Afstammelingen van Uniform?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariek_

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 12:49

Ik vroeg me af welke mensen hier een afstammeling van Uniform hebben. En wat voor karakter en prestaties deze paarden hebben geleverd...Ik heb zelf namelijk ook een Uniform x Majesteit en vind het leuk om te kijken hoe de eigenschappen zijn vererfd ed.Knipoog
Een foto is misschien ook leuk Lachen
Dit is Marengo:
Afbeelding
foto gemaakt door gioiello hier op bokt Lachen

Afbeelding

tola

Berichten: 129
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Limburg

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:32

Hoi,
uniform x vesins,100 % betrouwbaar,heel makkelijk te rijden,dressuurmatig was alles een makkie,kon wel heet worden,springen was minder,is 21 jaar gworden.
uniform x polydox,is echt een duiveltje,vreemd karakter,wordt ook gauw heet,niet zo heel makkelijk te rijden is waarschijnlijk aan het puberen....(5 jaar)
Beide (merries) hebben echt een totaal verschillend karakter,is niet te vergelijken.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:20

ik heb ooit een junior x catherstone dazzler x uniform gehad en junior is dan weer van uniform
t was wel een braaf paard maar ook wel een madametje ook, je moest haar niet beledigen want dan had je ruzie, dressuurmatig was ze niet fijn maar springen wel, vooral de cross kon ik met me ogen dicht met haar rijden, oortjes naar voren en daar ging ze hoor!
hier wat fotos:
Afbeelding
hier als veulen

Afbeelding

Afbeelding

Mariek_

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:20

Marengo is ook bruin geboren, is dit eigenlijk bij alle afstammelingen van uniform? of geeft hij alleen het dominante schimmel over en heeft dat niks met de kleur te maken waarmee ze geboren worden??
Hij is beter in dressuur, was bij zn vorige eigenaar Z2, springen vind hij minder geslaagd.Ik kan het ook niet goed hoor, dus dat is dubbel niks Clown
Ook is Mareng een beetje lui, en hij kan heel erg 'plakken' bij andere paarden(voornamelijk merries Knipoog )

princess: ik vind de laatste foto erg op marengo lijken Lachen

Mariek_

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:23

Ow, nog een vraagje..is de voorpluk bij jullie paarden ook niet erg denderend? zeg maar gerust een klein, dun kuifje en verder niks?

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:44


tola

Berichten: 129
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Limburg

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:57

horsegirlie schreef:
Ow, nog een vraagje..is de voorpluk bij jullie paarden ook niet erg denderend? zeg maar gerust een klein, dun kuifje en verder niks?



Ja mijn vorige uniform had een heel ''zielig'' voorplukje,en de nieuwe uniform heeft ook zo,n waardeloos kuifje....dus....

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:55

Afbeelding

boemel

Berichten: 8559
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:00

Mijn Uniform heeft ook maar een zielig voorplukje.
Verder is ze ook bruin geboren. Ze is 1.65m en we starten nu L dressuur.
Ze is braaf, maar probeert snel onder het werk uit te komen. Je moet haar aan de gang houden en zelf slim rijden. Verder een fijn paard, maar niet zo makkelijk te rijden als het er vaak uit ziet.

Ik heb van de week in "in the Picture" wat foto's van haar geplaatst onder de titel "Olympia (Uniform). (mocht je nieuwsgierig zijn Haha! )

Mariek_

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 21:36

boemel schreef:
Ze is braaf, maar probeert snel onder het werk uit te komen. Je moet haar aan de gang houden en zelf slim rijden. Verder een fijn paard, maar niet zo makkelijk te rijden als het er vaak uit ziet.

Ik heb van de week in "in the Picture" wat foto's van haar geplaatst onder de titel "Olympia (Uniform). (mocht je nieuwsgierig zijn Haha! )


Dit komt me heel bekend voor! Ik moet marengo ook steeds maar actief houden, anders neemt ie je int ooitje Knipoog Daarbij is ie ook nog eens verschrikkelijk zwaar, omdat ie altijd op de voorhand heeft gelopen. Het ziet er al wel veel beter uit, maar het is erg moeilijk!
Ik heb de foto's gezien, leuk paard!! Ook een mooie kleur!

@ Jan_VT : waarom hebben jullie zo vaak voor uniform gekozen als hengst? Wat sprak je zo in hem aan of welke eigenschappen fokte hij mooi door? Het zijn mooie paarden!

Bianca__
Berichten: 1025
Geregistreerd: 01-03-05

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:45

Ik heb een TCN Partout X Uniform gereden voor de stal waar ik rij. Het was een vos van 1.72. Redelijk zwaar gebouwd. Was thuis liever lui dan moe, maar zodra je hem ging wassen, en de vlechten er in deed, was het echt een showbink! Springen kon hij twee keer huizehoog, en dan liep hij er dwars doorheen. Leuk op een springstal! Dus toen ben ik hem gaan starten in de dressuur. welliswaar met 5 jaar, omdat hij echt tijd nodig had om sterker te worden. Binnen een half jaar moesten we al M1 starten. Niet gedaan ivm zwangerschap, maar na 1.5 jaar weer opgepakt, en M2 plus negen geeindigd. Toen is hij verkocht. Wel jammer, want ik had hem graag een keer Z1 gestart. Het was een geweldig paard. Dat aan het werk houden, en slim rijden, komt me erg bekend voor! hahah. Die van mij was precies zo!

dior11
Berichten: 35
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:53

hoi
ik zelf heb een fokmerrie uit een hugo vader en een uniform merrie.
Het is geen makkelijk paard om te rijden heeft een heel eigen willetje.
ze heeft M gesprongen.Er loopt nu een veulen bij van eurocommerce caresino.

Afbeelding


Afbeelding

op deze foto was ze 10 maand drachtig.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:20

Justmidnight hier op bokt heeft een zoon van Uniform, ik heb er zelf ook een gereden (Frisco) helaas leeft hij niet meer, was echt een super lief en betrouwbaar paard maar met een gebruiksaanwijzing..

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:32

Ik rij ook een Uniform , dr verdere afstamming weet ik niet
ze is een ontzettende knuffel, met rijden wel pittig.
Dressuur doet ze alsof het niets is (als je eenmaal weet hoe je dr moet rijden) En springen kan ze goed, en vind het ook erg leuk (4 mei onze eerste (onderlinge) springwedstrijd)
Ze is erg goed van vertrouwen in de mens, als ze iets een beetje eng vind, doet ze het wel, met wat aanmoediging. Maar ze zal buiten nooit bokken, stijgeren, wegrennen oid.
Fotos:
Afbeelding

Even klikken, erg groot, let niet op mij Tong uitsteken
http://www.pegasus.liberalist.nl/17042005/DSCF2282.JPG

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:26

Frisco had idd geen voorpluk (okee een sprietje dan)

Mariek_

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 19:21

LaFunkyJazz schreef:
Ik rij ook een Uniform , dr verdere afstamming weet ik niet
ze is een ontzettende knuffel, met rijden wel pittig.
Dressuur doet ze alsof het niets is (als je eenmaal weet hoe je dr moet rijden) En springen kan ze goed, en vind het ook erg leuk (4 mei onze eerste (onderlinge) springwedstrijd)
Ze is erg goed van vertrouwen in de mens, als ze iets een beetje eng vind, doet ze het wel, met wat aanmoediging. Maar ze zal buiten nooit bokken, stijgeren, wegrennen oid.
Fotos:
Afbeelding

Even klikken, erg groot, let niet op mij Tong uitsteken
http://www.pegasus.liberalist.nl/17042005/DSCF2282.JPG


Hoe oud is ze nu?
Wat een leuke foto die tweede! Lachen

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:27

Ik had ook een Uniformmerrie, helaas heb ik haar vorige maand in moeten laten slapen. Ze was nog geen vijf jaar oud. Op stal was het een schatje, met rijden kon ze nogal staken. Ze is in totaal maar drie maanden onder het zadel geweest, en waarschijnlijk (eigenlijk zeker) speelde die peesblessure toen al mee. Dit zal de voornaamste reden voor haar staakgedrag zijn geweest. Maar ze had wel een behoorlijk dominant karakter. Ze had trouwens wel een redelijke voorpluk.

Mariek_

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 21:34

Twinklebel schreef:
Ik had ook een Uniformmerrie, helaas heb ik haar vorige maand in moeten laten slapen. Ze was nog geen vijf jaar oud. Op stal was het een schatje, met rijden kon ze nogal staken. Ze is in totaal maar drie maanden onder het zadel geweest, en waarschijnlijk (eigenlijk zeker) speelde die peesblessure toen al mee. Dit zal de voornaamste reden voor haar staakgedrag zijn geweest. Maar ze had wel een behoorlijk dominant karakter. Ze had trouwens wel een redelijke voorpluk.

Wat naar...nog zo jong.. moest je haar dus in laten slapen door die peesblessure? ongeluk gebeurt in de wei ofzo? verstapt oid?
Echt rot is dat.. Verdrietig

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:37

horsegirlie schreef:
Wat naar...nog zo jong.. moest je haar dus in laten slapen door die peesblessure? ongeluk gebeurt in de wei ofzo? verstapt oid?
Echt rot is dat.. Verdrietig

Een ongeluk in de wei toen ze net drie jaar was. Helaas is de blessure toen niet herkend en tegen de tijd dat hij wel ondekt is was het te laat. Ik heb nog acht maanden met haar gedokterd en gestapt, maar het mocht helaas niet baten, het zou alleen nog maar slechter worden.

Mariek_

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 17:33

Sterkte met het verlies!

erica21
Berichten: 9
Geregistreerd: 22-04-05

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:38

mijn zus heeft een 12-jarige ruin van UNIFORM X KAISERSTERN.
Ze heeft er heel wat mee af gezien.
Toen hij net onder het zadel was pakte hij z'n bit vast en ging ervandoor, hij wou absoluut niet de trailer in.
Na lang volhouden en vertrouwen winnen, heeft ze het toch voor elkaar en is hij zo mak als een schaapje.
Hij kan wel heel heet worden ..
Ze rijdt er nu z2 plus punten mee, en wilt de overstap maken naar het zz-l.

OTTI

Berichten: 134
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:31

Ik heb een Uniform x Duko en de verhalen komen mij zeer bekend voor! Ook mijn paard is verschrikkelijk eigenwijs en we hebben er erg lang over gedaan om een beetje braaf in de rondte te kunnen rijden. Heel veel Uniforms hebben een gebruiksaanwijzing, dus we vormen gelukkig geen uitzondering...

Hij heeft overigens wel een flinke voorpluk!!! Knipoog

Wiesenduft

Berichten: 17
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: soms hier en dan weer daar

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:01

heel betrouwbaar, mooi, veel kwaliteit, heet en zeenuwachtig, hij ziet eruit als die junior van Anky maar dan in het klein

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:03

Wordt die nog gereden dan door Anky? Hij wordt verkocht op de stv veiling.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:34

Hier nog twee foto's van Toscana, met dank aan Marcel Knaapen van www.paardenfoto.nl . Deze foto's zijn een week voordat ik haar liet inslapen gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Dit is dus een Uniformmerrie die net acht maanden alleen maar aan de hand gestapt had, vandaar de slechte bespiering.