wie kent Abdullah Nomar vh Oosterveld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:22

Voluit heet hij Prins Abdullah Nomar van het Oosterveld ox. Het is een volbloed Arabische schimmelhengst en staat op De Nieuwe Heuvel in Lunteren. Is ook de vader van de goedgekeurde NRPS-hengst Prins Alfred, en van onze eigen gekke ruin Prins Ameretto van de Berken (zie mijn profiel voor foto's).

Er was ooit een foto van Prins Abdullah te vinden op internet, maar die link doet het niet meer. Zal ff zoeken naar andere topics over hem.

Maar ons paard is dus familie van jouw paard. Hoe zit de stamboom van de moeder van jouw paard verder in elkaar? Ben ik wel benieuwd naar!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:24

Komt uit dit topic: [FA] Prins Abdullah , arabier

Het kan kloppen dat je op de site van het NRPS niets vindt over hem: hij staat sinds dit jaar niet meer in het hengstenboek. Geen idee of hij is teruggetrokken uit de fokkerij, heb er niets over gehoord of gelezen. Ik neem aan dat het anders wel in het NRPS-nieuws had gestaan. Ik ga er vooralsnog van uit dat hij nog dekt en dat ze hem zijn 'vergeten' op te nemen, er is nog een hengst die met een P begint en voor zover ik weet ook nog steeds dekt, en die staat er ook niet in.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:55

Welk hengstenboek heb jij dan, Jeddah? Het officiƫle exemplaar met foto's? Want in de bewaarspecial 2002 uit het NRPS-nieuws staat hij niet. Dat is dezelfde lijst die ook op de site staat, en ook daar staat hij niet in.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:37

Julia VB en Wendy VB, misschien familie van onze Boktmaster BartVB? Knipoog

Nee ff serieus, ik heb zo uit m'n hoofd geen idee waar VB voor staat. Veulenboek misschien? Je zou het kunnen navragen bij het NRPS, ze zijn daar heel behulpzaam is mijn ervaring.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:35

Met ox achter de naam wordt aangegeven dat het om een volbloed Arabier gaat.
Als er xx achter staat, heb je met een Engels volbloed te maken.

En een kruising van die twee heeft x achter de naam, het is dan een Anglo-Arabier. Het paard mag dan trouwens geen ander bloed voeren dan Arabisch en Engels volbloed.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 147 bezoekers