Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Missouri schreef:Voor mij speelt ook het karakter mee bij een sportpaard. Hoe vaak zie je niet een prachtig paard dat goed kan lopen, en gewoon niks voor je wil uitvoeren?
En hoe vaak zie je ook niet een paard wat theoretisch minder in elkaar zit, en mede door het goede karakter en de werkwilligheid ook tot topprestaties komt?
Lami schreef:Naar voren toe beweegt ze met knietje afhankelijk van de getoonde draf is de voorwaartse pas ruimer of niet, vervolgens zet ze haar voorbeen vol op de grond en rolt het lijf er overheen zullen we maar zeggen. Het voorbeen staat op het moment van volle belasting verticaal. In de verdere beweging brengt ze vervolgens het been slechts een fraktie naar achter, deze \ stand, in arbeidsdraf misschien wel iets minder schuin, en dan buigt ze in de knie zodat alleen het onderbeen verder naar achter wordt gebracht. En bij deze beweging van het onderbeen zet ze dan af van de grond. Ik heb al gekeken of ik een foto kon vinden van een paard met soortgelijk bewegingsmoment maar ik heb er nog geen gevonden. Op d'r scoringsformulier had ze dacht voor schouder en hals beide gemiddelde waarden maar dat kan ik nog even nakijken. Inderdaad neemt mijn paard geen grote lappen lucht mee in de draf zoals je zegt, ze draaft niet spectaculair. Heeft wel duidelijk een knietje daar hou ik nl van. Maar als ik naar de meeste foto's kijk en ik zie dan mijn paard dan denk ik heh die loopt heel anders! Misschien ken jij een paard dat ook zo loopt, in ieder geval bedankt voor je reaktie en het meedenken!!
CGJ12 schreef:Dat is juist wel goed..............EX-KGBer
Die heeft zijn fouten tenminste ingezien...........
Missouri schreef:Ik heb geen theorie. Ik trek alleen conclusies. Ik lees wat er hier beweerd wordt, ga meten en let goed op de paarden in mijn omgeving... ik wil alles graag bewezen hebben voordat ik het geloof.
En na meting blijkt de theorie van Karel ongeloofwaardig, temede omdat die aan elkaar hangt van stukjes uit boeken.
Waar is het bewijs, werd er aan het begin van vele topics gevraagd. Dat werd nooit geleverd.
sarabande schreef:Ceasario dit is een beetje chargeren van wat er gezegd wordt denk ik.
Anna heeft tig pagina's + enkele clinics verteld, middels een door haar/hem uitgevonden theorie, (althans dat wordt geclaimd) hoe een paard gebouwd dient te zijn.
Daarbij zijn voorbeelden gegeven van levende paarden, theorieën uit lang vervlogen tijden opgehaald en gebruikte bloedlijnen en rassen geschoffeerd.
Dit alles om aan te tonen dat het huidige sportpaard in 99% van de gevallen een wanproduct is.
Bij dat alles is nog nooit een voorbeeld gegeven van een door Anna gecreëerd paard dat wel aan zijn/haar eigen hoge eisen voldoet.
Omdat bovenstaande theorie bij stukjes en beetjes is weerlegd vragen diverse mensen Anna om de theorieën met die nieuwe door anderen aangedragen gegevens te staven en uit te leggen.
Dat gebeurt niet er wordt weer een al gepubliceerd epistel beloofd.
Dat jij op jouw eigen manier naar paarden kijkt betekent niet dat het anderen niet toegestaan is om uitleg te vragen
ceasario"]
[quote="sarabande schreef:Ceasario dit is een beetje chargeren van wat er gezegd wordt denk ik.
Anna heeft tig pagina's + enkele clinics verteld, middels een door haar/hem uitgevonden theorie, (althans dat wordt geclaimd) hoe een paard gebouwd dient te zijn.
Daarbij zijn voorbeelden gegeven van levende paarden, theorieën uit lang vervlogen tijden opgehaald en gebruikte bloedlijnen en rassen geschoffeerd.
Dit alles om aan te tonen dat het huidige sportpaard in 99% van de gevallen een wanproduct is.
Bij dat alles is nog nooit een voorbeeld gegeven van een door Anna gecreëerd paard dat wel aan zijn/haar eigen hoge eisen voldoet.
Omdat bovenstaande theorie bij stukjes en beetjes is weerlegd vragen diverse mensen Anna om de theorieën met die nieuwe door anderen aangedragen gegevens te staven en uit te leggen.
Dat gebeurt niet er wordt weer een al gepubliceerd epistel beloofd.
Dat jij op jouw eigen manier naar paarden kijkt betekent niet dat het anderen niet toegestaan is om uitleg te vragen
ceasario"]
[quote="Missouri schreef:[
Je kunt een paard niet in lijntjes en vakjes opdelen.
.
[/quote]
Dan kunnen we elkaar de hand geven.
Maar er is wel in dit land een "Stamboekbijbel", om maar bij de religie te spreken,"een paard in partjes" waar de hele Nederlandse fokkerij aan wordt gehangen.
ceasario schreef:Het is gewoon heel eenvoudig.
Voorbeen en achterbeen paarden.
Voorbeeld:
Salinero is duidelijk een achterbeen paard die zijn oefeningen nog niet helemaal onder controle heeft,maar dat komt wel,omdat hij van achteren naar voren gereden wordt.
Verder over gummy beschikt in zijn lendenen en daardoor voor nog wat instabiel is.
Bonaparte daar in tegen die gebruikt het voorbeen in de proef.
Als je de video van dit weekend afdraait zie je dat in de appuyementen
het voorbeen de eerste stap zet om aan te sluiten met het achterbeen.
Bij Salinero was het achterbeen de eerste stap.
Bonaparte met Heike Kemmer had het gemakkelijker dan Salinero.
Dus voor mij een niet sportieve wedstrijd.
De een doet het volgens de regels en de andere sjoemelt met de regels.
En de jury wil het niet zien.
Zannekin schreef:Nergens zulke regels gezien. Staan die ergens neergeschreven dan?
Waarom het moeilijk maken? Nee, daarin volg ik niet. De jury, de sport bepaalt wat gedraaid moet worden.
Dressuur moet makkelijk ogen, op een natuurlijke manier en ongedwongen een paard laten bewegen.
Dressuur is een jury sport.