Chin Chin of... *ktsjing ktsjing*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:37

Dat viel me idd ook op op die prijslijst die bij de IdS zat!
Zezinniewies Tong uitsteken.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 17:54

Eerst had je nog veel hengsten die net goedgekeurd waren voor 1000-1200 gulden!!

Nu SAM R al meteen 850 euro en ik vind er nog niets aan Haha!

Marjolein

Berichten: 11643
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:05

Ach volgend jaar is Berlin (en de andere eurocomerce hengsten) 2 keer zo duur. krijg je allemaal almijngeldopjes.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:21

Allejezusduur wordt het dan.......

Ik zag trouwens een advertentie in de IDS van een nakomeling (S) van Equador(dacht ik) voor 350,- euro's......

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:27

Ik zou fokken met een nakomeling. Fokken is immers pure genetica. Eén van de voorouders geeft een bepaalde eigenschap door via een gen.

Het is niet gezegd dat dit de vader is die eerst in lijn staat. Kan gerust een voorouder zijn.

Als je fokt met een nakomeling ga een pak minder moeten betalen, een je blijft met dezelfde bloedvoering.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:34

Ik heb zelf nog een tijdje met een Chin Chin hengst gereden. Die had artrose in z'n achterknie en kon niet meer uitgebracht worden in de springsport. (sprong voorheen internationale toestanden) Ik weet niet precies wat ze er nu mee hebben gedaan, maar dat was echt een heel fijn paard

Je had hem gratis kunnen krijgen (moest weg door die artrose), 12 jaar, hengst, donker vos v: Chin Chin, nog nooit gedekt (denk ik) Haha!
Maar een hengst met artrose is waarschijnlijk niet echt interesant om te dekken Scheve mond

Een vriendin van me heeft zelf ook een Chin Chin zoon (had die andere hengst overigens ook geadopteerd), ik geloof dat ie dit jaar 3 wordt. Op z'n 2 was hij al een reus van ruim 1.70m.
Blijkbaar was het dekgeld toen nog niet zo hoog Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:05

Wij verwachten dit jaar uit een elite merrie (z+6 spr) Flemmingh x Nimmerdor x Joost een Chin Chin veulen, hier hebben we hoge verwachtingen van omdat de merrielijn, vol zit met springers en bewegers, het exterieur van de merrie is super.

Er zijn vorig jaar verschillende paarden door Chin Chin gedekt (met een rietje Haha! ), hij staat zelf nog bij Vdl en is op 5 April ook te bewonderen.

Finnea

Berichten: 10072
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:13

Zjeetjenumoetdatarmebeestverhongerenwantwehebbengeengeldmeerovervoorvoer

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:26

ik geloof dat het dekgeld voor baloubetr du rouet iets van E 3000 excl. is.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:09

_Rick schreef:
Eerst had je nog veel hengsten die net goedgekeurd waren voor 1000-1200 gulden!!

Nu SAM R al meteen 850 euro en ik vind er nog niets aan Haha!


Dat vind ik ook een bedenkelijke ontwikkeling. Er zijn bijna geen hengsten meer voor betaalbare prijzen, terwijl de veulenprijzen en prijzen voor gewone 3 jarigen heel laag liggen.

Wanneer je een 3 jarige afleverd moet het vet gekeurd zijn en zadelmak liefst wedstrijd klaar. Tel daar de dekprijs bij en ga dan maar rekenen.

Het wordt tijd dat er weer een merriefokkersclub komt!! Naast de handelaren/hengstenhouders fokkersclub

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:13

Goed idee Sarabande, ik vind dat de prijzen echt de pan uit rijzen. Is gewoon niet leuk meer. En dat terwijl ze niet eens bewezen hebben goed te fokken.
Het dekgeld van Sir Sinclair was helemaal belachelijk, die moeten zeker hun 300.000 gulden terugverdienen Scheve mond 950 euro!!! En ik vind hem niet eens imponerend. Ik zie dan veel liever een San Remo lopen, al is die ook niet echt goedkoop.
Bij de HBC stal liggen de prijzen trouwens ook zo mega-hoog. Voor placido betaal je geloof ik al iets van 1100 euro. En Lake-Bid vorig jaar 1135 euro, terwijl die nog maar 3 was en niet KWPN ggk. Nee bedankt, ik zoek wel een wat goedkopere hengst!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:16

Ik heb het lijstje ook bekeken en het duizelde me voor de ogen. Sjeeeezz wat een geld. Zinniewies vond ik wel een toffe Jurga Haha!

En dan verder in dat lijstje, iets van 1500 euro en dan heb je ook nog een diepvriepskwakje. Vast nog verdund ook. Echt wat een geld.......
Hopen dat ze er komende drie jaar een soortemet revolutie plaatsvind, dan kan ik daarna rustig een hengst uitkiezen Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:19

roos schreef:
Citaat:
Ik zag trouwens een advertentie in de IDS van een nakomeling (S) van Equador(dacht ik) voor 350,- euro's......


equador is niet gewild. Don't know why maar het schijnt zo te zijn....

Mijn merrie kan chin chin op haar buik schrijven... Het wordt Lupicor en dat vond ik al geld zat....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:21

Ha Ha heb je Lupicor in de lijst met dekstatistieken gezien. Hij is een wereldwonder Haha! Haha! Haha!

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:21

jantina schreef:
Hopen dat ze er komende drie jaar een soortemet revolutie plaatsvind, dan kan ik daarna rustig een hengst uitkiezen Haha!


Als je nog wat langer wacht, kun je niet alleen een rietje uitzoeken, maar ook een eitje! Daar zal het in de toekomst echt wel naar toe gaan vrees ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:22

De prijzen zijn gewoon belachelijk! Lijkt de horeca wel, daar is het ook met weet ik hoe veel % gestegen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 22:25

sarabande schreef:
Ha Ha heb je Lupicor in de lijst met dekstatistieken gezien. Hij is een wereldwonder Haha! Haha! Haha!

Dat zou voor mij reden zijn om me 2 keer te bedenken deze hengst te gebruiken...
Hoewel ik het best een fijn dier vind.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:29

sarabande schreef:
Ha Ha heb je Lupicor in de lijst met dekstatistieken gezien. Hij is een wereldwonder Haha! Haha! Haha!


Ik heb em zien lopen zaterdag... zielig wereldje als dat een wonder is... Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:34

Missouri"]
[quote="sarabande schreef:
Ha Ha heb je Lupicor in de lijst met dekstatistieken gezien. Hij is een wereldwonder Haha! Haha! Haha!


Ik heb em zien lopen zaterdag... zielig wereldje als dat een wonder is... Haha!
[/quote]

Bedoel zijn cijfers in de dekstatistieken. Hij heeft in 2002 404 merries gedekt en totaal 404 merries dus was 2002 zijn eerste dekkingsjaar, toch zijn er tot 2002 al 8 veulens van hem geregistreerd. Das nog eens een snelle

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:37

sarabande"]
[quote="Missouri"][quote="sarabande schreef:
Ha Ha heb je Lupicor in de lijst met dekstatistieken gezien. Hij is een wereldwonder Haha! Haha! Haha!


Ik heb em zien lopen zaterdag... zielig wereldje als dat een wonder is... Haha!
[/quote]

Bedoel zijn cijfers in de dekstatistieken. Hij heeft in 2002 404 merries gedekt en totaal 404 merries dus was 2002 zijn eerste dekkingsjaar, toch zijn er tot 2002 al 8 veulens van hem geregistreerd. Das nog eens een snelle
[/quote]

Whahaha... speedsperm!! Wat voer jij je paard... reduceer draagtijd tot 4 maanden!! Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:01

Wou toch bvk een merrieveulen... Haha! Haha! Haha! Of zouden er dit jaar alleen maar 404 hengsten komen???? Tong uitsteken Knipoog .... tikfoutje zou ik zo denken maar zag het idd ook staan... Heb hem niet gezien zaterdag maar zal wel....
Tijdens de zwolse paardendagen sprong ie erg goed en de bloedvoering stond me ook wel aan...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:04

Hij is wel erg mooi langgelijnd, dat viel me mee. En redelijke bewegingen.

Ik ben wel LUX-fan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 00:02

Bij Lupicor zag ik zaterdag eggbars onder, iemand enig idee wanneer een paard met eggbars wordt beslagen??? Wellicht iets om even na te vragen voor je dat peperdure sperma besteld??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 00:09

Egg bars worden bij mijn weten vaak gebruikt bij paarden die nogal gevoelig zijn op de voeten, het verdeelt de druk veel beter zo zijn ook HKO paarden er vaak bij gebaat.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:01

Zucht..

Hmm, met zo'n prijs is het vrij duidelijk: hij wil inderdaad niet te veel merries dekken. Vergeleken met Amerikaanse prijzen valt het nog wel mee. In Nederland denk ik dat er weinig mensen geïnteresseerd zijn.

Uit commerciële overwegingen zou het handiger zijn de prijs scherper te stellen, om em beter in de prijselasticiteitscurve te doen vallen. Op deze manier zal de totaalopbrengst minder zijn dan bij een lager prijs. Wel een hoop minder werk dus, maar goed.

Ik neem aan dat dat alleen maar voor eigen merries bedoeld is. Die hoge prijs is alleen maar voor mensen die koste wat kost hun merrie bij die hengst willen dekken.

In 1987 dekten wij ook bij een hengst die alleen maar gekocht was voor de eigen merries. Dekgeld 500 gulden, in een tijd dat een Welsh veulentje meestal veel minder opbracht. NB: voor het veulen werd door de hengstenhouder 2500 gulden geboden, voordat het zelfs geboren was.. Uniek geval, dat wel.