Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Pipo schreef:Ik blijf erbij dat het een mentaliteitsprobleem is. Ga eens naar een pensionstal en luister eens een weekje de pensionklanten aan: Hij doet dit, hij doet zus, hij doet zo. Je wordt er niet goed van!!!
Ik krijg altijd de neiging om te roepen: Je hebt echt niet door dat je een schat van een paard hebt, hij duld jou op zijn rug en omgeving, dan moet je wel ontzettend braaf zijn.
De meeste ruiters leren niet meer om de problemen bij hun zelf te zoeken en als het niet meer gaat met het paard kopen ze gewoon een nieuwe. Om over de ellendige instructie nog maar niet te spreken.
horselover23 schreef:Mensen moeten wat meer naar hun zelf kijken, om te zien wat voor soort karakter van het paard het beste bij hun past.
Ik heb diverse mensen gezien die iedere paar jaar een ander paard kopen omdat het huidige dier te brutaal, eigenwijs, stakerig is, maar dat komt vast niet omdat er een driftige ruiter opzit met een harde hand .
gijsenkim schreef:In de huidige selectie processen zou een hengst als Abgar iig bij het KWPN niet meer goedgekeurd worden, net zoals een Rex Magna niet meer goedgekeurd zou worden.
Denk ik hoor Ben absoluut niet zo bekend met FA