Prijs 007 nakomeling..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 11:30

Thnx voor de info, hier was ik al wel bang voor opzich. Dat ze een zeer aparte en goede draf heeft en een goede stap en goede galop, heb ik niet zelf verzonnen, dat heeft de staleigenaresse gezegt, die behoorlijk verstand ervan heeft. Het enige waar IK gewoon " bang " voor ben, is dat die prijs helemaal niet zo ' laag ' is wat er nu door de eigenaar word gezegt. En het is toch een hele hoop geld wat er voor een paard word neergeteld, en aangezien mijn ouders allebij niet zo veel verstand van paarden hebben, en ik ben ook niet super thuis in de prijzen bij paarden, vroeg ik me gewoon af wat de mensen hier ervan vonden. En JA, ik word met de verkoop/koop en strax weer instructie wel geholpen (door de staleigenaresse, die me ook les zal gaan geven op het nieuwe paard) Maar aangezien zij een vriendin is van de verkopers, lijkt het mij voor haar niet makkelijk om helemaal objectief te blijven. Al moet ik zeggen dat ze wel eerlijk is over het karakter en dergelijke!

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:20

essie79 schreef:
Ik denk niet (dat weet ik wel zeker) dat Janna de computerchips bedoelde Haha!


Verward Oeps..ja dom dan, maarree..welke chips dan wel, ik zou werkelijk niet weten waar het dan wel over gaat. Misschien kan ik nog wat leren *LOL*

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:21

sarabande schreef:
Nee maar gezondheids, keurings etc uitslagen zijn wel mede waarde bepalend.
Zij maakt zelf wel de keuze, en weet ook waar ze de merrie voor wil gaan gebruiken, maar moet wel op de hoogte zijn alle ook niet zichtbare gebreken.

Daar voorkom je veel verdriet en ellende mee.


Dit lijkt me zo logisch dat ik het niet eens de moeite vond om te noemen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:32

Jadeooseven schreef:
:? Oeps..ja dom dan, maarree..welke chips dan wel, ik zou werkelijk niet weten waar het dan wel over gaat. Misschien kan ik nog wat leren *LOL*


een chip is bij mijn weten een klein los stukje bot bijvoorbeeld bij een koot. Dit hoeft geen problemen te geven qua kreupelheid trouwens, is meer een schoonheidsfoutje.

Soldier
Berichten: 49
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:00

Destinietje schreef:
Thnx voor de info, hier was ik al wel bang voor opzich. Dat ze een zeer aparte en goede draf heeft en een goede stap en goede galop, heb ik niet zelf verzonnen, dat heeft de staleigenaresse gezegt, die behoorlijk verstand ervan heeft. Het enige waar IK gewoon " bang " voor ben, is dat die prijs helemaal niet zo ' laag ' is wat er nu door de eigenaar word gezegt. En het is toch een hele hoop geld wat er voor een paard word neergeteld, en aangezien mijn ouders allebij niet zo veel verstand van paarden hebben, en ik ben ook niet super thuis in de prijzen bij paarden, vroeg ik me gewoon af wat de mensen hier ervan vonden. En JA, ik word met de verkoop/koop en strax weer instructie wel geholpen (door de staleigenaresse, die me ook les zal gaan geven op het nieuwe paard) Maar aangezien zij een vriendin is van de verkopers, lijkt het mij voor haar niet makkelijk om helemaal objectief te blijven. Al moet ik zeggen dat ze wel eerlijk is over het karakter en dergelijke!


Ik denk dat ze ergens tussen de 9.000 / 11.000 vragen ?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:20

s
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:01

Ik zeg altijd: Een paard is waard wat de gek ervoor geeft!! En als er twee gekken zijn die ervoor willen geven wordt hij natuurlijk nog veeeeel meer waard!!! Clown

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:28

Citaat:
="janna". Maarre, paarden zijn toch altijd te duur ? *LOL*


nee hoor, de mijne heeft volgens een 'kenner'een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding *LOL* . Er bestaat niet zoiets als de waarde volgens mij, het is gewoon wat je er zelf aan uit wilt geven. Zelf vind ik een bedrag van ca 5000 reeel voor een jong, ingereden paard, dat me aanstaat qua exterieur en gangen en -zeer belangrijk- klinisch en rontgenologisch in orde. Maar als ik nou een paard tegen zou komen waar ik helemaal gek van ben dan wil ik daar best nog wat bij leggen, maar dan moet het wel een paard zijn waar ik de rillingen van krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:56

Destinietje schreef:
Thnx voor de info, hier was ik al wel bang voor opzich. Dat ze een zeer aparte en goede draf heeft en een goede stap en goede galop, heb ik niet zelf verzonnen, dat heeft de staleigenaresse gezegt, die behoorlijk verstand ervan heeft. Het enige waar IK gewoon " bang " voor ben, is dat die prijs helemaal niet zo ' laag ' is wat er nu door de eigenaar word gezegt. En het is toch een hele hoop geld wat er voor een paard word neergeteld, en aangezien mijn ouders allebij niet zo veel verstand van paarden hebben, en ik ben ook niet super thuis in de prijzen bij paarden, vroeg ik me gewoon af wat de mensen hier ervan vonden. En JA, ik word met de verkoop/koop en strax weer instructie wel geholpen (door de staleigenaresse, die me ook les zal gaan geven op het nieuwe paard) Maar aangezien zij een vriendin is van de verkopers, lijkt het mij voor haar niet makkelijk om helemaal objectief te blijven. Al moet ik zeggen dat ze wel eerlijk is over het karakter en dergelijke!



Ik denk dat er een commissie voor haar tussen zit. Dat is meestal zo namelijk.
Als het dier werkelijk apart is, maar jou staleigenaar/instructrice is absoluut niet objectief in dit verhaal, dan is 5000 heel net geld. Wel eventjes klinisch en rontgenologisch keuren.

Maar ik zou persoonlijk kijken of je een objectief iemand kan vinden die eventjes met je mee wil gaan.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 02:01

Pipo schreef:
Ik denk dat er een commissie voor haar tussen zit. Dat is meestal zo namelijk.
Als het dier werkelijk apart is, maar jou staleigenaar/instructrice is absoluut niet objectief in dit verhaal, dan is 5000 heel net geld. Wel eventjes klinisch en rontgenologisch keuren.

Maar ik zou persoonlijk kijken of je een objectief iemand kan vinden die eventjes met je mee wil gaan.


Thnx! Ik vind t gewoon best moeilijk, tis een smak geld, al zou het maar duizend euro zijn, dat is nog altijd veel geld (ookal heb je daar natuurlijk echt geen paard voor, maar ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel)
Ze word zoiezo gekeurd voor de eventuele aankoop, maar dat vond ik redelijk vanzelfsprekend Knipoog Kan iemand me trouwens ook ongeveer de prijs vertellen van een rontgenologische keuring?

Deze instructrice is trouwens denk ik toch behoorlijk objectief, want een eerder paard waar we in geinteresseerd waren heeft ze ons afgeraden, omdat dit dier niet zo apart was, en volgens haar geen fijn karakter had.
Dus opzich zou ik het wel met alleen haar mening kunnen doen (ze heeft ook behoorlijk verstand van paarden, heeft al tig jonge dieren onder het zadel gehad en kan echt super sturen, echt een paardenvrouw!)
En ik zou zo ook niemand weten die zoveel verstand heeft van paarden als zij! Zij ziet meteen aan een paard hoe hij/zij is, wat voor karakter erop zit, en noem maar op..En ik vind het toch ook wat fijner om van meer mensen te horen hoe dit dier in de markt zou liggen kwa prijs, als maar van 1 iemand.

Iig bedankt voor de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:24

Destinietje schreef:
Deze instructrice is trouwens denk ik toch behoorlijk objectief, want een eerder paard waar we in geinteresseerd waren heeft ze ons afgeraden, !


Die was zeker ook niet van vrienden van haar of wel Haha!

Overigens denk ik wel dat een apart bewegend paard voor dat geld niet te koop is. Maar een fijn correct bewegend paard best te vinden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:26

Overigens zou ik er geen problemen mee hebben als ze er wat aan verdiend. Maar dan moet ze wel objectief blijven in haar advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:30

Destinietje schreef:
Thnx voor de info, hier was ik al wel bang voor opzich. Dat ze een zeer aparte en goede draf heeft en een goede stap en goede galop, heb ik niet zelf verzonnen, dat heeft de staleigenaresse gezegt, die behoorlijk verstand ervan heeft.


Ik denk eerlijk gezegd als elle zegt dat het paard zo goed is dat het veel meer naar de 10.000 zal neigen.

als ik jou was zou ik eerst vragen aan de eigenaren wat ze voor het dieren willen hebben, voordat je er veel tijd ingestoken hebt en het kan niet doorgaan.

wie heeft hem eigenlijk zadelmak gemaakt?

en ik zou zowiezo altijd het paard laten rontgenen.
hoop voor je dat het door kan gaan.
We spreken snel een keer af zodat ik je op die kan zien rijden.

groetjes [naam]