mogelijkheid tot kopen volle zus BARBRIA ,maar!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

mogelijkheid tot kopen volle zus BARBRIA ,maar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 00:08

er zit natuurlijk wel een maar aan!

het is de volle zus van olympic barbria(grand prix met tineke bartels)en GELBRIA(moeder van goedgekeurde hengst OOSEVEN.

Ze is 16 heeft 2 veulens gehad,kan nu zelf geen veulens meer baren,word wel drachtig maar staat ze na 3 a 4 weken het embryo af,dus de enigste mogelijkheid is embryotransplantatie.
Hebben jullie ervaring mee,weten jullie wat zoiets kost en hoeveel slagingskans je hebt.
Heb gehoord dat er een bedrijf in belgie zit die dat allemaal kan regelen en zelf ook draagmoeders heeft.

Verder is ze wel gezond ze is keur en utv kampioene geweest,doruto*keur pref amor*ster pref pasha.

Ze staat op de 30e plaats van merrie's met hoogste fokwaarde top 250.

iemand raad?erg goedkoop is ze niet,je weet natuurlijk niet hoe lang ze nog leeft,hoewel doruto's erg harde paarden brengt,beter bloed kan je(in mijn ogen dan)niet hebben,ben gek van doruto bloed.

Ik bedoel maaar je zal er maar een veulen van hebben bv een sir sinclair*doruto en de volle zus van barbria.

toppie toch,alleen veel risico's en veel geld.

iemand advies over embryotransplantaties of weten jullie een iemand of een instantie die daar verstand van heeft?

vast heel erg bedankt n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:11

Is het Ezabria?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:25

Stam is natuurlijk wel erg overschat ik zou maar een gezonde goede merrie kopen waar je fijn mee kan fokken en genieten van de veulens. Er zijn er genoeg zonder al deze bla bla.
Je kan natuurlijk die jongens van embryotransplantatie De Crob ET vragen
0344-682727 Louk van Zandwijk E mail decrobeE.T.@worldonline.nl

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:48

Ik heb me laten vertellen dat de kosten voor de embryotransplantatie zo'n 2500 euro bedragen. Voor een draagmoeder betaal je zo'n 1250 euro.
Ik denk dat het bij de hengstenhouder Joris De Branbandere is dat je terecht kan voor die dingen.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 00:50

dan blijft de draagmoeder gewoon op dat bedrijf staan en als het veulen afgespeend kan worden haal je hem op of zo?

en die 1250 is all in?zijn toch vaak dravers?

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:47

De draagmoeders die ik ken, zijn gekocht door een paardenmelkerij. De ene droeg een embryo van de volle zus van Dobels Padarco (internationaal springpaard) en de andere droeg een embryo van de moeder van een zeer beloftevol springpaard dat aan de vooraanavond van een internationale springcarrière is gestorven. (het embryo had dan zelfde moeder en zelfde vader als het springpaard)
Het waren geen dravers (denk ik toch niet), eigenlijk eerder heel gewone paarden. Ze hebben wel een gebrande nummer in hun bil achteraan.
De eigenaar van de melkerij heeft ze gekocht omdat hij ze ook wou melken. Ik vermoed dat je ze ook kan huren of zo?
Het grappige is dat die volle zus van Padarco een draak van een beest is , nooit deftig zadelmak gekregen, verschrikkelijk in de omgang, en haar veulen (uit die draagmoeder) heeft dus een heel zacht karakter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:53

Dat heb ik idd ook wel eens gelezen, veulens uit draagmoeders nemen vaak het karakter van de draagmoeder over.
Zorgen dat je een lekkere rustige Bels als draagmoeder krijgt want het DorutoXAmor bloed is niet het makkkelijkste Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 10:58

Klinkt als een buitenkansje....
Maar...als er werkelijk geld met deze merrie te verdienen was, waren de grote jongens er wel op ingesprongen....
Wat is het addertje onder het gras?

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:08

In Friesland (marsum bij Leeuwarden) zit een veearts die ook aan embryo transplantatie doet. Zijn naam is Douwe Dijkman en hij heeft friezen waarmee hij dit doet. Er zijn verschillende soorten draagmoeders, maar hij heeft volgens mij zelfs een Saddlebred die draagmoeder is van een fries veulen!!!
Ik denk dat het het goedkoopst is als je zelf een draagmoeder(of moeders!!) hebt en verder zou je het aan hem kunnen vragen.
Ik zou het wel een buitenkans vinden om zulk bloed in handen te kunnen krijgen!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: mogelijkheid tot kopen volle zus BARBRIA ,maar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:45

paulanda schreef:
,toppie toch,alleen veel risico's en veel geld.



Slechts twee veulens gehad, 16 jaar en dan ook nog veel geld betalen. Ja de hoek waaruit ze komt staat niet bekend als weggeefertjes. Dus ik zou me maar eens driedubbel bedenken. Zoek maar eens oude IDS op met interviews met Isabelle(eigenares) en alles wat ze niet gedaan heeft om die twee veulens te kunnen realiseren.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 15:22

Naar het schijnt moet je wat de draagmoeder betreft toch hetzelfde genre van paard nemen.
Vroeger nam men vaak trekpaarden om warmbloedveulens te laten dragen maar die veulens bleken dan veel groter te worden dan verwacht. Men vermoedt dat het iets te maken heeft met de grootte van de baarmoeder en de hoeveelheid melk die zo'n trekpaard geeft.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:06

Citaat:
er zit natuurlijk wel een maar aan!

het is de volle zus van olympic barbria(grand prix met tineke bartels)en GELBRIA(moeder van goedgekeurde hengst OOSEVEN.

Ze is 16 heeft 2 veulens gehad,kan nu zelf geen veulens meer baren,word wel drachtig maar staat ze na 3 a 4 weken het embryo af,dus de enigste mogelijkheid is embryotransplantatie.
Hebben jullie ervaring mee,weten jullie wat zoiets kost en hoeveel slagingskans je hebt.
Heb gehoord dat er een bedrijf in belgie zit die dat allemaal kan regelen en zelf ook draagmoeders heeft.

Verder is ze wel gezond ze is keur en utv kampioene geweest,doruto*keur pref amor*ster pref pasha.

Ze staat op de 30e plaats van merrie's met hoogste fokwaarde top 250.

iemand raad?erg goedkoop is ze niet,je weet natuurlijk niet hoe lang ze nog leeft,hoewel doruto's erg harde paarden brengt,beter bloed kan je(in mijn ogen dan)niet hebben,ben gek van doruto bloed.

Ik bedoel maaar je zal er maar een veulen van hebben bv een sir sinclair*doruto en de volle zus van barbria.

toppie toch,alleen veel risico's en veel geld.

iemand advies over embryotransplantaties of weten jullie een iemand of een instantie die daar verstand van heeft?

vast heel erg bedankt n



Wanneer je het geld hebt en je bent gek op dat bloed, altijd doen.
Bij de AEX-beurs is je rendement minder,dus wat let je?

Citaat:
Ik bedoel maaar je zal er maar een veulen van hebben bv een sir sinclair*doruto en de volle zus van barbria.

toppie toch


Natuurlijk : Vang je zo 300000,- op een investering van 10 % van de opbrengst.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 12:00

En wat is de reden dat de embryo's afsterven? Heb je daar wel aan gedacht? Als het een "fout" in het embryo is dan is het ook niet te transplanteren.
Met een merrie die 16 is en maar 2 veulens heeft gehad door voortplantingsproblemen zou ik niet willen fokken, ook al is het bloed nog zo geweldig.
Wat breng je aan voortplantingsproblemen (en evt andere) over op de veulens (als die er komen)?