Nuala is drachtig!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Nuala is drachtig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 12:01

Oh ik ben echt superblij! Nuala is eindelijk drachtig!
De eerste keer was het niet raak maar nu dus wel!!
Heb een mooie print van het veulen gekregen van de VA!
Ze is nu 7 weken drachtig en alles zag er goed uit, wel over anderhalve maand nog even nakijken.
Nuala en de hengst die haar gedekt heeft kan je zien in mijn profiel. Ik ben heel benieuwd wat er uit komt!
Ik neem aan dat ik nu nog niks anders hoef te doen met Nuala qua voer en beweging, pas in laatste maanden toch? Alleen wel andere wormenkuren begrijp ik. Iemand nog tips? Wie heeft er ervaring met paarden laten bevallen in de wei? Want mijn stallen zijn echt te klein daarvoor.

Gr Esmeralda & Nuala+

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 12:15

hoiiiiiiiii nogmaals gefeliciteerd!!!!!!!!!! ik heb je profiel trouwens nog s ene keer bekeken... was je toendertijd zo verveeld dat je ff ontiechelijk veel foto's erin hebt gezet? Lachen

grtzz leon

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 12:24

Gefeliciteerd!!! Pablo is mijn favoriete hengst!!!
Je merrie geeft waarschijnlijk zelf wel aan hoeveel ze (niet) wil bewegen in de laatste weken van de zwangerschap. Sommige merrie's geven er al gauw de beu aan en andere blijven tot een dag voor de bevalling actief. Dat merk je vanzelf.
De meeste wormenkuren zijn tegenwoordig geschikt voor drachtige merrie's, maar je moet er inderdaad nog wel even opletten.
Bij ons bevallen alle paarden gewoon in het weiland. Jarenlang hadden we een Tinkerdekhengst (Bon Jovi, nu ruin) en die heeft voor vele nakomelingen gezorgd. Al deze bonte schatjes werden gewoon in het weiland geboren. Check wel even in het weiland of de nageboorte er ligt (dikke bloederige plakaat...gedsie!). Als dat niet zo is, moet er zsm een DA komen om die placenta van de baarmoeder af te krijgen. Let ook even op het navelstrengetje, dat dat netjes is afgescheurd en niet tot een navelbreukje (simpele ingreep omdat te verhelpen) heeft geleid.
Verder kan een pasgeboren veulen heus wel tegen een stootje, een zomerse bui op zijn koppie kan geen kwaad. Wat denk je dat het weer in Ierland is?? Daar regent het bijna altijd.
Mijn visie is dus dat een bevalling in het weiland geen kwaad kan. Je kan aan het kegelen zien hoelang de bevalling nog duurt en dan elke ochtend voor dag en dauw het weiland in om te kijken. Zorg wel dat het veulen absoluut niet in een sloot kan vallen, die dus afzetten met lint!! En maak het weiland niet te groot, dan raakt het veulen de moeder misschien kwijt. Een stuk van 10/15 bij 15/20 meter is mooi.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 12:34

he meis gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik gun het je van harte!! Nu ik nog volgend jaar ( nou ja mijn paard dan )

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 14:11

Dankjewel Corona voor de uitleg! Echt super! Ik denk dat ik haar inderdaad gewoon in het weiland laat bevallen. We hebben hier ook nog een drachtig pensionpaard, een draver, en die wordt helemaal naar een dekstation gebracht om te bevallen. Volgens mij is dat helemaal niet nodig, Nuala is al eerder bevallen en heeft hele grote gezonde veulens op de wereld gezet zonder problemen, dus hopelijk deze keer weer!
Ik hou jullie natuurlijk allemaal op de hoogte!

Oh Leon, die foto's whahaha zijn er zodat er meer mensen in mijn profiel kijken, hij is wel leuk toch?!

XX Esme en Nuala+

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:14

gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd en ik hoop dat er een eerste premi tinkertje uit komt hoeraaaaaaaaaaaaaa

Mon-nikky

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 14:11

Gefeliciteerd..!! Echt leuk zo'n kleintje volgend jaar!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:42

leuk joh, gefeliciteerd, leuk zo kleine dartel in de wei! misschien kan je op internet ook ff zoeken naar informatieover bevallingen in het weiland!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:25

echt leuk voor je dat ze zwangert is!!!!Volgend jaar een kleine tinky en een shetty!!! enne leuk hoor de heren die de dames mochten verwennen hahaha vooral die actiefoto!!! Vergeet er niet bij te zetten voor 18 jaar en ouder (mag ook jonger *LOL* )

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 20:16

veel succes, proficiat!
en je profiel, hetzelfde...! prachtige foto's!!!!!