De letter F

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

De letter F

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:45

Daar begin ik nu maar mee.

En vind dat Farn onvergeetelijk is in de nederlandse fokkerij.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:56

Ook Ferro met zijn vele goedgekeurde zonen. Ferrolan (Ferro x Ramiro) bij NRPS, bij KWPN Metall, Kennedy, Osmium (mijn favo) en Rousseau is nu HEEL populair. En dat zijn er nog maar een paar. Persoonlijk vind ik niet dat ze er te veel van een hengst moeten goedkeurden, dat is niet goed voor de diversiteit in de bloedlijnen.
ook een belangrijke: Furioso! de vader van Purioso.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:20

Faram, al is dat inmiddels wel een ruin, hier hebben we zelf een leuk veulen uit gefokt met onze cassanova merrie en die loopt nu dus z2 dressuur, niet zo verkeerd dacht ik zo. Farrington ook heel bekend Flemmingh tja vader van oa. Krack C en Lingh leuke hengst maar lang niet voor allemerries. Tja Ferro.
etc.
Van farrington zou ik wel wat meer nakomelingen willen zien!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:27

Flemmingh, zowel dressuur als springpaarden geleverd.

Verder nog Furioso, schijnt een lastige geweest te zijn (weet het zelf niet).

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:39

Fruhling, mooie springpaarden....kwijl...

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:27

Free Style, waanzinnige dressuurhengst een van mijn favoriet!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:28

De enige echte vader van Fitzroy, Florestan I. Weliswaar een Westfaler maar heeft ook een ggk zoon in Nederland, Neostan.
Voor de rest zijn nog bekende goedgekeurde zonen: Fidermark, Freestyle en Florett.com.

Florestan I staat als dressuuurvererver bekend, maar er zijn ook hele beste springpaarden van.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:33

farington Haha! ook een super mooie hengst

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:32

*Furore (Ahorn x Lucky Boy xx)!! Haha! Haha! Niet te vergeten!! Vader van onze Nicky Haha! Haha! . Brengt super springpaarden....
* Farrington (Wellington x Doruto), brengt Dressuurpaarden. Hij heeft zelf nooit in de sport gelopen door een beenbreuk.
* Faldo (Purioso x Nimmerdor) deze wordt in de sport uitgebracht door Albert Zoer en de eigenaar is de Familie Zoer uit Echten.

Neeltje

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:50

Frühling,Forum, Fedor, Facet, Farmer, Furore, Focus, Faust, Faldo, Falco en Falko...
Flipper hoor ik de laatste tijd ook weer veel over

De volgende volbloed zie je nog regelmatig terugkomen: Fair Trail xx

En tja, tuigers is niet mijn favo maar om Fabricius kan je niet heen!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:10

Farrington:
Vind hem een prachtige hengst, maar...
Zijn nakomeling doen het erg goed, ik heb er een aantal gezien en die mochten er zeker wezen. 1 ken ik er van vrij dicht bij. Volgens mij een talentje wat erg snel doorschiet op wedstrijd. Wel een pittig karaktertje. Naar wat ik heb begrepen pikt hij alles erg snel op, hij beweegt erg goed, vrij groot, mooie bouw. Daar gaan we nog van horen!
Wat is dan de maar? De paarden missen voor mij iets in hun uitstraling, dat wat voor mij persoonlijk belangrijk is. Puur smaak.

Feinbrand:
Wat ik niet snap is dat deze hengst die zich in Duitsland al meer dan voldoende bewezen heeft, 9 goedgekeurde zonen heeft gebracht en voor een aantal stamboeken in Duitsland is toegelaten, hier op wacht gezet word. Kan iemand mij hier over ophelderen?
Ik heb begrepen dat hij op wacht is gezet naar aanleiding van zijn nakomelingen. Ik vind dat hij mooi bloed heeft, zowel spring als dressuur. Van vaders- en moederskant zijn heel wat goede sportpaarden gekomen waaronder ook goedgekeurde zonen.
http://www.stallions-online.net/stallio ... tern.shtml & http://www.heart4horses.nl/hengsten/feinbrand.html

Friedensfürst:
Persoonlijk vind ik hem een mooie hengst. Hij heeft in de Prix St Georges gelopen onder Nicole Uphoff en in de Grand Prix onder Lisa Wilcox. Zijn vader heeft in de Z gesprongen en brengt zowel goede springpaarden als goede dressuurpaarden.
Men verwacht van zijn nakomelingen hoge verwachtingen. Ik ben benieuwd!
http://www.gestuet-vorwerk.de/englisch/frieden.html
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 07-10-02 18:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:10

Fahran (kantjes Fahran) goedgekeurde New Forest hengst en vindt het een plaatje om te zien (veel massa en daar hou ik van) Kwijl
Heeft op zijn verrichtingsonderzoek enkel 8'en en 9'ens gehaald met een gemiddelde van 8.44.


Moet er wel bij zeggen dat ik hem NOG niet in het echt heb mogen aanschouwen maar tot hiertoe heeft ie een groot potentieel om vader te worden van een veulen van mijn NF.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:04

Figaro x, een Anglo-Arabier. De moeder van onze Ameretto heeft daar twee kinderen van op de wereld gezet (een halfbroer en -zus van die van ons dus), en dat zijn erg leuke paardjes geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:46

Dan doe ik de tuigers wel weer:
Fabricius (keur), Farao en Fortissimo (100% Gelders).
Fabricius geeft goede concours en menpaarden.
Fortissimo geeft goede menpaarden met een werklustig karakter(vaak vos)
Farao gaf vaak mooie zwarte veulens maar dekt niet meer (geëxporteerd dacht ik Verward)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:59

Friedenfurst is al twee jaar dood

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:24

Faram omdat dat de paps van mijn oude paardje was.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:52

Fabricius heeft een hele gave ggk zoon, nl. de alom bekende Manno! Farao fokt veel front met weinig knie-actie door en daarbij heb ik een paar Farao's gekend met een heel fijn karakter en het waren bloedmooie paarden.

Faram is van Aram en geeft vaak het Aram karakter door.

Farn zit in heel veel nl. paarden en ik zie em eigenlijk wel regelmatig in de 3e generatie, om te zien vond ik het 3 x niets maar als je nagaat in hoeveel goede paarden er wel geen Farn zit, en natuurlijk is Farn ook de vader van Nimmerdor.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:15

ik heb er nog een, helemaal vergeten Feinsinn (van Fidermark) een echte zoon van zijn vader (haha) schitterende hengst om te zien

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 00:58

Wij hebben een jonge Farao op stal, het moet een van zijn laatste veulens geweest zijn, want kort daarna is hij overleden. Ze heeft inderdaad weinig knieactie, en is tamelijk rijtypisch.....wij zeggen altijd tegen elkaar dat we haar altijd nog zonder papieren kunnen verkopen als een jonge Ferro Haha! ....ze is ook nog eens gitzwart met weinig wit!
De eigenaar heeft haar Pandora genoemd, maar de inhoud van onze 'doos' zoals we haar vaak noemen is gelukkig niet zo rampzalig als haar naam zou doen vermoeden......

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:21

sarabande schreef:
Friedenfurst is al twee jaar dood


Diepvries?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:23

Steef schreef:

Faram is van Aram en geeft vaak het Aram karakter door.

.

hm, is dat waar de Sjiem zijn karakter van heeft? Lekkertje is dat. Aram is trouwens dood inmiddels.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:12

Aram stond slecht bekend vanwege z'n karakter. Dan zal Faram ook wel zo zijn.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:26

Toevallig is mijn (hopelijk) nieuwe paardje ook van een F-hengst, te weten FOCUS. Wie kan mij daar eigenlijk iets meer over vertellen. Ik weet dat het een wachthengst is, maar daar houdt het ook mee op.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:33

germie schreef:
Aram stond slecht bekend vanwege z'n karakter. Dan zal Faram ook wel zo zijn.


Slecht?
wat is slecht...
Een moeilijk paard is niet meteen slecht...
De niet lieverdjes op stal, zijn vaak de beste in de ring. Die voor je door het vuur gaan, die nooit opgeven...

Tis maar wat je slecht vindt.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:48

Hé, jullie vergeten dat Flemmingh nog een hele bekende zoon heeft:

Total Recall (Flemmingh X Columbus) is een driekwartbroer van Lingh en in eigendom van mij!! :d Haha! Haha! Haha!

Hij gaat december naar de hengstenkeuring.