Uitslag KWPN hengstencompetitie dressuur

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:39

ceasario schreef:
Sinds ???????


Sinds al ff hoor... die site is blijkbaar niet meer ge-update.
Als je je NRPS merrie met een Oldenburger hengst bijvoorbeeld dekt, komt je veulen in het register A.
En als je met een EASP of niet-erkend stamboekhengst dekt, komt je veulen in het sportregister.
Echter alles mag wel naar de keuring toe Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:03

Citaat:
Echter alles mag wel naar de keuring toe
Schijnheilig

niet-erkend stamboek-hengst dekt, komt je veulen in het sportregister AES is erkend.
Ga nog maar eens goed navragen morgen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:08

Ik had het over EASP, ik weet ook wel dat AES erkend is. Hoe had mijn Nevado anders kampioen kunnen worden!!!

petraaken

Berichten: 44243
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:18

de site wordt wel geupdate maar dat de info over het NRPS blijkbaar niet. Kan iemand eens aan het belletje bij hen trekken ofwel sturen we met z'n allen een pb naar Jantien.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:24

Missouri schreef:
Ik had het over EASP, ik weet ook wel dat AES erkend is. Hoe had mijn Nevado anders kampioen kunnen worden!!!



Nevado? Nooit van gehoord.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:27

ceasario schreef:
Nevado? Nooit van gehoord.


Haha! ik ook niet voordat ik deze kocht. Maar Caletto I ken je toch wel? En Landgraf?
Niemand had ook ooit van Maroukh gehoord, en mijn veulen werd ook wel weer kampioen... Tong uitsteken
Onbekend maakt onbemind. Wil niet zeggen dat er slechte paarden van komen.
Nevado, voor type, beenwerk, adel, knieactie en een super karakter!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:34

Nevado: Caletto I x Lancetto x Maracaibo

Afbeelding

Afbeelding

Let niet op de littekens, hij heeft een ongeluk gehad (hals en achterbeen).

En de mijne, een bijna-kopie van papa:
Afbeelding

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:41

Ziet er goed uit.
Jammer dat die merrie wat veel buik had. Of is ze drachtig? Knipoog groet PB

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:42

Niet drachtig, maar net als PB vetgemest Haha!

petraaken

Berichten: 44243
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:54

als je dat al vetgemest noemt dan durf ik je Roxette nu niet te tonen. Die heeft echt veel buik. Bloos! (en is niet drachtig) Heeft trouwens altijd wat ronder getoond qua ribbenkas. Zie trouwens wel graag een paard dat goed gevoerd staat. Ze noemen dat in ons stamboek een goed gevulde sportconditie. en dat is toch iets anders dan vet. Maar ja dat is altijd nog beter dan de ribben bloot hé Missouri zoals dat ene paard in St. Oedenrode. Haha!

petraaken

Berichten: 44243
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:55

wat zijn de volgende wedstrijden eigenlijk in de hengstencompetitie?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:58

Ja, zijn de volgende wedstrijden in een normale plaats (zodat ik ook nog eens kan komen kijken Haha! ) of ook in Hobbelknollenland op het bollenveld?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 15:58

In Goes en in jouw eigen stadje de finale.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:01

Goes? Dat is rechts van Hobbelknollenland? Haha!

Joepie, Den Bosch... op loopafstand nog wel! Kan ik naar buiten rennen als het met prestige weer zo bedroevend is Haha!

petraaken

Berichten: 44243
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:04

waar kunnen we de data en plaats + adres vinden? Goes is eigenlijk niet zo ver rijden voor mij en misschien kan ik mijn vader overhalen om te gaan kijken. Hij rijdt nl altijd de verre stukken naar Nederland. (is beter op drukke snelwegen dan ik Bloos ).

petraaken

Berichten: 44243
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:04

Missouri schreef:
Goes? Dat is rechts van Hobbelknollenland? Haha!

Joepie, Den Bosch... op loopafstand nog wel! Kan ik naar buiten rennen als het met prestige weer zo bedroevend is Haha!



Wat ben jij weer de gelukzak Haha!

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:21

MissHIS"]
[quote="Pipo schreef:
De lijn van Admiral is toch juist heel bekend? Dus volgens mij is die bloedlijn helemaal niet zo heel vreemd allemaal!


Het is de Zweedse Amiral (v. Napoleon), geen bijzonder bekende hengst.
[/quote]

Oh ja???!!!

Kijk dan maar eens hier naar:

FLYINGE AMIRAL 1985, 16.1 hds
Napoleon x Flamingo / Lansiär
Approved: (ASA Ack, foal=Reg A)

It is with great sadness to tell everybody that Al (Flyinge Amiral) died this morning (Feb 2nd ,03) of an apparent heart attack. He was being lead to the breeding shed for his scheduled freeze, when he drooped and was unable to get up. He died minutes later in my hands….

He will be greatly missed …… He loved to breed….at least he died happy……

Highest rated stallion ever tested in Sweden
10 Gait, 10 Conformation, 10 Legs & Type, and 10's on all three gaits

Amiral has the highest BLUP index for gaits and conformation of all Swedish stallions.

Amiral
Napoleon 625
Iran 533
Chagall 455

Irja 7508

Josephine 8620
Juan 370

Diana 5883

Flamkella 11553
Flamingo 481
Urbino 430

Joviala 6721

Lankella 8714
Lansiär 377

Onkella 5661

Amiral made his debut in International Grand Prix dressage in 1995 and in the same year he was placed 11th individually at the European Championships in Luxembourg. In 1996 he competed with Kyra Kyrklund at the Olympics in Atlanta and in the World Cup final in S’Hertogenbosch. In 1997 he was placed team 5th and 9th individually in the European Championships in Verden. Amiral has won at CDIs in Hamburg, Copenhagen, Helsinki and Stockholm and was placed 4th overall and 3rd best licensed stallion in the June 1997 BCM World Dressage Rankings. He went on to the Sydney Olympic games with Peter Marnke. He also competed in the Gothenburg International Horse Show 2001 and finished 4th and 5th in the invitational dressage. 4th in the Freestyle Grand Prix Keur and 5th in the Short Grand Prix.

Amiral is a winner from a family of winners and is now making his name as a sire of winners too. His offspring were placed at the National Championships (Breeder’s Trophy) for five and six year olds in 1995 and 1996 in both dressage and showjumping. In the Riding Quality test for four year olds his progeny always score very high marks. 33% of his female offspring in Sweden have received diplomas. In 1998 his son Sorba came 9th in the Swedish National Championships for six year olds.


Het komt van deze link: http://gwranch.users.ixpres.com/amiral.htm
daar staan ook foto's en ook nog een link waar info over nakomelingen te vinden zijn.

Amiral gaat terug op de beste zweedse hengsten en merries. Bijvoorbeeld Efrodite, die bracht de merrie Eliza, die bracht Elizar, die weer voor het vaderschap van May Sherif tekende! Die bracht op zijn beurt dressuurpaarden als Andiamo en Matador.
Chagall, de zoon van Efrodite die we in de pedigree van Amiral vinden, tekende verder ook voor het vaderschap van Gauguin de L u l ly!
Verder vinden we via Flamingo-Urbino-Drabant, ook te vinden in de pedigree van de moeder van Gaugain de L, ook Humanist komt in beide hengsten meerdere malen terug.

Niet erg onbekend, oninteressant en onebewezen bloed lijkt mij!!!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:37

Ja je hebt gelijk, maar het ging er ook vooral om dat Amiral werd verward met de bekende Admiral I, die meer voor de fokkerij heeft betekent. (met name Duitsland).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:48

Aimee"]
[quote="MissHIS"][quote="Pipo schreef:
De lijn van Admiral is toch juist heel bekend? Dus volgens mij is die bloedlijn helemaal niet zo heel vreemd allemaal!


Het is de Zweedse Amiral (v. Napoleon), geen bijzonder bekende hengst.
[/quote]

Oh ja???!!!

Kijk dan maar eens hier naar:

FLYINGE AMIRAL 1985, 16.1 hds
Napoleon x Flamingo / Lansiär
Approved: (ASA Ack, foal=Reg A)

It is with great sadness to tell everybody that Al (Flyinge Amiral) died this morning (Feb 2nd ,03) of an apparent heart attack. He was being lead to the breeding shed for his scheduled freeze, when he drooped and was unable to get up. He died minutes later in my hands….

He will be greatly missed …… He loved to breed….at least he died happy……

Highest rated stallion ever tested in Sweden
10 Gait, 10 Conformation, 10 Legs & Type, and 10's on all three gaits

Amiral has the highest BLUP index for gaits and conformation of all Swedish stallions.

Amiral
Napoleon 625
Iran 533
Chagall 455

Irja 7508

Josephine 8620
Juan 370

Diana 5883

Flamkella 11553
Flamingo 481
Urbino 430

Joviala 6721

Lankella 8714
Lansiär 377

Onkella 5661

Amiral made his debut in International Grand Prix dressage in 1995 and in the same year he was placed 11th individually at the European Championships in Luxembourg. In 1996 he competed with Kyra Kyrklund at the Olympics in Atlanta and in the World Cup final in S’Hertogenbosch. In 1997 he was placed team 5th and 9th individually in the European Championships in Verden. Amiral has won at CDIs in Hamburg, Copenhagen, Helsinki and Stockholm and was placed 4th overall and 3rd best licensed stallion in the June 1997 BCM World Dressage Rankings. He went on to the Sydney Olympic games with Peter Marnke. He also competed in the Gothenburg International Horse Show 2001 and finished 4th and 5th in the invitational dressage. 4th in the Freestyle Grand Prix Keur and 5th in the Short Grand Prix.

Amiral is a winner from a family of winners and is now making his name as a sire of winners too. His offspring were placed at the National Championships (Breeder’s Trophy) for five and six year olds in 1995 and 1996 in both dressage and showjumping. In the Riding Quality test for four year olds his progeny always score very high marks. 33% of his female offspring in Sweden have received diplomas. In 1998 his son Sorba came 9th in the Swedish National Championships for six year olds.


Het komt van deze link: http://gwranch.users.ixpres.com/amiral.htm
daar staan ook foto's en ook nog een link waar info over nakomelingen te vinden zijn.

Amiral gaat terug op de beste zweedse hengsten en merries. Bijvoorbeeld Efrodite, die bracht de merrie Eliza, die bracht Elizar, die weer voor het vaderschap van May Sherif tekende! Die bracht op zijn beurt dressuurpaarden als Andiamo en Matador.
Chagall, de zoon van Efrodite die we in de pedigree van Amiral vinden, tekende verder ook voor het vaderschap van Gauguin de L u l ly!
Verder vinden we via Flamingo-Urbino-Drabant, ook te vinden in de pedigree van de moeder van Gaugain de L, ook Humanist komt in beide hengsten meerdere malen terug.

Niet erg onbekend, oninteressant en onebewezen bloed lijkt mij!!!
[/quote]


OK dan! OK dan! OK dan!

En ik maar denken dat ik mij vergist had,en dat die persoon die mij het vertelde gek was.

Niet dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:49

MissHIS schreef:
Ja je hebt gelijk, maar het ging er ook vooral om dat Amiral werd verward met de bekende Admiral I, die meer voor de fokkerij heeft betekent. (met name Duitsland).


Dat was meer een fout van mij!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:36

Aimee"]
[quote="MissHIS"][quote="Pipo schreef:
De lijn van Admiral is toch juist heel bekend? Dus volgens mij is die bloedlijn helemaal niet zo heel vreemd allemaal!


Het is de Zweedse Amiral (v. Napoleon), geen bijzonder bekende hengst.
[/quote]
Highest rated stallion ever tested in Sweden
10 Gait, 10 Conformation, 10 Legs & Type, and 10's on all three gaits

Amiral has the highest BLUP index for gaits and conformation of all Swedish stallions.
[/quote]
Maar de Zweedse fokkerij stelt natuurlijk niet veel voor in vergelijking met de Duitse of Nederlandse.
Het is niet voor niets dat die Zweden zoveel importeren.

En dan nog, ik wil naast een fijn sportpaard ook nog een knap dier fokken, de Zweedse paarden zijn nou bepaald geen schoonheden. Scandic zijn buffeltrekken komen niet van een vreemde.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:07

MissHIS, je schreef anders duidelijk dat het geen bijzonder bekende hengst is. Dat een hengst bij jou niet bekend is, wil natuurlijk niet zeggen dat ie dat voor anderen ook niet is.

En Sjuimpje, het slaat natuurlijk helemaal nergens op om te stellen dat de zweedse fokkerij niets voorsteld. Niet voor niets komen er dressuurpaarden uit voort als Andiamo, Gaugain de L u l ly en Matador. Alledrie hebben zij de wereldbeker gewonnen, Gaugain zelfs twee maal. Dit zijn slechts de boegbeelden, er zijn vele andere goede dressuurpaarden uit de zweedse fokkerij.
Ook Morell voert zweeds bloed, of wat dacht je van Bobby, die van Urbino komt. Of Björsell's Briar, die twee maal terug gaat op Utrillo. Of Sack, die ook het Utrillo-bloed voert. Als ik nog even door zoek, kom ik met een lijst waar iedereen u tegen zegt.

Bovendien, kom dan niet aan met het argument dat ze veel importeren en daarom minder goed zijn dan de nederlandse fokkerij. Als we het toch over importeren hebben...... daar kunnen we hier een behoorlijk staaltje over mee spreken, denk je niet?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:14

Aimee schreef:
MissHIS, je schreef anders duidelijk dat het geen bijzonder bekende hengst is. Dat een hengst bij jou niet bekend is, wil natuurlijk niet zeggen dat ie dat voor anderen ook niet is.

En Sjuimpje, het slaat natuurlijk helemaal nergens op om te stellen dat de zweedse fokkerij niets voorsteld. Niet voor niets komen er dressuurpaarden uit voort als Andiamo, Gaugain de L u l ly en Matador. Alledrie hebben zij de wereldbeker gewonnen, Gaugain zelfs twee maal. Dit zijn slechts de boegbeelden, er zijn vele andere goede dressuurpaarden uit de zweedse fokkerij.
Ook Morell voert zweeds bloed, of wat dacht je van Bobby, die van Urbino komt. Of Björsell's Briar, die twee maal terug gaat op Utrillo. Of Sack, die ook het Utrillo-bloed voert. Als ik nog even door zoek, kom ik met een lijst waar iedereen u tegen zegt.

Bovendien, kom dan niet aan met het argument dat ze veel importeren en daarom minder goed zijn dan de nederlandse fokkerij. Als we het toch over importeren hebben...... daar kunnen we hier een behoorlijk staaltje over mee spreken, denk je niet?


Geen bijzonder bekende hengst, op gebied van fokkerij. Van Admiral I komen veel meer bekende sport- en fokpaarden, zo bedoelde ik dat. En natuurlijk is mij Amiral wel bekend...

Ben het verder trouwens best met Sjuimpje eens, in vergelijking tot bijvoorbeeld de Duitse fokkerij stelt de Zweedse (nog?) niet zoveel voor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:18

Hoho, niet zo aanvallen...

Vergeleken met de fokkerij zoals in Nederland en Duitsland vind ik Zweden inderdaad niet veel voorstellen. Dan mag Amiral misschien boven de andere hengsten uit springen, maar als het gemiddelde van de hengstenstapel ver onder het peil ligt zoals we dat hier gewend zijn, dan is het niet zo uniek meer. Nu Zep veel in Zweden rondloopt hoor ik regelmatig de verslagen van de hengstenkeuringen. Jullie waren kritisch over de Nederlandse, ik zou je dan graag eens over de Zweedse willen horen.

Er komen ook heus wel bruikbare sportpaarden uit de Zweedse fokkerij voort maar ook echt geen karavaan zoals jij nu lijkt te willen doen geloven. En Nederland importeren? Er worden maar anders weinig buitenlandse sportpaarden naar Nederland gehaald.

En smaken verschillen maar ik vind Amiral en Scandic geen mooi paarden, Briar evenmin. Ik moet er wel de halve dag naar kijken.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:41

Hier een index van de betere verervende hengsten.
Zit toch bloed bij dat men hier kan gebruiken.
Zeker met een fokkerijhistorie vanaf 1600.
Het is toch bekrompen om te zeggen dat het haast achterlijke zijn in hun fokkerij. Als de Zweden er niet geweest waren hadden jullie nooit zo over Amor kunnen kwijlen.
En hadden jullie nog op kleibokken rond gereden.

BLUP statistics 2002,

Master, 186

Amiral, 185

Bernstein, 176

Chapman, 160

Bayron, 153

Good Future, 151

Briar, 150

M-W Ibi-Light, 148

Napoleon, 147

Nactus, 146

Cavalotti, 145

Zorn, 142

Beach Boy, 141

Chagall, 141

Ceylon, 140