KWPN leidt WBF-lijst springpaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:18

Pipo schreef:

Ik weet zeker, dat als ik met een goed paard kom over drie jaar dat die ster word, of deze nou wel of geen kwpn papier heeft.

Alleen mensen die geen realistisch zelfbeeld hebben, zullen problemen krijgen met de keurmeesters. Die schatten hun eigen paarden ( emotie) hoger in dan ze werkelijk zijn. Dan snap ik dat je voor een teleurstelling komt te staan. Dan kan het zijn dat het dier in de jaren daarop natuurlijk erg veel beter word, maar als je het dier dan aanbied, dan zal deze vast wel goedgekeurd worden.

Of ben ik nu zo naief?


Ben ik volledig met je eens! Je bent en blijft natuurlijk afhankelijk van een jury, de ene keer zal het je misschien wat mee zitten, de andere keer wat tegen, maar een echte goeie komt er wel door! Ik geloof ook niet zo in een puur politiek spel!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 00:25

Ach zoals ons aller Cor Loeffen en velen met hem zeggen, de nummer 1 is altijd tevreden de nummer laatst niet.

Het wordt pas erg wanneer zo'n niet gewenste plaatsing de rest van je leven een obsessie blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:28

sarabande schreef:
Ach zoals ons aller Cor Loeffen en velen met hem zeggen, de nummer 1 is altijd tevreden de nummer laatst niet.

.


Cor blijft THE MAN he Haha!:D:D:D

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 08:54

Pipo schreef:
Ik heb een aantal vragen:

Hoeveel stamboeken zijn er wereldwijd?

Hoeveel paarden worden er wereldwijd gefokt?

Hoeveel fokkers fokken veulens voor die stamboeken?

En hoe doet het Kwpn het tussen die stamboeken?

Als je dat eerlijk procentueel gaat berekenen, dan zul je een eerlijk antwoord krijgen. En dan zul je zien dat het kwpn het niet zo slecht doet.


Die laatste zin is een veronderstelling.
Maar ik denk dat het BWP het hoogste uitkomt bij springen.
Verder heb je ook nog Oldenburg.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 09:37

ceasario schreef:
Die laatste zin is een
veronderstelling
.
Maar ik denk dat het BWP het hoogste uitkomt bij springen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:12

Excuseme schreef:

Ik wil niet tegen het KWPN aanschoppen, ik ben er zelf lid van, maar het is niet een van de beste stamboeken ter wereld. Dat zijn ze alleen om de grote aantallen. Niet iets om echt trots op te zijn. Logisch dat er bij die 10.000 veulens elk jaar wel een paar zitten die Grand Prix niveau halen.
Bij wie is dat KWPN paard zo gewild? Ik ken Nederlanse handelaren die toch liever in Duitsland voor hun clientele gaan shoppen dan hier.



O dáárom gaan die KWPN-ers als warme broodjes over de plank en scoren ze onder al die buitenlandse ruiters!!

Even een kleine greep van de laatste maanden:

05-01-2004: Mac Kinley wint Wereldbekerwedstrijd Mechelen
Op de laatste dinsdag van het vorige jaar kwam in Mechelen de wereldbekerwedstrijd op naam te staan van Mac Kinley (Goodwill x Nimmerdor), gereden door Rolf-Göran Bengtsson.Tweede werd Jos Lansink met AK Zandor Z, die hiermee genoeg punten bijeen sprokkelde voor de koppositie in de tussenstand van de FEI-wereldbekercyclus. Hij wordt in deze lijst op de voet gevolgd door Eric van der Vleuten, die in de wereldbekerwedstrijd met de Concorde-dochter Audi’s Jikke op een gedeelte zevende plaats eindigde.
De kleine finale van Mechelen kwam op naam van de Belgische Nick Vrins met Nagano (Lux x Calvados).

23-12-2003: Kalusha tweede in Grote Prijs Londen
In het altijd sfeervolle Londense Olympia reed Robert Smith gistermiddag de Ulster-dochter Kalusha (mv. Orthos, fokker Gebr. Venebrugge te Den Ham) naar de tweede plaats in de Grote Prijs. …
..Afgelopen weekend werd ook de Grote Prijs van Milaan verreden, die een prooi was voor Emanuelle Fiorelli met WU Gibus des Monts. De tweede plek was voor de Russische Vladimir Tuganov en de Goodwill-nazaat Lou Lou HT, gevolgd door Philippe Léoni en Liro (Creool x Casimir, fokker A.J., van Erp te Oss) en Gianni Govoni met Taylor Made (Fedor x Aram, fokker J.G. Hunnekink). Roberto Arioldi eindigde als zesde met de halfbroer van voormalig wereldkampioen Maestro, Loro Piano Le Mato (Voltaire x Cor de la Bryere, fokker J. Schepers te IJsselsteijn Lb), nadat hij op vrijdag al een 1.40-twee fasen parcours op zijn naam had gezet. De Japanner Taizo Sugitani won diezelfde dag een 1.50 rubriek met Lamalushi (Calando I x Ladalco), gevolgd door Philippe Léoni en Liro.

14-12-2003: Guidam-zoon Authentic en Beezie Madden winnen Maastricht

Twee Amerikaanse amazones op KWPN-ers gaven de andere veertien barragekandidaten het nakijken in de Grote Prijs in Maastricht. Schyler Riley dook met de 13-jarige Zuidhorn-zoon Ilian 2,5 seconde onder de tijd van Nederlands kampioen Leopold van Asten met de Holsteinse merrie VDL Groep Spiga en leek op de overwinning af te stevenen.
Maar haar landgenote Beezie Madden snoepte nog enkele honderdsten van haar tijd af met de vlugge en zeer voorzichtig springende Authentic. Het was de tweede grote overwinning voor de achtjarige ruin en Beezie, die momenteel een stal vol KWPN-ers heeft. Twee weken geleden won Madden in Stutgart haar eerste auto in haar loopbaan met de bij de gebroeders Morsink in Rijssen gefokte zoon van Guidam uit een merrie Gerlinda van Katell xx. In Maastricht voegde ze daar een Audi A4 aan toe.
De Sjiem, die in blakende vorm, met speels gemak de beide ronden foutloos aflegde eindigde op de vierde plaats.
Het was trouwens een prima concours voor de KWPN-ers in de Limburgse hoofdstad. Zo waren er overwinningen voor de KWPN-hengsten Karandasj, die met Willem Greve de indoor derby op zijn naam schreef, en voor Gran Corrado in een sterk bezette 1.50m rubriek. Vandaag was er een tweede plaats voor de hengst Phin Phin in een proef die gewonnen werd door Robert Withaker met de merrie Karina (Emilion x Nabuur). Op vrijdag won Roelof Bril met Kor II (Elmshorn x Renville) en konden ook Jurgen Stenfert met BMC Kupido (Grannus x Ramiro) en Ermile Tacken met Miss Montana (v.Emilion) een ereronde aanvoeren.

04-12-2003: KWPN bovenaan BCM-ranking springen
In de recent gepubliceerde BCM-ranking van meest succesvolle stamboeken, gebaseerd op de resultaten behaald tussen 1 oktober en 30 november 2003, neemt het KWPN de eerste plaats in bij de discipline springen. Dit resultaat is te danken aan de nummer één van de lijst: Limbo V (Esteban uit Treintje van Eros, fokker J.C. van de Wege) – afgelopen zondag nog winnaar van de Grote Prijs van Belfast – de nummer drie Audi’s Jikke (Concorde x Pantheon xx, fokkers A.Wolters en W. Ongering), de nummer vijf Marius Claudius (Concorde x Nimmerdor, fokker J. Uytdewilligen), de nummer tien Portofino (Habsburg x Orthos, fokker G.J. Kranen), nummer 18 De Sjiem (Aram x Wathamin xx, fokker W.J. Boerkamp) en nummer 29 Authentic (Guidam x Katell xx, fokkers H. Morsink en G.H. Morsink).
Holstein staat op de tweede plaats, gevolgd door Selle Francais.
Bij de discipline dressuur gaat Hannover aan de leiding, gevolgd door Oldenburg. Het KWPN neemt hier de derde plaats in, met dank aan Hexagon’s Kyrain (Cyrain x Lorenz), Joy (Ulft x Doruto), Chopin (Pele x Le Val Blanc xx), Gestion Lingh (Flemmingh x Columbus) en Hexagon’s Louisville (Burggraaf x Vesins xx).

01-12-2003: KWPN-ers op kop in Belfast
Het Nederlandse succes in Belfast was er vooral voor het KWPN-paard. De Grote Prijs op zondag kwam op naam van de Brit Andrew Davies en Limbo V (Esteban uit Treintje van Eros, fokker J.C. van de Wege), vijfde werd landgenoot Robert Smith met de Concorde-zoon Marius Claudius (fokker J. Uytdewilligen). Robert Smith en Marius Claudius stapelen de laatste tijd het ene succes op het andere. In Belfast wonnen ze ook nog twee keer een 1.50-parcours.
Op zaterdag was de winst in een 1.40 op tijd voor Robert Whitaker en de elite preferente sportmerrie Karina (Emilion x Nabuur, fokker Gebr. Munnik te Harkstede).

01-12-2003: Glasgow wint in Palm BeachDe wereldbekerwedstrijd die afgelopen weekend in Palm Beach werd verreden was een prooi voor Glasgow (Emilion x Tangelo xx, fokker S. Wolters te Feerwerd) onder Norman Dello Joio. De snelste tijd in de barrage leverde de Amerikaan 30.000 Amerikaanse Dollar op. De derde plaats was wederom voor een Amerikaan op een KWPN-paard, te weten Molly Ashe en de keur sportmerrie Lutopia (Gentleman x Rigoletto). Lutopia komt uit dezelfde moeder als de goedgekeurde hengst Hollywood, te weten Utopia – de volle zus van Optiebeurs Decision.
Datzelfde weekend ging de tweede plaats in de Grote Prijs van Parijs naar Richard Davenport en Luc (Libero H uit Hanette van Jasper).
In Stockholm kwam Eric van der Vleuten aan de start met Naomi en Audi’s Monique. Met Naomi (Concorde x Nimmerdor) won hij een 1.40 parcours.

24-11-2003: Stuttgart: Guidam-zoon wint Mercedes Benz
Op het CSI Stuttgart afgelopen weekend was de Mercedes Benz voor Beezie Madden. Authentic (Guidam uit Gerlinda van Katell xx, fokker H. Morsink te Ryssen en G.H. Morsink te Wierden) hield in de barrage van het 1.60 parcours van de Mercedes German Master de lei schoon voor zijn Amerikaanse amazone. In combinatie met de snelste tijd was dat goed voor de Benz.
In Stuttgart behaalde de combinatie Madden – Authentic ook de tweede prijs is een 1.50 parcours. Jeroen Dubbeldam won twee maal een 1.45 op tijd, beide keren met Balaboeska R (Germus R x Nimmerdor). Beezie Madden werd één keer tweede achter Dubbeldam met DeSilvio (v.Silvio II).
Jeroen Dubbeldam werd vijfde in de Grote Prijs met De Sjiem.

18-11-2003: Portofino wint opnieuw in Toronto
Na de winst vorige week woensdag in de wereldbekerkwalificatiewedstrijd van Toronto, won de negenjarige Habsburg-dochter Portofino (uit Betstrichta prest van Orthos, fokker G.J. Kranen te Silvolde) onder Michael Whitaker op vrijdag haar tweede proef. In de Canadian Open Grand Prix zette Whitaker met zijn foutloze barragerit zó’n scherpe tijd neer, dat de zege én de bijbehorende $50,000 voor de Brit was.

17-11-2003: Wim Schröder wint Audi in Berlijn
Wim Schröder deed afgelopen weekend beslist goede zaken in Berlijn! Op zaterdag won hij met Eurocommerce Montreal de Audi-finale en kreeg de sleutels van een Audi A8 overhandigd. Op zondag zadelde hij de KWPN-goedgekeurde hengst Berlin en werd hiermee vierde in de Wereldbekerwedstrijd. Vijfde werd Albert Zoer met de tienjarige bruine merrie Lowina, Rolf-Göran Bengtsson legde met Jamiro (v.Damiro B) beslag op de negende plaats.
De Concorde-zoon Marius Claudius (fokker J. van Uytdewilligen) won onder de Brit Robert Smith een 1.50 rubriek, Albert Zoer schreeft met de Faldo-zoon Lincoln een 1.45 op tijd op zijn naam en werd ook nog een keer derde. Met Oki Doki (Jodokus x Topas) werd de Drent zesde in een 1.50 op tijd. Peter Geerink legde twee maal beslag op de vijfde plaats in een 1.45-rubriek met Norit Joint Venture (Mytens xx x Wagner).
14-11-2003: Portofino wint Wereldbekerwedstrijd Toronto
Afgelopen woensdag won de negenjarige Habsburg-dochter Portofino (uit Betstrichta prest van Orthos) onder Michael Whitaker de wereldbekerkwalificatiewedstrijd van Toronto. In de Royal Canadian Mint World Cup Grand Prix hield ze de lei schoon in de barrage en verdiende hiermee $60,000 voor haar nieuwe ruiter. Eric van der Vleuten had met Audi’s Jikke één fout in de barrage, goed voor de zesde plaats.

02-11-2003: Grote Prijs Zuidlaren voor Peter Geerink
De Grote Prijs in de Zuidlarense Prins Bernhard Hoeve was voor Peter Geerink met Norit Joint Venture (Mytens xx x Wagner)
31-10-2003: Zuidlaren: Jonge KWPN-ers op kop
Tijdens de donderdagmiddag van Indoor Zuidlaren was veel belangstelling voor de wedstrijd voor zes- en zevenjarige springpaarden. Winnaar van de nieuwe twee-fasenrubriek over een 1.30 en een 1.35 parcours was Roelof Bril met Orpan (Peter Pan x Orthos, fokker G.J. Kranen te Silvolde). Tweede werd Emile Tacken met de hengst Oscar (Holland x Zeoliet) van fokker/eigenaar A. Coppelmans, gevolgd door Angelique Hoorn en BCO Olymp (Libero H x Sandro, fokker F. Hoogenboom te Lemelerveld). Op de vierde plaats treffen we wederom een KWPN-er, en wel Precilly – een dochter van Guidam uit een moeder van Horatio– onder de Noor Morton Djupvik. Overige KWPN-paarden in de top tien van de einduitslag:
6. Odina (Holland x Ahorn) onder Arnold Boerenkamp
7. Kruimel (Heartbreaker x Joost) onder Henk Melse
8. De goedgekeurde hengst Audi’s Oklund (v.Holland) onder Eric van der Vleuten.
9. Audi’s Olita (Indoctro x Amor) onder Henrik Ankarcrona (Zwe)

Angelique Hoorn boekte voorafgaand aan de jonge paardenwedstrijd een overwinning in een internationaal 1.45-parcours, door met de schimmelmerrie VDL Oranta (Indorado uit Karanta van Nimmerdor, fokker Joh. De Vries te Tynje) als enige een foutloze barrage te rijden.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:33

Dat kan je toch van ongeveer elk ras zeggen Gail.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 12:34

Wellicht stamboeken Zannekin, maar ras zie ik niet zo snel, Trakehners??

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:35

Gaan we een keer procentueel verdergaan Sarabande?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 12:36

Ja maar dan op dit moment geen historie.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:37

Ondanks de kwpn pedigree's zie ik onder de kwpn namen toch veel ander bloed.
Maar daarom is het idd wel goed dat er bij de eerste 10 5 kwpners zitten.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:53

IK heb eens bij de dressuur geteld:
Hannover: 65/413
KWPN: 47/413
En trak totaal: 20/413 (rus: 11)
Holstein: 14/413

Dit is de eindranglijst van vorig jaar van het WBFSH richting dressuur.

Dan rekening houden met de grootte van stamboeken, heeft iemand cijfers van alle stamboeken?
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 29-01-04 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 13:00

Zijn dat internationale GP paarden, want daar gaat dit topic over.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:04

Is erbij geschreven nu.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:05

sarabande schreef:
Zijn dat internationale GP paarden, want daar gaat dit topic over.


Volgens mij gaat dit topic over de Nederlandse mentaliteit dat je niet met je kop boven het maaiveld uit moet proberen te komen want dan wordtie er af gehakt.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 13:12

Meer dan dat het ging over de WBF springranking over drie maanden. Waar we allemaal weer in verzeilen om aan te kunnen tonen dat het toch niks voorsteld is onvoorstelbaar.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:22

Er vroeg iemand hoe het zat bij de dressuur, vandaar...

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:27

sarabande schreef:
Meer dan dat het ging over de WBF springranking over drie maanden. Waar we allemaal weer in verzeilen om aan te kunnen tonen dat het toch niks voorsteld is onvoorstelbaar.


Inderdaad 3 maanden stelt niks voor.
Hoe zit het in die drie maanden met dressuur.?
Een Ranking wordt bekeken op jaar basis.
Dan heb je een overzicht over alle wedstrijden.
En niet alleen de krenten uit de pap door bv. de Noord Europese wedstrijden waar veel Nederlanders en paarden startte die de doorslag geven.

Het lijkt wel economie: De economie trekt aan, de verkopen zijn gestegen.
Ze zeggen er niet bij dat het Kerst-inkopen zijn .

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:33

Die lijst van Gail is erg mooi maar Gran Corrado een KWPN-er? Nee, ik denk het niet en de rest van de paarden, KWPNer? Hmm, kijk eens de stambomen door zou ik zeggen.
Kijk, ik gun het het KWPN van harte hoor en ik ben absoluut er niet tegen maar hoe je het ook draait of keert; in het lijstje van Gail zitten behoorlijk wat paarden met een andere bloedvoering.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:40

chantal1 schreef:
Die lijst van Gail is erg mooi maar Gran Corrado een KWPN-er? Nee, ik denk het niet en de rest van de paarden, KWPNer? Hmm, kijk eens de stambomen door zou ik zeggen.
Kijk, ik gun het het KWPN van harte hoor en ik ben absoluut er niet tegen maar hoe je het ook draait of keert; in het lijstje van Gail zitten behoorlijk wat paarden met een andere bloedvoering.


Het stamboek van geboorte is het enige wat telt in de optelsom.
En dat kan in de toekomst nog wel eens veel minder worden,daar er veel hengsten niet meer in het A-reg. terecht kunnen.
En uitgeweken wordt naar een ander stamboek.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:54

chantal1 schreef:
Die lijst van Gail is erg mooi maar Gran Corrado een KWPN-er? Nee, ik denk het niet en de rest van de paarden, KWPNer? Hmm, kijk eens de stambomen door zou ik zeggen.
Kijk, ik gun het het KWPN van harte hoor en ik ben absoluut er niet tegen maar hoe je het ook draait of keert; in het lijstje van Gail zitten behoorlijk wat paarden met een andere bloedvoering.


GC wás KWPN-hengst. En wat is er mis met buitenlands bloed???? Wou je net als bij de Friezen lekker inteelt kweken met alle problemen van dien? Het zou pas arrogant zijn om alleen Nederlands bloed te gebruiken, en dom bovendien! Bovenstaande beesten hebben wel een KWPN-papier (op Gran Corrado en Berlin na ja).

Mer1980

Berichten: 18914
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:36

Hee wat leuk voor het KWPN dat ze nu bovenaan staan.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:39

Gail"]
[quote="chantal1 schreef:
Die lijst van Gail is erg mooi maar Gran Corrado een KWPN-er? Nee, ik denk het niet en de rest van de paarden, KWPNer? Hmm, kijk eens de stambomen door zou ik zeggen.
Kijk, ik gun het het KWPN van harte hoor en ik ben absoluut er niet tegen maar hoe je het ook draait of keert; in het lijstje van Gail zitten behoorlijk wat paarden met een andere bloedvoering.


GC wás KWPN-hengst. En wat is er mis met buitenlands bloed???? Wou je net als bij de Friezen lekker inteelt kweken met alle problemen van dien? Het zou pas arrogant zijn om alleen Nederlands bloed te gebruiken, en dom bovendien! Bovenstaande beesten hebben wel een KWPN-papier (op Gran Corrado en Berlin na ja).
[/quote]

Sorry, maar ik kijk altijd naar waar ze van origine vandaan komen.
En Gran Corrado staat op wacht (zonde in mijn opinie en in jou bewoording zou ik het misschien wel een arrogante domme zet kunnen noemen).

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:54

PoeH zeg... uit de grond van mijn hart.. Wat kun je je als fokker kennelijk druk maken om niks. Hebben jullie echt niets anders te doen dan elkaar fruitvliegjes afvangen? Het is toch een aardige ranking van de KWPN? Eentje waar je natuurlijk altijd wat op kunt afdingen. Dat kan altijd met statistiek. Maar gaat het daar eigenlijk om hier?

Ik ben werkelijk zo blij dat ik geen fokker ben. De lol in mijn hobby zou me behoorlijk snel vergaan als ik het eeuwige gedoe op dit forum lees.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:57

Even iets anders, bij de dressuur staat Wallstreet op 1 maar mijn laatste informatie is dat Wie Weltmeyer (Weltmeyer x Dynamo) nu op 1 staat.
Hoe zit het nou?
(Bron: Züchter-Stammtisch)