Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) DAT kan pas een trutje zijn
[***] schreef:toch ben ik het er niet helemaal mee eens dat je een karakter kan kweken...zoals mijn paard had een rotkarakter en volgens jou redenering ga ik dan dus niet goed met m'n paard om? dat vin ik nogal cru gezegd...dat ligt echt aan het paard zelf volgens mij..want als er zoveel belisars zijn die klieren is dit dus toevallig omdat ze dan allemaal een eigenaar hebben die niet goed met hun omgaat? of begrijp ik dit verxd
[***] schreef:ik probeer de schuld ook echt niet bij het paard te leggen...maar om nou te zeggen dat het aan de eigenaar ligt:s dat is hetzelfde als bij kinderen..als je een moeilijk kind hebt betekend dat niet meteen dat het niet goed door de ouders/verzorgers is opgevoed..volgens mij is dat ook zo bij een paard..maar zoals belisar staat nogal slecht bekend en ik heb nu ook niet zo'n goede ervaring met kwpn'ers maar als ik nou 18 ben en ik ga over naar de paardjes en wil wel graag een paard dat kan springen (rij naamlijk op friezenstoeterij)
wat voor afstamming raden jullie dan aan als je een beetje een makkelijk paardje wil hebben? Ik weet wel dat er uitzonderingen maar zijn er ook paarden die in tegenstelling tot belisar heel makkelijke paarden fokken?
Himyar schreef:Als ik dit hier mag geloven, dan is het allemaal zo verkeerd niet (en daar zit notabene ook nog Pion in, waarover je ook zoveel negatiefs hoort):
http://www.legendsfarm.ca/stallions/houston/
Is er een probleem en is het dan een paarden probleem of een mensen probleem?
Mireille1970 schreef:Serieus ik heb een belisar gekend die gewoon recht tegen de muur ging staan al tijdens het instappen, een belisar die iedereen torpedeerde, een haarlemXBelisar die
met zadelmak maken aan de longe ging liggen en nooit meer overeind wilde komen als je de touwtjes wilde vastmaken, en wat zeoliets die gromden als ze het ergens niet mee eens waren.
(nee die smiley is niet bedoelt om te zeggen hoe leuk ik dat wel niet vind
) vossie schreef:Wij hebben een volle zuster van Belisar op stal staan, hele lieve brave merrie. Heel werkwillig en makkelijk in omgang en met rijden. Ze is wel snel zenuwachtig maar wordt daar niet vervelend van, ff een klopje en "braaf" zeggen en het is goed.
Ik rijd nu een nakomeling van haar, vader is Jazz, ook niet de meeste makkelijke combinatie zou je zeggen maar ook dit is een fijn paard, wel kijkering en zeer snel en schieterig maar er is goed mee te rijden. Hierdoor heeft het paard wel een dat beetje extra wat haar opvallend en mooi maakt!
Voor beide paarden geld wel, je moet er mee om kunnen gaan, ze zijn hiervoor door een ander gereden die er niets mee kon. Dat werd van kwaad tot erger begeven moment kon je er niet eens meer opstappen, ze hebben dus beide wel een consquente aanpak nodig.
Himyar schreef:En dan komt nu de volgende stap?
Het aanwijzen van de schuldige voorouder tussen de voorouders van Belisar zelf? Dan krijgen we weer dat Volbloed/niet Volbloed verhaal, die eeuwige discussie.
Tja, dan hadden we maar met Shagya bloed moeten fokken, dan was dit allemaal niet gebeurd, want Shagya’s hebben geen eigen mening en doen nooit een stap verkeerd. Als je die verhalen dan mag geloven… Zucht…
ladyzwien schreef:er zijn hengsten die meestal rot nakomelingen geven, nou ja rot, lastig, maar dat betekend niet dat het bij elke nakomling dat gebeurd. zo hoor ik dingen over goodtimes, jazz, housten, belisar enz. ik heb met sommige nakomlingen van hun idd nare ervaringen maar je hoort ook van mensen van ja ik heb ook zo 1 maar die is super braaf!! het is niet altijd zo maar als het meren deels wel zo is, moet je er wel over nadenken of dat wel bij je past!