Poging 2: Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44230
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:22

Hé, jongens bijt mijn neus niet af hé, waarom denk je dat ik met hengsten fok waarvan ik weet dat ze koel in het hoofd zijn. Inderdaad kan het aan de opvoeding liggen maar dat is bij mij niet het geval.(denk ik toch Vriendjes zijn? ) Ik ga normaal met mijn paarden om

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:22

We hebben dit jaar onze merrie laten dekken door krack, dus als het goed is loopt er volgend jaar een crackje bij. Het leek mij juist door het overijverige karakter van krack een hele goede combinatie met mijn merrie. Ik vindt het een super hengst.
Ik heb hem in Zwolle gezien toen Anky hem net had. Ze heeft hem expres meegenomen voor een clinic juist om hem te laten wennen. Ze begon in de inrijbak en vertelde dat ze wilde proberen om in een rustig drafje binnen te komen en dat ze hoopte dat het zou lukken. Nou niet dus, daar kwam hij aan in een enorme middendraf. Als ze de diagonaal op kwam ging hij alweer strekken. Hij kon niet wachten op de hulpen, maar was al het ware voorgeprogrameerd. Ik moet toegeven dat ik het toen een "overdreven" hengst vondt, maar in de tijd dat Anky hem heeft is er rust in hem gekomen. Ze heeft cotrole over de bewegingen en Krack loopt nu natuurlijker dan hij toen deed.

petraaken

Berichten: 44230
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:30

Tjonge dat komt op mij over alsof hij geprogrammeerd was om enkel zijn enorme bewegingen te tonen. Hoe heeft hij het gepresteerd om met zo'n ruiter (niet Anky maar die Nick) op het ST-George niveau te geraken? Verward

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:08

petraaken schreef:
Tjonge dat komt op mij over alsof hij geprogrammeerd was om enkel zijn enorme bewegingen te tonen. Hoe heeft hij het gepresteerd om met zo'n ruiter (niet Anky maar die Nick) op het ST-George niveau te geraken? Verward


Een paard met zulke kwaliteiten als Krack C, lost vaak ZEER veel op voor een ruiter.

En we moeten ook kunnen toegeven, Nick is nu ook geen ruiter van het basis niveau!

petraaken

Berichten: 44230
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:13

Akkoord, maar met veel paarden zou dit toch niet lukken denk ik.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:55

Het leek inderdaad of hij geprogrameerd was. Tijdens die clinic had Anky haar handen vol om hem normaal te laten draven, gewoon een arbeids drafje was bijna onmogelijk.
Hij wil graag voor zijn ruiter werken, maar doet soms een beetje te veel zijn best. Hij denk te veel mee als het ware. Als je dat onder controle kan krijgen en het paard leert weer te wachten kun je je geen beter paard wensen lijkt mij.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:04

Pipo schreef:

Maar ik geef ook niet snel de schuld aan het paard dat hij een slecht karakter heeft, wel aan de mens die met het dier omgaat.


En zo is het maar net.

Wij mensen maken de combinatie(fokken),niet de dieren zelf!

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:40

een kennis van mij heeft van de week een krack c merrieveulen gekocht dus ik ben benieuwd wat het wordt aan de andere lijn is het gribaldi

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 19:53

Natuurlijk heb je goede en slechte nakomelingen van hem. Maar datis met elke hengst zo! De merrie erachter kan waardeloos zijn, of de combi past niet goed... ik heb gisteren een Krack x Farmer gezien, nou daat lusten de honden geen brood van... vreselijk gewoon!
Hij is anderhalf en 1.65, met beenwerk als boomstammen en een gruwelijk stomme kop. Zijn nek was net een krop sla, zijn hals horizontaal en lang (bovendien erg diep uit de borst). Echt een misbaksel.
Dan kijk ik naar de 3jarige Krack(x cocktail) merrie van een kennis. Dat is een plaatje om te zien, niet heel groot maar super elegant (82-84-80 voor beweging) en zit gewoon goed in elkaar. Een lief, maar vlug dier.
En dan Terlia (blijft mijn favo merrie!!), prachtig, groot, en ontzettend braaf. Maar wel heeeeeeeeel ijverig.

Je moet een overijverig karakter niet verwarren met een lastig karakter, gewoon omdat je er zelf niet mee om kan gaan!!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:04

Citaat:
Je moet een overijverig karakter niet verwarren met een lastig karakter, gewoon omdat je er zelf niet mee om kan gaan!!


Dat is precies wat ik bedoel, als je zo'n paard onder controle hebt kun je je geen beter paard wensen.