zwolle stallion show

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: zwolle stallion show

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:21

Citaat:
Painted Black sterk en stout, Obelisk in de staak en uitgebeld: Kigali is de nieuwe Promising Stallion!

Wie durft nog te beweren dat dressuur saai en voorspelbaar is? Een paar uur geleden verloor Scandic totaal onverwacht (en op discutabele wijze) de titel aan Showtime, zojuist ging het ex-springpaard Kigali onder Coby van Baalen aan de haal met de titel in de lichte tour.
De zoon van Wolfgang en Finesse was op zich een hele waardige kampioen, die vandaag een mooie kür toonde met een behoorlijk hoge moeilijkheidsgraad. Enkele kleine foutjes ontstonden doordat de buiging nog niet helemaal optimaal is, maar de opgaande lijn is duidelijk zichtbaar.
De gedoodverfde winnaar Broere Obelisk, gisteren overtuigend winnaar, sloeg vandaag totaal op slot nadat hij in een pirouette achter omsprong. De hengst kwam een minuut lang niet van de plaats en alleen maar omhoog. De jury kon niet anders doen dan de combinatie diskwalificeren.
In de proef daarvoor had Anky van Grunsven haar handen meer dan vol aan Painted Black, die in de versterkingen steeds zo’n beetje aan de haal ging, wat de Olympische kampioene tot fors ingrijpen dwong. Painted was sterk en stout en de vereiste controle was daardoor ver te zoeken.
De zwarte Gribaldi-zoon eindigde achter Kigali nog wel als tweede in de Schoonmaakbedrijf Kalshoven-competitie om de titel Promising Stallion. De derde plaats was voor Charming (v.Champus), die onder Susan de Klein zijn supervorm van gisteren niet helemaal kon vasthouden. Met gering verschil eindigde de gemakkelijk galopperende Romantic Boy (v.Rubinstein) op de vierde plaats.

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:23

Citaat:
Turbo Magic verslaat Duitse concurrent 06-03-2005

Tommie Visser en de bij het KWPN op wacht gezette Turbo Magic (Cabochon x Cocktail) hebben vanmiddag na een spectaculaire inhaalrace de titel Novara Future Stallion in de wacht gesleept.

Na de eerste dag stond de Hannoveraan Royal Belvedère aan de leiding, maar Tommie Visser reed vandaag een gedurfde, voorwaartse proef en Turbo Magic stond er heel goed aan. Juryvoorzitter Wim Ernes roemde de open aanleuning en de steeds voorwaarts gerichte ondersteuning. Dat leverde ook voor de basisgangen hoge cijfers op: stap: 8, draf: 9, galop: 8.5, terwijl de Algemene Indruk en de Toekomstverwachting beide met een 8.5 werden gewaardeerd.
Tommie Visser mocht over geluk niet klagen. Hij sloeg een paar voltes over, maar mocht de proef toch beëindigen zonder voor deze fout te worden bestraft. Aangezien er over twee wedstrijden slechts één punt verschil zat tussen Turbo Magic en diens Duitse concurrent Royal Belvedère had het niet in mindering brengen van punten tot gevolg dat Turbo Magic zich toch Future Stallion mag noemen, terwijl deze titel anders bij Royal Belvedère terecht zou zijn gekomen.Deze zoon van Royal Diamond uit een moeder van Velten Third had vandaag een mindere dag. De donkere schimmel van Christiane Wiens toonde een wat dwingerige, zwevende draf en liet het bij twee technische onderdelen (keertwending en contragalop) afweten.
IPS Tango eindigde onder Hans-Peter Minderhoud over twee dagen op de derde plaats. De vos scoorde weer met zijn geweldig naar boven gebouwde dressuurmodel, met name tot uitdrukking komende in de drafonderdelen. In stap en galop mist de beeldschone Jazz-zoon nog steeds wat souplesse en afdruk.
In de finalewedstrijd was de met Tango gedeelde derde plaats voor Travolta’s Nieuwmoed (Olivi x Havidoff), gereden door Judith Ribbels.

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

dihjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:55

Voor de liefhebbers:

Ben vandaag de Z2 kur op muziek wezen fotograferen, dat was wel een erg leuk onderdeel. Die waren er tenminste allemaal.....

www.paardenfoto.nl voor de plaatjes.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:22

heey! heeft er ook nog iemand foto's gemaakt van Kigali? is de vader van mijn paard, en zou foto's wel leuk vinden! en hoe vonden de aanwezigen hem lopen?

dihjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:26

love_sodera schreef:
heey! heeft er ook nog iemand foto's gemaakt van Kigali? is de vader van mijn paard, en zou foto's wel leuk vinden! en hoe vonden de aanwezigen hem lopen?

Mogelijk binnenkort wel bij Jacob Melissen op de site te zien, www.melissen.net .

Jacob is 4 dagen lang aan het fotograferen geweest met meerdere mensen. In Zwolle zelf kon je bij hem in de stand foto's bestellen/bekijken

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:29

ja kan wel kloppen, maar ik vind dat op die site altijd zo'n gezeik Bloos.... Tong uitsteken

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:34

Tja, ik heb wel foto's gemaakt, maar dan alleen maar op vrijdag avond. En dan nog alleen maar van de KWPN hengsten die moesten springen. Dus als iemand die zoekt, misschien heb ik 'm wel geschoten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:45

TequilaRos schreef:
Tja, ik heb wel foto's gemaakt, maar dan alleen maar op vrijdag avond. En dan nog alleen maar van de KWPN hengsten die moesten springen. Dus als iemand die zoekt, misschien heb ik 'm wel geschoten.

Zet je er dan eens een mooie numero uno op!!!

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:35

Arghhh ik vond het echt niet leuk dat edward ziek werd, ik kwam net voor de hengst TC Ravel (die is van onze manege-eigenaar) die Edward voot het eerst zou gaan starten, en ik ben een trotse fan van Rav en ed natuurlijk Knipoog , en dan zattie in finale komt edward van zen paard gaattie van zijn stokkie, arme Edward, hij niet blij en ik niet blij....toen istie later naar huis gegaan hoorde we van Kirsten...
jmmr hoor....maarja nix aan te doen he..

Ravel
Afbeelding

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:45

Wat moet zo'n mager scharminkeltje als Edward toch met zo'n ......... eeehhhh ........ Leopard tank..........? Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:46

Wat een vreslijke foto zeg! Bloos
Ziet er echt vreselijk op de voorhand en megasterk uit. Handen hoog, mond open... Bloos

Maar ja..

Leuk trouwens voor Tommie dat ie met Turbo gewonnen heeft! Maar hoe kan zoiets m nou vergeven worden als ie een paar voltes overslaat?
Wel jammer van Obelisk. Ik dacht dat ie altijd zo braaf was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:51

Suzanne F. schreef:
Wat een vreslijke foto zeg! Bloos
Ziet er echt vreselijk op de voorhand en megasterk uit. Handen hoog, mond open... Bloos

Maar ja..

Leuk trouwens voor Tommie dat ie met Turbo gewonnen heeft! Maar hoe kan zoiets m nou vergeven worden als ie een paar voltes overslaat?
Wel jammer van Obelisk. Ik dacht dat ie altijd zo braaf was?

Vergeven? Gewoon zitten slapen bedoel je Haha!

Obelisk was echt jammer! Onwijs sneu voor Kirsten Beckers, ze had hem de laatste tijd echt superfijn voor elkaar!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:22

CGJ12 schreef:
Wat moet zo'n mager scharminkeltje als Edward toch met zo'n ......... eeehhhh ........ Leopard tank..........? Knipoog

Naar mensje ben je toch!! Haha!
Wacht maar af dit komt helemaal goed!!

En Suzanne F. t is idd niet een supperfoto, maar op de voorhand??? Dat had je nooit gezegt als je m in t echt heb gezien.
Denk niet dat je gauw een paard vind met zoveel kracht in de ah!!

Afbeelding
Deze is beter!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:25

Ik zei toch ook niet dat het paard zelf vreselijk was en op de voorhand???? Haha! De foto vind ik alleen verschrikkelijk. Clown

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:27

Suzanne F. schreef:
Ik zei toch ook niet dat het paard zelf vreselijk was en op de voorhand???? Haha! De foto vind ik alleen verschrikkelijk. Clown

Oke sorry ik heb korte tenen wat Ravel betreft!! Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:59

Pfff... ik lees weer allemaal dingen over afgelopen weekend waardoor ik echt in staat ben het telefoonboek te pakken en gewoon maar een andere sportvereniging te prikken. Huilen
Eigenlijk was ik van plan naar Zwolle te gaan, maar gelukkig zijn er leukere dingen dan naar ruk-en-pluk werk zitten kijken of vreemde jurering moeten aanschouwen. Want voor zover ik opmaak uit de berichten hier op bokt, werd het weekend daardoor overheersd.

Heeft er nog iemand foto's van Anky's rentree... bijv. met PB?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:06

Aimee schreef:
Pfff... ik lees weer allemaal dingen over afgelopen weekend waardoor ik echt in staat ben het telefoonboek te pakken en gewoon maar een andere sportvereniging te prikken.

Op zoek naar de dichtsbijzijnde dam-vereniging..... Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:23

sarabande schreef:

Op zoek naar de dichtsbijzijnde dam-vereniging.....

Haha!

Haha! Je snapt 'm.

Laatst vergeleek een kennis van me die paardenliefde met zwangerschap; hoe ziek een vrouw ook is tijdens de zwangerschap en hoe veel pijn en moeite de bevalling ook kost, als het kind er eenmaal is, is alle ellende vergeten... tot de volgende zwangerschap.

Pffff... gelukkig weet ik zeker dat ik niet zwanger ben...

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:17

love_sodera schreef:

niet van de zwolle stalion show, maar ik heb ze wel van afgelopen zomer tijdens een clinic:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.paardenfoto.nl

10 juli 2004 Rabobank Kür op muziek Aerdenhout

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:24

@libke: hier is alvast 1; heb de rest in het topic over Numero Uno gezet:

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:38

love_sodera schreef:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 18:28

Gave Foto's van kigali!
Hier zat ik al op te wachten Haha!
Hoe liep hij deze keer?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:04

marije1987 schreef:
Heeft ook iemand de hengst Lacco Ameno zien springen? Ben erg benieuwd hoe hij sprong, was helaas zelf niet in de mogelijkheid om te komen..

Niemand?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:09

hey heel erg bedankt!!! Lachen!!! superrr! idd hoe liep hij?
was wel grappig, n vriendin van mij was geweest en ze zegt, als ik Sodera zou zien, en ik had Kigali gezien en je zegt ja das een Kigali zou ik je zo geloven, ze schijnt er echt op te lijken op de een of andere manier!!

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:21

Mijn instructrice heeft er ook gereden Lachen! Ze reed de hengst Rubus B(v.Ahoy) en is 4e geworden.