Ik noem maar een paar springgericht gefokte bewegingsverervers als Flemming, Ferro, Goodtimes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Maar ze vallen toch allemaal door de mand in de loop der jaren.
Citaat:En denk je dat wout-jan objectief is ? Kom nou, zo gauw als hij in de selectiecommissie kwam zet wiepke daar 5 paarden neer, tis 1 grote corrupte zooi. Maar ze vallen toch allemaal door de mand in de loop der jaren.
Citaat:Dream on...
Wat heeft een hengstenboer er nou aan dat hengsten worden goedgekeurd, die als ze echt niet goed zijn, door de fokkers toch niet worden gebruikt.
_Rick schreef:Citaat:Ze hebben zo wel bijvoorbeeld het ocd-gehalte in de KWPN-populatie teruggebracht. En als je dit allemaal te streng vindt, ga je gewoon naar het NRPS ofCitaat:Volgens mij en verschillende dierenklinieken met mij is het nix minder, 1 op de 3 paarden heeft het gewoon, is ook niet erg. En elke hengst fokt het, of ie nou zelf wel of geen OCD heeft.
Citaat:En denk je dat wiepke zomaar even uit alle 100-en ruiters in NL toch maar zijn paarden bij wout-jan neer zet...
Dream on....
Citaat:U moet geen domme dingen schrijven, dat zegt namelijk niets over de door U genoemde personen, alleen maar iets over Uzelf.
Citaat:Het is juist een goede zaak dat het KWPN het ocd gehalte heeft gereduceerd.
Citaat:1 op de 3 paarden heeft het gewoon, is ook niet erg? Jeetje waar haal je deze wijsheid vandaan? Vooral dat het niet erg is???
_Rick schreef:33% van de paarden hebben OCD of gehad (OC), pak je auto, rijd langs klinieken als Maree, Someren, Moergestel en vraag het ff.
.
Citaat:Ja lijkt me dat daar over het algemeen paarden aangeboden worden die problemen hebben. Ik wees je al op de cijfers die ook gepubliceerd zijn van de hengsten die voor de keuring bij b.v. Emmeloord aangeboden worden, daar is het OCD gemiddelde omlaag gegaan en is nog steeds dalende.
Citaat:Hij zei letterlijk liever een goede hengst met OCD.