Voor en nadelen van Scandic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:57

Vajramani schreef:
[naam verwijderd], de scandic x goudsmid is niet reservekampioen van Friesland geworden. Hij werd derde of vierde. De laatste rondes heeft hij alleen gegaloppeerd ipv gedraafd, wat hem de kop heeft gekost. Verder ben ik het ook niet eens dat hij een lang hoofd heeft. Zijn hoofd is normaal, zijn hals had wel iets langer kunnen zijn.


Verdikke, dat is idd waar ook... maar hij liep wel bij de laatste 4 van Friesland.
Langer hoofd dan hals... zo zie ik ze echt vaker.
Ik vond het nog steeds een hoofd langer dan normaal, maar goed, uit wat voor merrie kwam hij ook Knipoog [naam verwijderd]'s hebben vaker een wat groter dan gemiddeld hoofd Bloos

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:22

Anna42 schreef:
1. Wat bedoel je precies met de stap is niet zuiver?
2. Leg eens uit wat je bedoelt met qua moederszijde springgericht gefokt?
3. Omdat hij kennelijk qua moederszijde springgericht gefokt is, hebben zijn nakomelingen een supermooie galop. Wil dat zeggen wanneer de moederlijn dressuurgericht gefokt zou zijn de nakomelingen een minder goede galop zouden hebben?
4. Kennelijk ga jij er vanuit dat springpaarden beter galopperen dan dressuurpaarden. Waarom fokt men dan dressuurgericht? Bijna 70% van alle gevraagde oefeningen in de hogere dressuur hebben te maken met de galop!!!


Ik snap het allemaal wel , hoef je voor mij niet uit te leggen , maar Anna is volgens mij geen springruiter?!? Schijnheilig

Ambertjuh

Berichten: 38
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:34

Anna42 schreef:
1. Wat bedoel je precies met de stap is niet zuiver?
2. Leg eens uit wat je bedoelt met qua moederszijde springgericht gefokt?
3. Omdat hij kennelijk qua moederszijde springgericht gefokt is, hebben zijn nakomelingen een supermooie galop. Wil dat zeggen wanneer de moederlijn dressuurgericht gefokt zou zijn de nakomelingen een minder goede galop zouden hebben?
4. Kennelijk ga jij er vanuit dat springpaarden beter galopperen dan dressuurpaarden. Waarom fokt men dan dressuurgericht? Bijna 70% van alle gevraagde oefeningen in de hogere dressuur hebben te maken met de galop!!!


1. Scandic en zijn nakomelingen hebben een korte stap. Scandic kreeg er een 5 voor en is daarin niet genoeg ontspannen.
2. Solos Carex x Amiral x Michelangelo x Akeur x Lucky Boy xx Weliswaar is de moeder van Scandic nooit uitgebracht in de springsport, maar haar moederlijn staat bekend om de meest indrukwekkende springpaarden.
3. De meeste dressuurpaarden hebben een goede galop (mooi en ruim gesprongen, zelfhouding, scwhung en uitstraling) omdat er in hun bloedlijnen is gekruist met springpaarden. Kijk naar Ferro, vader is Ulft die een mega goede springer was.
4. Waarom fokt men dan dressuurgericht? Tegenwoordig gaat het men om een spectaculaire draf. Springpaarden hebben een goede galop, maar hun draf valt meestal tegen. De meeste dressuurpaarden hebben een goede draf. Is het dan niet verleidelijk of dressuurpaarden met springpaarden te kruisen?

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:47

Dees schreef:
Verdikke, dat is idd waar ook... maar hij liep wel bij de laatste 4 van Friesland.
Langer hoofd dan hals... zo zie ik ze echt vaker.
Ik vond het nog steeds een hoofd langer dan normaal, maar goed, uit wat voor merrie kwam hij ook Knipoog Desiree's hebben vaker een wat groter dan gemiddeld hoofd Bloos


Voortaan iets beter opletten. Hij was wel reservekampioen van zijn fokdag. En ieder zijn eigen mening. Desiree heeft zelf wel een groot hoofd, maar ik ken meerdere nakomelingen van deze merrie en die hebben geen groot hoofd. Hoe ik dat kan weten? Heb de merrie en veulen zelf klaar gemaakt voor de keuring.

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 23:48

Ik denk dat het veulen van ons wel een mooi koppie zal krijgen want de merrie heeft een heel edel hoofd. Ik ben toch wel nieuwsgierig naar ons ongeboren veulentje ik hoop op een merrie want daar kan ik dan weer verder mee ( merrie is in 2005 19 jaar )

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:10

Ambertjuh schreef:
1. Scandic en zijn nakomelingen hebben een korte stap. Scandic kreeg er een 5 voor en is daarin niet genoeg ontspannen.

Daar ben ik het dan even NIET mee eens.
Van nature heeft Scandic juist een erg RUIME stap (voordat hij Ermelo verliet). Maar doordat hij daardoor onzuiver wordt, wordt hij nu erg bij elkaar gereden in de stap om meer controle te houden. De stap wordt daardoor weliswaar minder onzuiver, maar gelijkertijd korter en doet zeer gespannen en verkrampt aan.....
Ik heb verder ook niet constateren dat zijn nakomelingen kort stappen. Eerder erg ruim.....

Ambertjuh

Berichten: 38
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:09

Fijn dat je het er niet mee eens bent, maar als dochter van Ermelo ex jurylid zal ik toch wel iets van Scandics stap afweten.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:23

Geeft hij deze stap door?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:42

Ambertjuh schreef:
Fijn dat je het er niet mee eens bent, maar als dochter van Ermelo ex jurylid zal ik toch wel iets van Scandics stap afweten.


Aan de ontbijtafel gehoord???

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:46

sarabande schreef:
Aan de ontbijtafel gehoord???


Goedemorgen, hoe was het met de stap van Scandic ? Mag ik de boter? Ja, hij stapt wat kort. Mag ik de suiker van jou? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:48

Beber schreef:
Goedemorgen, hoe was het met de stap van Scandic ? Mag ik de boter? Ja, hij stapt wat kort. Mag ik de suiker van jou? Haha!


Toch hardstikke leuk zo gezin waar ze nog tegelijk ontbijten Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:13

Ambertjuh schreef:
Fijn dat je het er niet mee eens bent, maar als dochter van Ermelo ex jurylid zal ik toch wel iets van Scandics stap afweten.

Ex..... maakt een hoop duidelijk.. Knipoog

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:23

Dat denkt Rosie ook. Die schrijft in zijn column in de laatste IDS dat jurylid Francis Verbeek liever zadelnummers ziet dan dressuur!!! Wat Rosie vergeet is dat de zadelnummers ook comform de FEI voorschriften gereden behoren te worden. En niet zoals gebruikelijk bij het KWPN in een rodeo/trekpartij. Ook in een zadelrubriek dient het paard een harmonie te vormen met zijn ruiter. Ook in een zadelrubriek moet het paard de indruk geven dat het uit vrije wil dagene doet wat van hem gevraagd wordt.

Rijden beste Rosie hoort op elk niveau en in elke discipline en klasse conform de FEI voorschriften uitgevoerd te worden. Helaas hebben met name Rosie cs met de huidige beoordelingsnormen een trek- en sleurwerk van het rijden gemaakt. Als de voorbenen zowat naast de oren zwaaiden, waren dat volgens Rosie cs de toekomstige dressuurbeloftes. Helaas pakte deze filosofie internationaal wat anders uit en moet Rosie zijn gram kwijt over de rug van het Olympisch jurylid Francis Verbeek.

Om het nog maar even niet te hebben over hoe deze klungel de prestatie van Rafael Soto Andrade met de Andalusische hengst Invasor en de beoordeling van de jury en publiek meent te schofferen.
Volgens Rosie lag het publiek tijdens deze presentatie in een deuk!! Volgens de Hoefsalg sluit het publiek de combinatie in de armen. Een wereld van verschil. Een wereld waar Rosie nog maar heel weinig kaas van gegeten heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:38

Anna42 schreef:
moet Rosie zijn gram kwijt over de rug van het Olympisch jurylid Francis Verbeek.



Schijnt dan toch een menselijke eigenschap te zijn Anna, dat over de rug van anderen je gram halen.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:11

Yep. En kennelijk is Rosie daar niet vies van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:12

Anna42 schreef:
Yep. En kennelijk is Rosie daar niet vies van.


Ik doelde niet op Rosie.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:15

Dat begrijp ik. Er werken meer mensen bij IDS en hopelijk hebben ze niet allemaal het niveau van Rosie.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:18

Anna42 schreef:
Dat begrijp ik. Er werken meer mensen bij IDS en hopelijk hebben ze niet allemaal het niveau van Rosie.


Gaat dit niet een beetje te ver? Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:19

Anna42 schreef:
Dat begrijp ik. Er werken meer mensen bij IDS en hopelijk hebben ze niet allemaal het niveau van Rosie.


Ik doel absoluut niet op mensen die bij de IDS werken. Dat zijn jou woorden, niet de mijne!

Waarom zeg je je lidmaatschap niet gewoon op Verward

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:22

Ik ben helemaal geen abonnee van de Leeuwarder Courant. Dit artikel werd mij gefaxed door een bekend fokker, hengstenhouder en handelsstal in Friesland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:27

Anna42 schreef:
Ik ben helemaal geen abonnee van de Leeuwarder Courant. Dit artikel werd mij gefaxed door een bekend fokker, hengstenhouder en handelsstal in Friesland.


Ik had het over de In de Strengen.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:32

Waarom zou ik mijn lidmaatschap op moeten zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:33

Anna42"]
Waarom zou ik mijn lidmaatschap op moeten zeggen?
[/quote]

[quote="Anna42 schreef:
Dat begrijp ik. Er werken meer mensen bij IDS en hopelijk hebben ze niet allemaal het niveau van Rosie.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:46

Beber schreef:
Gaat dit niet een beetje te ver? Scheve mond



1. Van nature, zo beweerde, Rosie landt het paard in de draf op zijn voorbeen
2. Dwars tegen dit natuurlijke proces zijn hele goede dresuurpaarden in staat gebleken om onder invloed van training in verzamelde draf zo'n 30 milliseconden eerder neer te zetten dan het diagonaal gepaarde voorbeen.
3. Ook een systematisch op achterbeengebruik selecterend stamboek als het KWPN weet nu dat het verstandig is fokdieren die het natuurlijk patroon van op de voorhand bewegen in de africhting kunnen omdraaien dankzij een versneld geplaatst achterbeen.
4. Rosie noemde de door hem geventileerde onzin een overwinning op Moeder Natuur.

Zo ver gaat het niveau van Rosie.

De natuur is van een veel hoger niveau dan Rosie en laat geen paard in de draf landen op het voorbeen!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:52

Ambertjuh schreef:
Fijn dat je het er niet mee eens bent, maar als dochter van Ermelo ex jurylid zal ik toch wel iets van Scandics stap afweten.


Ik wist niet dat Verkerk zijn kinderen al zo groot waren. Haha!