Egyptische arabieren.... o.a. Orashaan & Fikri

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 22:51

Youko, zijn dat de ouders van Galactica die in je onderschrift staan? Ze lijkt qua kleur sprekend op Jellaby Nejib Lachen

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 23:25

Hoi, je bedoelt Wadim x Gemini? Ja, dat klopt! Wie is Jellaby Nejib? Lachen

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 23:31

Youko schreef:
Hoi, je bedoelt Wadim x Gemini? Ja, dat klopt! Wie is Jellaby Nejib? Lachen


Een Egyptenaar, ik zal 'm ff voor je inscannen. Hij heeft op de foto ook zo'n zelfde showhalster Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 23:50

Afbeelding

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 23:59

Ja, dat is inderdaad haar kleur Haha!, Tica heeft ook zo'n vage kolletje! Haar grote verloren broer? Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 00:01

Haha, de ouders zijn alleen anders Haha! Misschien 'n neef? Knipoog Was zij niet Russisch?

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 13:27

Youko hartstikke bedankt voor de moeite, ben erg onder de indruk (maar ja dat ben ik altijd wanneer ik arabiertjes zie) waar haal deze foto`s eigenlijk vandaan...ben wel blond maar misschien kan ik ook wat foto`s downloaden.(hi hi)

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:12


jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:22

Hallo,

Wij hebben thuis een aantal arabiertjes staan.
- Onze eerste merrie Andira, een Hiro dochter (Hiro US is een zoon van de bekende Menes) Russisch dus.
- Onze tweede merrie Nazoufah was een Egyptische, een dochter van de Franse hengst IBN Faanah.
- Onlangs hebben we een Fikri dochter aangekocht, Nefertiti. - We hebben nog een zoon van Tarok "D" (zoon van Padrons Kadar),
- een zoon van Warandes Pasha,
- een dochter van Krimson Fame (zoon van Fame VF).

Als ik eerlijk mag zijn, een Russisch paard met goede gangen (zoals die kleindochter van Menes) kan niet overtroffen worden door een Egyptenaar. Een Egyptenaar daarentegen is inderdaad fijner gebouwd, meestal een heel fijn, getypeerd hoofdje. Het is een kwestie van smaak. Ik persoonlijk heb het meer voor de Russische. Ik neem bij ons thuis de zorg en het rijden van de Hiro- dochter en de Fikri- dochter op mij. Een Russische en een Egyptische dus. Ik vind dat deze paarden allebei een gouden karakter hebben, ik kan het eigenlijk zo stellen: de Russische staat voor het mannelijke, het zwaardere, de Egyptische staat meer voor de vrouwelijkheid, het fijnere.

Een goede raad: als dat veulentje je aanstaat, en de prijs ook Lachen, twijfel dan geen minuut, Russisch of Egyptisch, het is in feite het paard in kwastie dat je meot aanspreken of niet.

Ik kan enkel zeggen dat ik zeer tevrede ben van Nefertiti (Ayat & Fikri), gouden karakter, zeer goede uithouding!!!!, wel wat lang in de rug maar dit valt nog mee.

vriendelijke groeten Janna en de paarden

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:00

Een Russisch paard met goede gangen kan in jou`n ogen niet overtroffen worden door een Egyptenaar. Hier bedoel je toch wel je eigen mening mee he. Haha!
Ik denk dat we de Rusissch gefokte arabieren en de Egyptisch gefokte arabieren niet moeten vergelijken met elkaar.

Ik zelf heb het (persoonlijke mening )meer op Spaans/Egyptisch gefokte arabieren, Lovers alhoewel ik zelf 2 jaar een Rusissch gefokte merrie had, ook erg mooi om te zien alleen zwaarder gebouwd ideaal voor de sport zou je zeggen , nou nee mijn ruintje (spaans/egyptsch)zal ongetwijfeld hogere ogen gooien dan mijn vorige merrie.

Dus mocht ik in de toekomst weer een arabier aan willen schaffen dan zal dat ongetwijfeld een Egyptenaar (om de exotische bouw)of een Spanjaard zijn.(om het vriendelijke rustige karakter)

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:37

Dat is inderdaad mijn eigen mening, ik zie graag een forse draf waar je haren van rechtop komen te staan en sorry hoor, dat heb ik bij een Egyptenaar nog niet gehad, maar dat is inderdaad mijn mening.... Lachen:-):-)

groetjes

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:41

Dit was ik nog vergeten: voor foto's van voorouders van Arabische paarden kan je heel wat terugvinden op: www.fotki.com
typ bij search: "Arabian horse" en je komt er wel Sherif, ik ben ook blond en mij is het gelukt dus Lachen:-) Het zijn wel kleine foto's
groetjes

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 16:05

Bedankt voor de tip he....

chinida
Berichten: 4
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:38

heeey mensen en hallo sandra leuk dat je een veulen heb gekocht bij mazuna's stoeterij ik sta daar nu ook met me paarden salim A lijk heel veel op jou veulen nou veel plezier nog en tot ziens

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:19

even iets recht zetten. Khidar is GEEN zuivere SE. hij is spaans/pools en egyptisch.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 19:03

Citaat:
Tja, pools en russisch is momenteel meer de 'mode' heb ik het idee.
Egyptenaren worden momenteel 'afgezeken' omdat ze te iel, te klein en te week zouden zijn.
Ik ben het daar totaal niet mee eens, persoonlijk zie ik egyptenaren als de échte arabieren. Tegenwoordig moeten alle rassen groter worden, onzin vind ik dat. Als ik een groot paard wil koop ik wel een KWPN ofzo, maar laat de arabieren, als oudste ras ter wereld, alstjeblieft klein en origineel.
Maar ja... daar gaat het nu niet om. Ik zie iig geen reden om geen egyptenaar te kopen hoor


ben ik het helemaal mee eens en ik vindt dat de paarden tegenwoordig (niet dat ik er super verstand van het ) te veel als rijpaard worden gefokt en bepaalde kenmerken verloren gaan. Ook worden ze te groot gefokt, waardoor ik het eigelijk zn eigenschappen als arabier verloren gaan, als ze een rijpaard willen fokken moeten ze kwpners gaan fokken!
Elk type moet zn kenmerken behouden,russen egyptenaren,pool enz.
Dit vindt ik erg jammer.