Topas x Seclusive

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:28

Wij hebben driemaal met Topas gedekt, de eerste loopt internationaal met Guiseppe Rolli (ook tweede bezichtigingshengst, jammer dat ze hem toen niet wilden), de tweede loopt in de hoogste hunterklasse in de VS (lastig beest, dat wel, want in NL konden ze er niets mee, en zelf hebben we er ook heel wat te stellen mee gehad voordat we hem verkochten), de derde is geruild en naarFriesland gegaan, daar weten we nu niets meer van.

Foto's van de eerste in mijn profiel. Mooi dier, maar dat had hij ook van moeder meegekregen.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:58

Is Kilian door jullie gefokt?? Wat gaaf zeg! Die kan inderdaad behoorlijk springen ja! Heb je nog meer foto's van hem?

Ik vind de meeste Topasnakomelingen erg op elkaar lijken. Verder valt het me op dat ze onder te verdelen zijn in twee types: E-pony maat, meestal koffievos, en bruinen grotere maat met kol en/of snep. Grappig!

Er staat nu 1 foto van mijn Topasmerrie in mijn profiel, verder moet ik nog foto's uploaden deze week.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:05

Wat leuk dat je hem kent, wij hebben hem inderdaad gefokt!Veel foto's hebben we niet van hem, wel een aantal van hem als veulen, en recentelijk hebben de Rolli's een filmpje van hem opgestuurd.
Waar ken je hem van?
Ik houd je profiel in de gaten

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:20

Volgens mij heb ik een keer een filmpje van hem op internet gezien, maar ik weet bij god niet meer hoe ik daar aan kwam of op welke site dat was.

Verder ken ik Kilian natuurlijk uit de bladen hè! Daar komt bij dat ik familie van mijn paard in de gaten hou.... Altijd leuk toch?

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:21

Dit is mijn Topasmerrie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze komt uit een Bredero x Zeno x Goudsmidmerrie, is 1,66m groot. Maar vooral vrij fors gebouwd.

Qua karakter is het een pretletter, altijd in voor gein, nooit een slecht humeur, dol op eten en gezelligheid.

Mansolein

Berichten: 2348
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Frankrijk

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:33

Gitta1977 schreef:
Lekker oud topic, maar toch... Ik heb een jonge Haarlem x Seclusive, een halfzus van Soraya van Mansolein kwam ik net achter .

Afbeelding



Ja, klopt. Ik vind het erg leuk om te horen dat er nog meer paarden zijn uit dezelfde merrie als onze Soraya ( stamboeknaam Solona). Het is een hele luxe merrie, duidelijk een volbloed in haar doen en laten geweldig bewegen veel kracht. En een heerlijk karakter. Nog twee maanden wachten en dan komt haar eerste veulen!

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:35

Wij hebben meerdere paarden van Topas. Ze zijn allergies voor het hout vanaf het begin al aan geen balk aangeraakt. Verder zijn het wel een beetje paniekhazen maar verder super fijn en groot.

Gr colette

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:45

Secretariat XX, de vader van Seclusive, is een Amerikaanse volbloedhengst die de Triple Crown Trophy heeft gewonnen. De voshengst heeft een meer dan indrukwekkende rencarriere achter de rug. Hij was zeer geliefd in de verenigde staten en droeg altijd een geblokte kap. De broer, op de foto in dit topic, van Seclusive lijkt erg op zijn vader.