NRPS hengstenshowdag op 24 januari

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 15:38

Je hebt gelijk. Niet echt slim van mij. Maar de eerste keer heb ik de naam toch wel goed overgenomen. Blijkbaar hebben zij de naam verkeerd getypt. Gelukkig dat er nog iemand wakker is.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:05

petraaken"]
[quote="margriet11 schreef:
Nou ik heb dus meegedaan met Evanto. Was voor mijzelf niet zo'n succes (vond ik). Het zou m'n eerste kur worden, deed de muziek het niet (ze hadden waarschijnlijk gewooon de verkeerde kant van het bandje). Was er ook geen normale ring en hij trok ook een beetje. Maarja, we zijn wel geweest. Ik had ook niet veel geluk dat ik na die twee goeien moest!! Was wel weer een hele ervaring!!!



Ah Margriet. Je hebt een puike prestatie geleverd hoor voor zo'n hoop volk rijden. Ten eerste het durven. Er kan van alles mislukken op zo'n moment en jij bleef maar de rust zelf. Petje af hoor. Ik zou waarschijnlijk mijn eigen zenuwen op het paard overbrengen. Tja Rubels is wel een paard dat de aandacht naar zich trekt. Wie daarna komt heeft wel brute pech natuurlijk om na zo'n paard dan te moeten verschijnen. Probeer het publiek dan maar eens aan jouw kant te krijgen.
[/quote]

Ze moest ook eigenlijk voor rubels. Maar die man zat er al zo lang op, omdat ze hem verkeerd hadden voorgelicht. Ach en als je al na Don ruto moet, dan maakt rubels ook niet zoveel meer uit. Het enige nadeel is dan wel dat alle aandacht dan al weg is. De toppers zijn dan immers al geweest Scheve mond Maar margriet het is toch nog wel aardig opgelost en zo beroerd ging het niet hoor! Ach gut (volgende keer wil ik wel weer mee )

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:37

Ik liep net langs het voorterrein toen hij zo moeilijk liep te doen. Ik begreep al wie er gewonnen had toen hij naar binnen liep Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:28

Dees schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar de C van Carpaccio: waar op internet kan ik hem vinden, bij wie staat hij op station?


Is dat niet gewoon Washington?? Een gote koffievos met erg veel wit?

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:47

Nee, deze is zwart met een wit blesje. Wit aan de benen is me niet echt opgevallen

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 08:51

Het begint mij op te vallen dat je Anne nooit met hun jonge spul op de shows ziet. De laatste 2 jaar is het telkens een van hun stalruiters.

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:56

De C van Carpaccio kon idd wel eens een blesje hebben, maar hij was 100 % zeker weten heel donkerbruin, en geen witte benen. misschien een enkel sokje, maar niet heel wit....
Hij was de hengst die zich bij het loslaten niet weer liet pakken, en echt sneller dan je ogen hem konden volgen 180 graden kon draaien om weer wild bokkend weg te galopperen. Echte donderstraal Nagelbijten / Gniffelen

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 14:37

Dees, Je hebt het dus over deze hengst.

Cat.nr. 93 (stm. 1.73 m.) werd in 2000 geboren en werd daarom ook weer onder het zadel getoond, ditmaal bij het springen van een lijntje. De nog naamloze hengst stamt van Carpaccio x Koriall x Latino en is eigendom van de comb. R. Teewis & Veehandel J. van Kooten in Westdorp. Ook deze hengst werd in Noord-Duitsland gefokt en wel door F. Broders in Poppenbuel.


Hij heeft nog steeds geen naam dus. Vind ik nogal raar. Voor een 3de bezichtingshengst mag je toch wel al een naam bedenken waarmee hij eventueel mee ter dekking staat.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:40

gomir schreef:
Ik zei al tegen mijn moeder dat ze die pony beter voor Rubels hadden kunnen zetten...Na zo'n hengst maak je met de best pony van Nederland zelfs geen indruk meer

Dan komen we nu al op twee bokkers die ik wel heb gezien en niet heb gesproken (dees zat ook al vlak achter me)

jantien en tygahno heb ik wel gemeet Haha!



Heb je mij gezien Lachen
ik was en maar even hoor,
kwartier voor rubels zijn kur en net vor de kur ben ik een paar keer heen en weer gelopen, had een knal groene jas aan met 2 rose strepen Bloos!


ik ben het er ook met je eens dat ze die pony beter voor rubeltje kunnen doen, er liepen er echt heel veel weg na de kur, wel sneu voor dat meisje, en dan doet de muziek het niet, ben maar effen blijven kijken,

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:46

Ik wilde weten welke hengsten er mochten blijven dus wij zijn blijven zitten na Rubels

Kan me niemand met een groene jas meer herinneren trouwens

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:02

wie is er eigelijk sportman of sport vrouw van het jaar geworden
was ik effen aan het bellen namelijk

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:25

Rita koogje(of hoe je het schrijft Verward )

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:40

Hoe heeft Cocktails Whinny `t gedaan?
Ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar, verwacht hier nl een veulen van. (was eigenlijk niet geheel de bedoeling, lang verhaal)

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:48

NU ben ik wel benieuwd naar het lange verhaal *LOL*

Hij werd volgens mij onder het zadel gereden en aan de hand voorgesteld bij het kampioenschap jonge paarden(gewonnen door Santiago). Ik vind hem niet echt verbeterd tov twee jaar geleden eerlijk gezegd
Had hem inmiddels beter verwacht, een jong paard moet door bespiering en kracht toch beter gaan lopen imo

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:33

Mijn paard zou eigenlijk gedekt worden door een andere hengst, AES goedgekeurd. DMV van 30 merries, waaruit 10 nakomelingen geselecteerd zouden worden, wilden ze hem alsnog voor t KWPN goedgekeurd hebben. (op 2,5 jarige leeftijd voor de keuring geweest, kon t niet af........)
Paard had super bloedlijnen, een goed karakter, een uitstekende galop(overigens 3 hele goede gangen), Maar vooral dat karakter was belangrijk.
Maar goed, dit geintje zou niets kosten, contractje opgesteld.
Ik zou mijn paard volgend jaar toch laten dekken, dus nu of volgend jaar maakte me ook niets uit.

Bleek dat naar 1 keer insemineren, bijbehorende aantal keer scannen mijn merrie niet drachtig. Op aanraden van de veearts de volgende periode de merrie precies op te eisprong laten scannen. Dit duurde redelijk lang, maar goed weer geinsemineerd. MErrie weer niet drachtig.
Na in totaal 3 ronden, bleken er geloof ik maar 6 van de 30 drachtig......
Volgende ronde kon ik verder met vers sperma. Dit heb ik niet gedaan. Een hoop moeite, geen kosten, zo redeneerde ik. Nou bleek dat het o, zo simpel lijkende contractje, allerlei haken en ogen bevatte.
Duur leergeld.........
Maar om niet al t geld kwijt te zijn mocht ik een hengst uitzoeken bij rene van erp, die had mijn paard geinsemineerd.
Nou veel was er niet te kiezen, dus nogal overhaast moest de beslissing genomen worden.


MAar goed wat de vooruitgang van Cocktails whinny betreft, denk ik ook niet dat de juiste ruiter er op zit.

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 08:52

hij had nogal de pech dat Florecio ook in die groep zat. En geloof me je kon niet naas die hengst kijken. Van Coctails Whinny heb ik al heel mooie veulens gezien. Chique en goed bewegen. Bij ons blijft hij ook nog een optie om mee te dekken later.

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 10:33

Zal zodadelijk enkele foto's bestellen bij Sandra Nieuwendijk van de 2de bezichting en van op de hengstenshow dag van Radetzky. Zucht, al zitten er hele mooie draffoto's in vanop de showdag moest ik toch een keuze maken en heb er dus maar de allermooiste uitgekozen.

foto's van de showdag zijn te bestellen op : http://www.horses.nl/p&s/

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:45

Ik vind Cocktail's Whinny heus geen verkeerd paard, maar het is mijn favoriet gewoon niet (veulens heb ik er niet van gezien trouwens )

Wat een verhaal Unity, volgens mij zou een kennis van me ook laten dekken door diezelfde hengst, maar die heeft het toen niet gedaan. We waren het er toen wel overeens dat er wel wat haken en ogen aan zouden zitten Bloos (en dat vermoeden klopt dus wel Bloos )

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 11:05

Het is natuurlijk niet uitgesloten dat ik nog van mening verander. Zou eigenlijk dolgraag met Radetzky fokken maarja kan hem niet gebruiken op mijn eigen merries. Zou een beetje teveel van het goede zijn denk ik. De ene is zijn moeder, de ander is zijn halfzus en Ramona is een 3/4 zus van hem.

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 15:49

Kan er iemand het artikel over de NRPS keuring en showdag uit de paardenkrant inscannen en mij bezorgen aub. Graag per e-mail.