de letter P

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

de letter P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 12:13

Pion, lastig van karakter, en hij vererfd het karakter ook door.

Palfrenier, ik ken een afstammeling van palfrenier die niet te berijden is geweest. Kon zowel springen als dressuur. Nadeel waren af en toe de weke ruggen van de palfreniers die ik gezien heb.

Purioso, fokt ook niet de gemakkelijkste, maar wel echte werkers. Verder hebben de vossen van Purioso vaak zwarte vlekken, ook wel purioso-vlekken genoemd. Purioso's staan er om bekend dat ze lastig in de mond kunnen zijn (al is bij mij het probleem inmiddels a lang opgelost Knipoog )
Purioso geeft vaak langelijnde dieren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:57

Pele, ook een wat oudere hengst.
Pion levert trouwens ook degelijk beenwerk.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:23

Inderdaad Pion....echt een kereltje hoor!! Maar superhard! Zowel qua beenwerk als qua gezondheid! En hij geeft wel vaak zijn eigen karakter door ja...Het zijn vaak niet de makkelijkste paarden maar wel vaak eerlijk. Als ze weten wat ze aan je hebben doen ze alles voor je.

Pion geeft echt keigezonde paarden, bijna geeneen die verrot op de foto is, uitzonderingen daargelaten.

De moeder van mijn Balzflug merrie is een Pion x Amor merrie. Wel een hele typische, Pion geeft vaak een beetje een bepaald front door. Je herkend ze vaak al aan het front, hals en hoofd.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:31

Purioso, de vader van Jurita:

Afbeelding

En Jurita zelf:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jura op 21-10-02 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:32

hihi, jurita lijkt sprekend op haar vader! zou er zelfs best een tweelingbroertje van kunnen zijn.

O, nu staat haar eigen foto er inmiddels bij. Ze lijkt wel, maar niet zo erg als die foto die er eerst stond. Haha!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 22-10-02 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:32

Verder nog de dressuurhengsten Paddox (Ferro x Darwin) , Polansky Kostolany x Donnerhall) en Pardon (Weyden x Amor) ...



Ook was ik weg van de hengst Pyriet, maar die is naar Amerika gegaan.

PYRIET 97.06196 STB

Afbeelding

Pyriet is bijzonder rijtypische, royaal ontwikkelde hengst met veel bloeduitdrukking. De hengst goed in het rechthoeksmodel en beschikt over een bijzonder aansprekende voorhand. Het fundament straalt zeer veel kwaliteit uit.
Cat.no. KWPN-HK'00: 214, 25 mei 1997, donkerbruin
Stokmaat: 1.68 m
Pijpomvang: 21 cm
V: Ferro 87.151 keur Stb
M: Gerrita 88.4814 elite Stb
MV: G.Ramiro Z 294 pref Stb
Fokker: M.A. Veenstra-Voogd te Lutjegast
Eigenaar: Chris Mc Carthy, 111 Bedford Centre Road, Bedford Hills NY 10507 USA


FERRO 87.151 KEUR ULFT 325 KEUR LE MEXICO 104 KEUR
PIA 21905 KEUR PREF
BRENDA 83.151 STER PREF PREST FARN 1467 PREF NWP
UPIANNE 25362 KEUR PREF
GERRITA 88.4814 ELITE G.RAMIRO Z 294 PREF RAIMOND HOLST
VALINE H HOLST
WORRITA 80.2579 KEUR PREF ROEMER 237 PREF
ORRITA 14213 KEUR PREF

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:33

Desiree schreef:
hihi, jurita lijkt sprekend op haar vader! zou er zelfs best een tweelingbroertje van kunnen zijn.


Foutje Haha!

Pion:

Afbeelding

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 14:54

Cavalier is toch ook weer van Pion?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:56

Ik heb een Pion x Cassis (volbloed). Hij is nu 4 jaar en lijkt sprekend op zijn vader: breed, veel front en schimmel natuurlijk! Ook heeft hij keiharde stevige benen en alleen maar 1-tjes op de keuring.

Hij begint heel fijn dressuur te lopen nu, springt zelfs af en toe al een prima wissel, is makkelijk te sluiten en heeft veel zelfhouding.
Ik heb nu ongeveer 3 springlessen met hem gehad en volgens mijn trainer is het een springpaard Lips are sealed hij springt mooi over de rug en raakt geen balken aan.....kortom, niets dan lof!

Wel is het af en toe een eigenwijze fl*kker, maar ik ben heel wat gewend, dus probeer heel consequent te zijn en word niet boos....tot nu toe heb ik het altijd gewonnen! Maar hij is wel goudeerlijk hoor, zal nooit gemeen steigeren of wat dan ook!
Veel mensen keken me bedenkelijk aan toen ik zei dat ik een Pion had gekocht, maar ik hoef niet zo'n dooie, als ze maar eerlijk zijn.....een echte crack is nooit makkelijk Tong uitsteken

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:11

Pythagoras is een echte die erbij hoort. Heel erg jammer dat hij is overleden want een mooi paard was ie.

Afbeelding

En Pierrot, een jonge en mooie concorde hengst met een eigenzinnig karakter.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes
Denise

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 16:38

germie schreef:
Cavalier is toch ook weer van Pion?


Cavalier is van Maykel, uit een Orthos merrie.
Grappig, want mijn vorige paard was een Maykel en mijn huidige paard komt ook uit een Orthos.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 14:12

Ik ken een Palfrenier. vervelend paard, vertoond gewoon geen enkele neiging om een beetje mee te werken. Zal nooit eens een stapje extra voor je doen (behalve als hij een van zijn befaamde tussensprintjes inzet Haha! . ) Zijn eigenaar baalt er zelf ook van.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 14:22

aktion komt natuurlijk ook van pion.
pion heeft veel weg van mijn merrie een aktion.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 21:20

Ik kan niet achterblijven met Paddox natuurlijk! Kwijl Ik ben stapelgek van die hengst. Wat een plaatje vind ik hem om te zien, hij brengt in mijn ogen superleuke veulens (waaronder mijn toekomstige crack en de aanstaande van mijn vader). De veulens zijn superbrutaal, willen dolgraag aandacht van de mens, nieuwsgierig en absoluut niet bang, en tja, zien er vaak leuk uit en kunnen lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Echt, als ik die hengst zie lopen, weet ik weer waarom ik zo weg van hem ben.... Die belooft nog wat in de toekomst! Lovers