Nooitgedacht v. Lucky Boy xx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Nooitgedacht v. Lucky Boy xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 12:07

Hoi,

Heeft er info/foto's over deze hengst?
Kan iemand mij ook iets over zijn nakomelingen vertellen?

Bij voorbaat dank,

Chantal

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 13:00

Hij is gefokt op stal Nooitgedacht. Die stal bestaat nog steeds, en een vriendin van me heeft er een tijd gewerkt en vooral gereden. Aparte eigenaar, als ik het zo van haar hoor...
Een wat oudere man, die gigantisch veel paarden (allemaal van nooitgedacht) fokt. Het gaat hem vooral op beweging. Allemaal goed en wel, maar hij heeft een heel duidelijke mening, en daarom is ie tegen het KWPN.
Hij heeft toppaardjes staan, maar gaat uit protest nooit naar keuringen enzo. Beetje excentrieke vent.
Doordat hij echt op beweging fokt, hebben z'n afstammingen ook allemaal goede bewegingen en doen ze het goed in de sport, zowel springen als dressuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 13:01

Volgens mij ken ik een Nooitgedacht merrie. Wel van een tijd geleden, maar ik weet nog dat ze heel lief en braaf was en enorm chique type. Wat minder maat, maar wel een knap figuurtje.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 14:50

Moet je aan Wouter vragen, die heeft een Nooitgedacht gereden. Dacht dat dat wel een fijn paard was.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 21:58

Bedankt!
Ik zal het eens aan Wouter vragen.
Als nog meer mensen iets over deze hengst en zijn nakomelingen weten. Graag! Haha!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 14:24

Ik heb een Nooitgedacht x Wagenaar x apaltin gereden, das dus twee keer Lucky Boy xx, heel fijn paard super karakter toen ie vijf jaar oud was liep al Z dressuur daarna heb ik haar verkocht had heel veel talent voor de passage

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 15:00

Ik ken iemand die een Nooitgedacht in het Z reed, misschien loopt die ondertussen al weer wat hoger. Was een grote vos, best massaal en bewoog best leuk!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 13:13

Dus zo te hoen zijn het geen verkeerde paarden.
Bedankt voor jullie antwoorden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:23

ik heb ooit eens een nooitgedacht gefokt. Die was eigenlijk veel te groot en te slungelig toen hij voor de keuring kwam. Toonde veel bloed, toen wilde ze nog hengste die er uit zagen als oude opa's. Hij werd tot mijn grote woede alleen maar ster. Twee toen onbekende handelaren hebben er om gevochten Nico Witte en Sjef Janssen de laatste heeft het gewonnen. Bleek niet echt in mijn voordeel. Ben nooit te weten gekomen waar hij gebleven is. Laatste bericht was Luxemburg, daar zeiden ze Amerika. Gewoon weg dus
groet sarabande

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 18:11

Dat lijkt me een ellende; heb je een veulen gefokt blijkt later dat ie niet te vinden is, zou ik erg van balen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 18:33

Een verre kennis van me heeft Nooitgedacht zelf nog gereden. Een fijn paard was het. Nooitgedacht had aanvankelijk was opstartproblemen. Het was een schraal ding en de eigenaar had nooit gedacht dat het ooit nog goed zou komen met deze hengst, vandaar zijn naam, dat heeft ze me ooit verteld.
Mijn instructrice heeft een Nooitgedacht. Ooit kocht ze dit paard voor de cross wat erg goed ging. Na een ernstige val is ze gestopt met springen en alleen maar dressuur gaan rijden. In No-Time is ze Inter I geworden met dit zelfde paard.
Ik heb nog een Nooitgedacht gekend waar mee gesprongen werd. Een mooi chique dier. In de omgang heel braaf maar onder het zadel nog wel eens een bloedje.

Nouvelle
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 18:45

Nou snap ik het!!
mijn paard komt van stal nooitgedacht.
Haar vader is Jaromir (van ramiro z) en de moeder Jille (van nimmerdor).
ik heb de fokker een keertje gebeld om te vragen waarom hij jaromir niet voor de keuring had gehad want hij staat bij mij op het papier als aangewezen hengst. Eigenlijk heb ik daar nooit goede uitleg over gehad.
Erg jammer, want nu kan ik niet met mijn merrie naar de keuring en kan ze alleen in het hulpstamboek. Als ik haar laat dekken kunnen de nakomelingen wel weer in het kwpn stamboek worden ingeschreven.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:43

ik loop stage bij stal nooitgedacht, het is daar hartstikke leuk, aardige eigenaar waar ik denk ik heel veel van kan leren. hij heeft ook wel fijne paardjes erbij lopen, de rest zijn fokmerries. Jaromir is goedgekeurd bij het n.e.s. Hij is erg mooi zeg!! en volgens mij heeft hij Jille ook nog op stal, met veulen.
En volgens mij is de eigenaar van stal nooitgedacht niet tegen het kwpn, maar hij heeft gewoon wat andere ideen over het fokken. hij staat met zijn fokkerij op de 5e plaats in nederland (met voornamelijk eigen bloed: nooitgedacht, zoogedacht, varitas, jaromir en nog wel andere maargoed, waar heel veel goede en mooie sportpaarden van komen)
Enne NOUVELLE kan je eens een foto pb'en van je paard, ik ben benieuwd en de eigenaar van stal nooitgedacht vindt het leuk om foto's van bij hem gefokte paarden te zien, als je dat niet erg vindt.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:29

Citaat:
kan ze alleen in het hulpstamboek. Als ik haar laat dekken kunnen de nakomelingen wel weer in het kwpn stamboek worden ingeschreven.


In welk onderdeel van het stamboek.?

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 23:26

de opa (of overgrootvader, weet het even niet zeker) van mijn paard is ook Lucky Boy. Zit volgens mij echt geen kwaad in, maar ik heb geen idee hoe sterk dat "bloed" is doorgegeven aan mijn paard. Weet wel de LB een paard is met een goed karakter