen bagatelliseren hun eigen gedrag t.o.v. anderen.
.

Dit is nu wat jij doet, t.o.v. mij.

Als iemand een ander bot behandelt, zal degene die de botte houding ondergaat het altijd sterker voelen, en ook beter onthouden, dan degene die de ander het aandoet.

Jij zit weer te hakketakken op mij, en als ik daar iets van zeg, reageer je heel luchtig met dat ik overdrijf.

En zo gaan mensen nu met elkaar om op dit forum! Nu hebben jullie meteen het voorbeeld van hoe het er aan toegaat en hoe alle wrevel ontstaat.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:36

Het maffe is dat het nu bijna uitmondt in een discussie tussen 2 personen, die ik niet voor ogen heb als ik aan de kampen denk waarover dit topic werd gestart...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vindt als mensen objectief bepaalde wijze opmerkingen plaatsen. Als ik nu terug denk aan dat soort opmerkingen dan komen de namen JoostvanGestel en CJG12 bij me op. Lichtelijk spottend soms, maar niet - voor mijn gevoel - met de intentie om iets of iemand af te kraken. Ook met Sarabande en Lovely heb ik geen slechte ervaringen in topics (en Desiree, niet persoonlijk opvatten dat ik jou naam hier niet noem, we hebben denk ik weinig fokkerij topics gedeeld dus heb gewoon geen ervaring met je op dit gebied).

De mensen bij wie ik wel negatieve ervaringen heb, heb ik eerder genoemd.

Ik heb me op een gegeven moment uit de discussies teruggetrokken omdat de lol van het discussieren me verging. Ook omdat ik dan zo'n anti-kwpn lobby gevoel kreeg, dat ik het idee had dat welk zinnig argument ook toch botste tegen een onwillige muur. Dát vind ik jammer. Sindsdien ben ik minder op F&A te vinden. Ik lees de topics maar reageer minder. Daar heb ik dan simpelweg de energie niet meer voor (als ik een bepaalde teneur in de berichtgeving ontdek of de namen van eerder genoemde deelnemers zie)