Info over Lorenz, Persian Path en meer....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Info over Lorenz, Persian Path en meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 17:15

Ik zoek informatie over de volgende hengsten:

Persian Path s xx
Apalatin
Lorenz
Glavius ( vader van Grannus??? Weet ik niet zeker!)

Ik hoop dat jullie info en fotos hebben!! Dit bloed zit namelijk in mijn paardje ( wel in de 4e of 5e lijn, maar toch...)

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 18:22

De vader van Grannus is toch Graphit????

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Persian Path

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:20

Over Persian Path, kan ik je een heel leuk en bijzonder verhaal vertellen Haha! Cool
Ik heb nl. al bijna meer als 15 jaar geleden in Belgie gewerkt in Arendonk om precies te zijn. Daar heeft de hengst een hele tijd als oudere hengst gestaan, het was zo'n brave dat hij bijv. zo in de les kon. Party!! Party!!

Omdat het al zo lang geleden is weet ik er niet zoveel meer van alleen dat het een kinderlijk brave hengst was en een witte schimmel.


Als je wilt kan je proberen kontact met die manege optenemen, dan zeg je maar dat je graag wat van persian Path zou willen weten Haha! Haha!

Richard van Es,
Manege de Witte Ploeg
grotstraat
in Arendonk, vlak over de grens bij Bladel

h.g Helga Schijnheilig

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:43

Yootha schreef:
De vader van Grannus is toch Graphit????


Ja, klopt

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:13

Als jullie wat weten over Lorenz zou ik het ook graag weten. is overgrootvader van mijn paard

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 22:00

Lorenz werd goedgekeurd en vervolgens weer afgekeurd ondanks dat er 2 provinciale kampioenen van hem waren waaronder de 1 jarige kampioene van Noord Holland. Lorenz: Holsteiner van Ladykiller XX x Fasching x Heidelberg had fenomonale bewegingen en elders memoreerde ik het optreden van Lorenz onder Henk van Bergen op de provinciale hengstenkeuring te Den Bosch. Ook herhaal ik hier mijn mening dat Krack C zijn beweging te danken heeft aan het feit dat Lorenz zowel via de moeder als via de vader in zijn pedigree zit. De toenmalige jury waaronder de hier soms zo bejubelde (waarom eigenlijk) P. Heidema vond die bewegingen van Lorenz maar kermis en keurde hem af. Wijlen Mario Pompen heeft gevochten om hem weer binnen de KWPN fokkerij te krijgen, maar dat is hem nooit gelukt. Toen bestonden er nog geen europese regels en helaas was Lorenz niet meer beschikbaar voor de Nederlandse fokkerij.