Half arabier en wat is nu de andere helft??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:09

Kun je anders de stamboom even inscannen en op Bokt zetten?

'Breeder' betekent inderdaad 'fokker'.

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 22:32

Ik probeer vanavond nog een scan te op bokt te zetten, als dat niet lukt probeer ik het dit weekend. Ik zit nu op een imac en mijn broer bezet de pc, waar de scanner op aangesloten staat.

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 12:20

Afbeelding

Hier het bovenste stuk van de papieren van kathy. Ik hoop dat de afbeelding het doet...

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 12:20

Ik zie dat ie het doet, sorry hij valt een beeyje groot uit! Schijnheilig

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 12:33

Afbeelding

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 12:35

en hier het onderste gedeelte, ik weet niet of je er wat aan hebt?

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:13

Idd een halfbloed Arabier zoals al boven het papier staat, met 50% Arabisch bloed. In Nederland zou ze bij het NRPS ingeschreven kunnen worden.

De lijn van Plakat is een bekende. Plakat ox was een schimmelhengst van 1.50 hoog. Hij werd in 1970 geboren op de Tersk-stoeterij (zeg maar de staatsstoeterij) in Rusland. Daarna kwam hij naar NL en was hij eigendom van dhr. Engels in Panningen. Hij was erkend bij het APS, het vroegere Arabierenstamboek dus. Geen idee of hij nog leeft, hij zou dan nu 33 zijn.

Iets meer over de bloedlijnen Plakat/Aswan: Aswan ox heeft meerdere goedgekeurde hengsten voortgebracht, o.a. Anilin ox, Procent ox en Patron ox. En Patron ox zit ook weer in de stamboom van ons paard (zie mijn profiel), via Abdullah ox van wie Patron de vader is. Plakat ox is weer de vader van Azmiraff ox. Misschien zeggen al die namen je niets, maar voor Arabierenkenners klinken ze bekend en ook bij het NRPS zijn het geen onbekende hengsten. Knipoog

Mufag is trouwens fout gespeld, dat moet Mufaq zijn (en dat weet ik zeker, gezien de rest van de afstamming van die hengst). Mufaq ox is ook een erg bekende Arabische hengst. Over hem is op Bokt wel het een en ander te vinden, probeer de zoekfunctie eens. Een nakomeling van Mufaq die het momenteel goed doet in de sport is de vos Celebrated W/V (stamboeknaam Mubar) van de familie Vetker uit Wierden.

Tot zover. Voor info over Hasan Bukari moet je bij het Belgische stamboek zijn, over hem heb ik in mijn Nederlandse hengstenboeken niets kunnen vinden.

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 23:24

Citaat:
Kijk eens op http://www.pedigreequery.com/allbreed/
Daar kun je kiezen uit diverse rassen en als je Arabian kiest en de door jou genoemde namen van Plakat en Rafica invoert, zie je dat dat (bekende) Volbloed Arabieren zijn.


Op deze site is niets te vinden over haar vader, Hasan bukari, misschien is er iemand die een handige site weet om een paard op te sporen en dan het liefst uit het belgisch paardenstamboek

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 23:26

oeps ik deed iets fout, dat quote moest zijn; huppeldepup schreef en dan pas mijn reactie, maar dat snappen jullie wel he? Toch? Haha!