Ferro wordt besproken voor de Rechter.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Ferro wordt besproken voor de Rechter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 08:25

KWPN
07-10-2002: Clinic Hinnemann/Van Baalen ware hengstenparade


De clinic die Johann Hinnemann en Coby van Baalen a.s. vrijdag 11 oktober vanaf 19.30 uur verzorgen op het KNHS-centrum in Ermelo gaat lijken op een ware hengstenparade.

De 3-jarige Fuchsberger (v.Fidermark), de 4-jarige Riant en Radar, de 5-jarige Weltino, de 8-jarige Laurentianer, de 9-jarige ponyhengst Power and Paint en de 12-jarige Idocus zullen worden voorgesteld. Ook zal Ferro’s Grand Prix-zoon Jarwo, afgelopen weekend in Bremen internationaal zeer succesvol, voor het voetlicht treden.
Het thema van de clinic luidt 'De eenvoud van de dressuur'. Precies zo luidt de titel van het boek, waarvan het eerste exemplaar aan het eind van de clinic aangeboden zal worden. Het door Claartje van Andel geschreven boek is vanaf dat moment ook te koop en zal gesigneerd kunnen worden door hoofdrolspelers Johann Hinnemann en Coby van Baalen.

De clinic is de eerste dit seizoen van de educatieve serie Virbac Eraquell rondjes instructie in Ermelo. Dat betekent dat de entreeprijs zeer laag is, namelijk € 10, koffie/thee inbegrepen. De KNHS verwacht veel belangstelling. Gaarne daarom van te voren aanmelden per e-mail w.plaisier@knhs.nl of per fax 0577-401725.

(Bron: KNHS-persbericht, overname toegestaan)
Laatst bijgewerkt door Troef op 14-10-02 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:35

Ah als er iemand gaat met een digicam ben ik heel geinteresseerd in foto's van Power and Paint!
Afbeelding
Op de foto links.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:36

Ik ben heel benieuwd naar Radar. Op de foto toont deze hengst heel apart, maar dat zegt nooit zoveel.... Waarom is zoiets nou weer aan de andere kant van het land....

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:56

Ik ga er zeker weten naar toe. Lekker dichtbij.
Jammer dat ferro en niet bij is maar die heb ik al zo vaak gezien....

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:53

Gaan er trouwens nog meer mensen naartoe?
ik heb me aangemeld en ik vroeg me af of ik daar nog een bevestiging oid van krijg. weet iemand dit toevallig?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 22:43

Dit is geen hengstenshow maar een dressuurclinic. Vind je het zo erg Troef dat Ferro geblesseerd is????????? Dat je er twee topics over opent Haha! ??????

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 23:05

Fabienne ik geef alleen maar weer.

Uit de tekst van het Kwpn blijkt : De show must go-on met of zonder Ferro.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:28

De clinic "De eenvoud van dressuur" staat of valt niet met alleen maar 1 paard, niet met Ferro en niet met een van de anderen.
De 'show' an sich heeft toch niks t emaken met Ferro, maar met de manier van trainen van Hinneman en van Balen. Dat is waar het om gaat, en niet de paarden die er toevallig wel of niet aan meedoen.

Bovendien is het geen tekst van het KWPN maar eentje van de KNHS.
Jouw tussenregels bevatten by the way veel meer tekst dan de mijne.....

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 07:59

Olympic Ferro weer fit voor topdressuur


BRAKEL (ANP) - Olympic Ferro, het toppaard van dressuuramazone Coby van Baalen, is volledig hersteld van een recentelijk bij de wereldtitelstrijd in Jerez opgelopen blessure. Van Baalen verwacht het dier binnenkort weer in wedstrijden te kunnen uitbrengen. Na zich in Jerez na de Grand Prix in de top van het klassement te hebben geplaatst, verstapte Ferro zich bij het tweede onderdeel, de Special. Van Baalen besloot de zwarte dekhengst daarop terug te trekken. Uit onderzoek bleek dat er sprake was van een verrekking van een band. "De blessure is inmiddels geheel genezen", aldus Van Baalen. "Het gaat weer goed. Gelukkig bleek er niets ernstigs aan de hand. In overleg met de eigenaren gaan we nu bekijken hoe het programma er voor de komende tijd gaat uitzien. Ik verwacht zeker dat we nog wel een tijdje verder kunnen." Van Ferro wordt aangenomen dat hij nog zeker tot de Olympische Spelen van Athene 2004 in de nationale equipe kan starten. In Sydney 2000 won Van Baalen met het paard zilver in de landenwedstrijd. Individueel eindigde de combinatie als zesde. Ferro ontbreekt vrijdag nog in Ermelo, waar Van Baalen in het centrum van de KNHS een clinic geeft. Het dier is momenteel druk met zijn activiteit naast de topsport, het dekken, en verblijft derhalve in quarantaine. Gelijktijdig met de clinic presenteert Van Baalen een boek (De eenvoud van de dressuur) dat ze samen met coach Johan Hinnemann schreef.

Bron: ANP

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 08:35

Ja, maar in de paardenkrant staat dat hij voorlopig niet wordt gebruikt, omdat ze sperma van hem gaan invriezen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:58

Yootha dat is ieder jaar........voor diepvriessperma voor het buitenland moeten ze een aantal weken in quarantaine blijven...
Zie ook het andere topic over Ferro.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:03

De eenvoud van dressuur...

gut met zo'n titel..waarom komen ze dan niet op de gewone, gemiddeld getalenteerde paarden de bak inrijden, in plaats van de creme-de-la-creme van de dressuurpaardenfokkerij?

Ik ben toch echt inmiddels zeer benieuwd wat de dames Van Balen bakken van een doorsnee basis paard....
Laat maar eens zien hoe eenvoudig het is...daar heb je toch geen professioneel geschoolde (dus niet gewoon aangereden, maar "geschoolde') paarden voor nodig.

DAT vind ik nou net het probleem met dit soort clinics. Jij zit daar op de tribune als leergierige amateur, en die topruiters zadelen hun opvallende talenten en laten dan aan jou zien hoe makkelijk dat dan gaat....
Nou, daar leer je wat van....not!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:56

Fabienne, het gaat Troef niet om Ferro maar ik geloof dat hij een appeltje met het KWPN te schillen heeft. Vind t zelf erg vermoeiend worden. Misschien kan hij eens concreet uitleggen waardoor hij zo'n hetze tegen het stamboek voert?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 12:26

Citaat:
het gaat Troef niet om Ferro maar ik geloof dat hij een appeltje met het KWPN te schillen heeft


Je komt zeker veel in de kerk?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:30

Troef hoe zit dat nou .......... met die aandelen??????????

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 16:20

Dees schreef:
De eenvoud van dressuur...

gut met zo'n titel..waarom komen ze dan niet op de gewone, gemiddeld getalenteerde paarden de bak inrijden, in plaats van de creme-de-la-creme van de dressuurpaardenfokkerij?

Ik ben toch echt inmiddels zeer benieuwd wat de dames Van Balen bakken van een doorsnee basis paard....
Laat maar eens zien hoe eenvoudig het is...daar heb je toch geen professioneel geschoolde (dus niet gewoon aangereden, maar "geschoolde') paarden voor nodig.

DAT vind ik nou net het probleem met dit soort clinics. Jij zit daar op de tribune als leergierige amateur, en die topruiters zadelen hun opvallende talenten en laten dan aan jou zien hoe makkelijk dat dan gaat....
Nou, daar leer je wat van....not!


Helemaal mee eens Dees!!!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 23:50

Cody"]
[quote="Dees schreef:
De eenvoud van dressuur...

gut met zo'n titel..waarom komen ze dan niet op de gewone, gemiddeld getalenteerde paarden de bak inrijden, in plaats van de creme-de-la-creme van de dressuurpaardenfokkerij?

Ik ben toch echt inmiddels zeer benieuwd wat de dames Van Balen bakken van een doorsnee basis paard....
Laat maar eens zien hoe eenvoudig het is...daar heb je toch geen professioneel geschoolde (dus niet gewoon aangereden, maar "geschoolde') paarden voor nodig.

DAT vind ik nou net het probleem met dit soort clinics. Jij zit daar op de tribune als leergierige amateur, en die topruiters zadelen hun opvallende talenten en laten dan aan jou zien hoe makkelijk dat dan gaat....
Nou, daar leer je wat van....not!


Helemaal mee eens Dees!!!
[/quote]

Nou ik ben het er helemaal niet mee eens! Het was superleerzaam juist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 23:52

Weet wel zeker dat ook de dames van Baalen het zeer goed zullen doen op een gewoon paard. Klopt het dat ik hier iets van kift proef tussen de zinnen door?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 23:58

Pipo, denk je dat ze de moeite zullen nemen om dat uit te proberen? Ze krijgen gewoon de goeie paarden onder hun edele achterwerkjes.......die hoeven het niet te doen met een gewoon stamboekpaardje zoals wij.....Ja wat dat betreft is het soms oneerlijk verdeeld.........al ben ik zelf best wel tevreden met wat ik bereikt heb hoor!

Maar hoe beter een paard gebouwd is en hoe soepeler zijn bewegingen zijn, des te minder moeite kost het!
Dus in die zin is dressuur inderdaad eenvoudig: gewoon het juiste paard zoeken Haha!
Maar beide dames hebben e.e.a. bereikt door hard te werken!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 03:11

Dat maakt me dus echt niet uit. Of ze het nu op een "gewoon stamboekpaardje"doen of op een goedgekeurde dekhengst. Tuurlijk is het wel leuk om dat ook eens te zien maar ja, als ikme daar druk om moet maken kan ik nog lang bezig zijn.
Mooi toch dat mensen zo iets kunnen bereiken, maar dat is mijn mening.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 09:18

nOu, ik vraag me af hoe eenvoudig zij omgaan met een paard dat een zware halsaanzetting heeft, minder sterke lendenen, net niet zo heel snel is met de achterbenen.
Ik geloof er hielig in dat zij daar beter dan de gemiddelde ruiter mee overweg kunnen, dus in die zin, absoluut geen kift.
Maar, dat is toch helaas vaak het type paard waar de gemiddelde ruiter (waar dat boek dus voor geschreven is!) het mee moet doen. Dus vandaar, laat maar zien hoe eenvoudig het is op dat soort paarden. Dan krijg je als toeschouwer veel meer toepasbare informatie.

Zo zag ik een tijd geleden een clinic voor basis instructeur, je weet wel, die mensen die beginners en ponylessen geven, en af en toe een lesje op L niveau. Kwamen er oook een paar combinaties binnen rijden. Minimaal Z niveau, enkelen GP....
Als je dan terug gaat en je geeft de volgende dag weer les, dan heb je weliswaar weer gezien hoe het moet, maar je pakt op zo'n dag heel weinig ideeen mee om jouw ruitertjes ook dichter bij dat niveau te krijgen.

Geef de clinic op een ietsjes hoger niveau dan het niveau van de bezoeker, en het wordt voor de bezoeker vele malen interessanter. HEt verschil tussen de hobbymatige basisruiter en Coby van Baalen op zo'n goedgekeurde geschoolde hengst is domweg veel te groot.

Dan is het geen clinic meer, maar domweg een dressuurshow.
Gemiste kans van de organisatie, als je het mij vraagt. Ik kom dan ook niet.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:24

alhoewel ferro er niet bij was heb ik genoten Haha! Knipoog

en dan dat verhaal van doorsnee paard ik denk dat zij daar ook op zijn begonnen.
Ik heb veel clincs gezien en mag zeggen dat ik dit de leerzaamste vind.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 14:52

Maar daar gaat het juist om!!!! Dat de meeste mensen die de moeite nemen om naar zo'n clinic komen, daarvoor dan entree betalen, en er graag iets van willen opsteken, worden opgezadeld met een super show. Terwijl volgens mij heel veel mensen komen kijken met de instelling, dat ze er dingen uit willen halen om zelf te kunnen toepassen.
Maar als je dan van die superpaarden ziet rondsjouwen, die de ene na de andere oefening schijnbaar moeiteloos uit hun bandages schudden, dan kan je daar als amateurtje met je gewone stamboekpaardje weinig mee.

Probeer het maar eens voor elkaar te krijgen met een paard met een iets minder snel achterbeen, of inderdaad met een niet helemaal correcte halsaanzet, of eentje met stijvere spieren, lange rug of juist te korte rug en ga zo maar door!!!!!!!
Want dat zijn nou eenmaal de soort paarden waar een doorsnee amateur het mee zal moeten doen, de toppers zijn te duur voor een amateur-portemonnaie!

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 17:50

ik heb zeker wel wat op gestoken van de clinic.
en je hoort anky toch altijd zeggen dat bonfires uiterlijk ver van perfect is.
alsof hij niet lang in de rug is

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 18:46

Nee hoor, zeker geen kift Lachen
Maar ben net zoals Dees benieuwd hoe 'eenvoudig' dressuur voor hen is op een 'eenvoudig' paard, dan wordt de kloof idd minder groot.
Niet zodat zij zichzelf moeten bewijzen op een minder getalenteerd paard, ben er van overtuigd dat zij ontzettend veel uit een eenvoudiger paard kunnen halen
Maar dat lijkt me dus juist een keer zo leuk om te zien.