afdracht dekgeld kwpn toch betalen bij gust???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

afdracht dekgeld kwpn toch betalen bij gust???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 19:46

Ik dacht dat het bestuur van het KWPN besloten had dat de afdracht van E48 voor een dekking teruggegeven zou worden als de merrie gust gebleven is. Lijkt mij terecht. Teleurstelling Huilen , veel DA kosten en een jaar verloren. Maar het is niet waar ook niet voor volgend jaar. Verward lijkt mij met alle stijgende kosten toch wel een aardig gebaar naar de fokkers toe. Toch Pling

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 20:53

en die geloof je of niet dan

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 21:15

dat wordt dan toch likken en afdragen zullen we deze tweespraak ff staken

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 22:02

flauwekul, daar staat iets substantieels tegenover. Het stamboek is er voor de FOKKERS, maar in de praktijk en grappig genoeg stond dat ook in hun folders bij de WEG de haag indertijd -> handel -> hengstenhouders en dan de fokkers het geeft heel goed weer waar de interesten van het kwpn liggen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 08:56

daar betaal je toch contributie voor!!!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 18:45

Zo nu even antwoorden buiten kantoortijd want ik krijg zo de indruk dat er door een medewerker/ster van het KWPN geantwoord wordt. Mijn punt is, het KWPN is in de eerste plaats een vereniging van fokkers van paarden. Daar zou het zwaartepunt moeten liggen. Maar de laatste jaren, mede na de instroom van Hoefslag medewerkers is het zwaartepunt bij sport en handel komen te liggen. Niets mis met sport en handel, want zonder dat geen fokkerij, maar het stamboek zou meer op moeten komen voor de belangen van de fokkers. IDS moet vooral een verenigingsblad zijn, dus voor de fokkers. En als fokken gokken zou zijn onderschat je wel alle kennis en tijd die een serieuze fokker kwijt is voordat hij/zij tot een keuze komt. Dat de uitkomst niet voorspelbaar is zou ik geen gokken willen noemen. Maar dat is nu juist een van de dingen waarom fokken zo enorme uitdaging is. Dus je leden een beetje steunen wanneer deze al een grote teleurstelling hebben als de merrie gust blijft lijkt mij een vorm van solidariteit met je leden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 20:12

Het kwpn is een heel grote vereniging, waar heel veel geld om gaat. De medewerkers rijden in hele grote auto's en krijgen vette salarissen. Niets mis mee wanneer dat wat opbrengt voor degenen die voor dat geld zorgen, de fokkers. Deze laatste groep heeft het steeds moeilijker met afzet. De meeste veulens moeten zelf opgefokt worden en een goede driejarige verkoop je pas zadelmak en met een veterinaire goedkeuring. De fokker moet dus alle missers zelf bekostigen. Het stamboek steunt de fokkers niet bij de afzet, mits je de kermis op de hengstenkeuring buiten beschouwing laat. Maar de meeste hengsten zijn allang niet meer van de fokkers. Dus wanneer het stamboek zijn fokkers aan het begin van het traject de hand boven het hoofd zou houden en geen afdracht zou rekenen voor een guste merrie, zou zo'n gebaar niet alleen een kleine financiele tegemoetkoming zijn, maar ook laten zien dat dat stamboek met de fokkers meeleeft. Lijkt mij een heel nieuwe sensatie.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Ubermetrics en 46 bezoekers