...en we eindigen met de Z

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

...en we eindigen met de Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 18:26

van Zakerno, de vader van Händell Haha!
Zakerno is een Proloog X Gloriant, echt ouderwets gelders tuigbloed.
Zakerno heeft begin jaren ´90 (weet het niet meer precies) de hengstencompetitie bij de tuigpaarden gewonnen.
Het was een ontzettend eerlijke hengst, tijdens de tuigpaarddag in Ermelo werd hij een keer onder het zadel gereden door een 10 jarig meisje.
Helaas is hij afgekeurd omdat z´n nakomelingen te vaak een slechte achterhand hadden.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 18:49

ZEOLIET!!! Een geweldig paard, was de vader van een verzorgpaard van mij!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:13

Zichem.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:14

Zep! Een gelderse hengst van Goudsmid. Heb vaak de verhalen gehoord dat ie niet de makkelijkste nakomelingen heeft gegeven, maar dat kan ik niet beamen. We (nou ja, bij ons op de manege) hebben er een stuk of wat gefokt en geen een lastige. Ook heeft ie bij ons wel verbeterd. Ik heb er zelf een leuke nakomeling van, ook is hij de opa van Ozep van Sjuimpje volgens mij.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 23:54

Zeddam, Zelhem.... 2 hengsten die allebei Le Mexico bloed in hun aderen hebben stromen.
Zeddam is een Kibrahim S.F. x Le Mexico S.F.
Zelhem is een Le Mexico x Amor.
Dus allebei oud bloed, Zelhem vond ik vroeger echt een verdomd mooi paard.

Zeoliet werd ook al genoemd. Paard met veel grote kinderen. Ramiro Z x Abgar.

En als laatste die ik nu zo weet op te noemen: Zuidhorn (of is het met dubbel o?)
Donkerbruin, bijna zwart, 4 witte benen en een bles. Wat ik me zo kan herinneren had hij een behoorlijk vierkant model. Wel Z springen en ZZ dressuur geweest volgens mij.
Zijn ouders kan ik me niet meer herinneren.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 02:06

Zuidhorn is Le Val Blanc xx X Sinaeda

Zion, is Lucky Boy.
Die kreeg in de E-jaargang 2 goedgekeurde zonen te weten Ekstein en Edwig. Edwig werd overigens goedgekeurd op de nakeuring.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:39

Zeno. Schimmelhengst (Oldenburg x Marco Polo of andersom.... weet ik even niet uit mijn hoofd...). Komt voor in de pedigree van mijn Kaminka en is ook de moeders vader van Anneke's Pompidou.

Hij scheen niet goed te bevruchten, dus heeft niet zo lang gedekt.

Er was toch ook nog een Zeppelin? Staat me iets van bij, maar weet er verder niks over te melden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:38

Zonneglans ook een Le Mexico zoon, gaf veel beweging

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:48

zoogedacht (een zoon van nooitgedacht)
Zeres (van tangelo XX)

Zie je wel mijn sjaak is wel dubbel z (zeres x zoogedacht) *LOL*

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:51

Haha leuk Sjakie, heb je je sjaak om zijn papier gekocht zeker!!!!!!!! dan ken je nog niet het verhaal van Zeres' afstammelingenkeuring!!!!!!

Twee keer dezelfde nakomelingen laten zien, eerste keer was het brandhout volgens de beschrijving, de tweede keer werd hij erop goedgekeurd Verward

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 21:56

fabienne schreef:
Twee keer dezelfde nakomelingen laten zien, eerste keer was het brandhout volgens de beschrijving, de tweede keer werd hij erop goedgekeurd Verward


Heb het verhaal al wel eens gehoord.
Tja niet iedereen kan snugger overkomen natuurlijk *LOL*

Maar meer info over deze hengsten m.n. zoogedacht is natuurlijk altijd welkom Vingers aflikken

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:10

Het grappige is dat jouw beide vader en grootvader indertijd samen de hal inkwamen voor de nakeuring van oudere hengsten. Zeres was als vierjarige res kamp nationaal springpaarden geweest. Ze konden niet om de twee mooie zeer goed bewegende bruinen heen en beide werden aangewezen voor Ermelo. Het was een heel opvallend beeld in een bijna lege hal die twee hengsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:43

Zeg Sjakie waar heb je Sjakie gekocht? want volgens mij ken ik hem!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:54

Sjakie hier de afstammelingenrapporten.....van Zeres

HiHi vraagje........bij welke groep hoort jouw paard??????????

Bij die ene of bij die ene??????

Afkeuring 1988 (veulens)

Amper voldoende tot matig ontwikkelde veulens werden van deze hengst getoond. Het type bleek wisselend te zijn. De veulens missen de lange lijnen en staan nauwelijks voldende tot juist voldoende in het rijpaardtype. De groep bleek weinig uniform te zijn en de veulens bleken ook de gewenste kwaliteit te missen. De hoofden zijn gewoon en missen uitstraling. De hals is doorgaans voldoende, enkele zijn iets te kort. De nek is ook meestal aan de korte kant, maar nog juist voldoende. De schoft is maar amper voldoende ontwikkeld, met name in de groep van de geprikte veulens. Bij de uitgezochte veulens was dat iets beter. De schouder bleek dikwijls kort en recht te zijn, soms -en dan met name in de groep uitgezochte veulens- voldoende van lengte en ligging. De rug was bij de uitgezochte veulens voldoende, bij de geprikte veulens veelal wat gezonken. De lendenpartij is voldoende sterk. De croupevorm is voldoende, maar meer lengte zou gewenst zijn. Het voorbeen is goed van stand en bouw. Het achterbeen was nog wel eens lang en sterk gebogen. De stap bleek voldoende te zijn, de draf liet voldoende ruimte zien bij een alleszins redelijk achterbeengebruik. De hengst heeft veelal eenvoudige merries gehad. De kwaliteit van het beenwerk liet te wensen over

Kort samengevat: de rijpaardhengst Zeres geeft matig ontwikkelde veulens met een sterk wisselend type, weinig uniformiteit, terwijl de kwaliteit van het beenwerk te wensen overlaat.
Getoond: 10 veulens uit 28 dekkingen

Afstammelingen 1988 (veulen, herkeuring)
Uniforme groep harde rijtypische veulens waarvan sommige iets meer ontwikkeling konden vertonen. De veulens hebben mooie hoofden en zijn lang gelijnd. De overgang van de hals naar de schoft kan bij een aantal vloeiender. De stap is goed, in een enkel geval wat stug en soms iets draaiend in de sprongen. De draf is zeer goed, vertoont veel souplesse met een goed zweefmoment en met een goed gebruik van het achterbeen. De overige veulens geven een zelfde beeld waarbij opvalt dat zelfs bij zeer matige merries een rijtypisch veulen gefokt is. De hengst heeft hier (sterk) verbeterend gewerkt en geeft goede rijtypische veulens met goede beweging.
Oordeel herkeuringscommissie: goedgekeurd

VOOR DE GOEDE VERSTAANDER DEZE GROEPEN VEULENS BESTONDEN UIT PRECIES DEZELFDE VEULENS, TWEE KEER GEZIEN EN BEOORDEELD DOOR DE JURY VAN HET KWPN

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 23:58

Boreas Zeb, in zijn tijd topper van de nieuwe jaargang. ooie schimmelhengst en enige in Nederland goedgekeurde zoon van Blaenau Chelsea Fan. Moeder Boreas Leone, ook moeder van Ubbo en Winston (en Ilias).

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 01:08

ik heb ook een zeres niet de makkelijkste maar wel de liefste echt een schat van een paard een knuffel

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 12:42

Wat een belachelijk afstammingsrapport zeg.
Hoe bedoel je we weten niet wat we willen.

Ach eigenlijk maakt het ook niet uit voor mij. Ik heb een super bok van Zeres en ik weet wel wat zijn sterke en zwakke kanten zijn.

Maar omdat ik toch nieuwsgierig ben. Weet je welke veulens zijn opgegaan voor de afstammelingen keuring????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:35

Zandman (V: Amor)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:14

Zandigo hebben we ook nog, wie weet daar wat meer van af, ik weet dat er nu ook een Metall x Zandigo bij de tussen beoordeling zat, voor de hengstenkeuring.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 01:20

Goh eeh, dat afstammelingenrapport van Zeres, dat is toch niet normaal???? Als dat een idee geeft over hoe de keuringen eraan toegaan, is het toch een wonder dat ieder jaar de mensen het opnieuw proberen??? Zoveel tijd, geld en energie gaan op aan deze "hobby" (lees: passie)! Om dan zo'n knullig rapport te lezen, daar gaan toch je haren van overeind staan? Lips are sealed Frusty

Twee keer gezien en beoordeeld door de jury van het kwpn, dezelfde groep veulens,..... Unbelievable,.... Weer een minpuntje voor het kwpn,.... Lips are sealed

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 01:40

Zirkoon...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 11:51

Kleintje schreef:
Zeddam, Zelhem.... 2 hengsten die allebei Le Mexico bloed in hun aderen hebben stromen.
Zeddam is een Kibrahim S.F. x Le Mexico S.F.
Zelhem is een Le Mexico x Amor.
Dus allebei oud bloed, Zelhem vond ik vroeger echt een verdomd mooi paard.

Zeoliet werd ook al genoemd. Paard met veel grote kinderen. Ramiro Z x Abgar.

En als laatste die ik nu zo weet op te noemen: Zuidhorn (of is het met dubbel o?)
Donkerbruin, bijna zwart, 4 witte benen en een bles. Wat ik me zo kan herinneren had hij een behoorlijk vierkant model. Wel Z springen en ZZ dressuur geweest volgens mij.
Zijn ouders kan ik me niet meer herinneren.


ik wel een keer een zuidhorn gereden, maar vond het niet geweldig, maar goed dat is er dan maar 1.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 12:21

We hebben een Zuidhorn, superfijn paard met wat klassiek model, die enorm kan springen en leuk kan dressuren.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 12:24

ik ben nog wel eens bezig geweest met een Zuidhorn, was niet zo'n verkeerde, geen spectaculair paard maar exterieurmatig wel heel compleet.

Was Zuidpool (v. Amor) al genoemd?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 12:40

ja het paard was wel gaaf met springen. dat deed ze super. was ook gaaf om te doen met haar.