Info gezocht over Renville en Corleone

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Info gezocht over Renville en Corleone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 10:30

Wie kan mij helpen met info over een Corleone x Renville.

Ik ben geinteresseerd in de combinatie, de paarden op zich, karakter, prestatie's, achtergronden en foto's.
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 06-09-02 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:44

Moet het niet zijn Renville x Corleone maar Corleone x Renville ?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:10

Een bekende van mij heeft een Renville. Je moet eens op horses kijken bij fokkerij daar heeft iemand een tijdje geleden info over deze hengst aangevraagd. Volgens mij zijn Renville echte springers en niet supergeschikt voor dressuur.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 12:37

Troef schreef:
Moet het niet zijn Renville x Corleone maar Corleone x Renville ?


Dat bedoelde ik ook Lachen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:45

Nou, ik heb een Renville kleinzoon en ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden over hem ben. Het zijn idd echte springers maar ze kunnen ook heus wel dressuren. Die van mij iig wel. Hij heeft dan wel niet de gangen van een ultiem dressuurpaard maar wel goede. Verder heeft hij een super karakter, erg werkwillig met veel uitstraling en als hij voor je gaat gaat hij ook echt voor je. Wel is hij een pittig paard met erg veel karakter waar je mee om moet kunnen gaan. Hij is lekker ondeugend en daar hou ik wel van. Hij is ook erg leergierig en pikt dressuuroefeningen zeer snel op. (hoezo niet geschikt voor dressuur?). Op www.horses.nl bij fokkerij dat ze niet zo snel door de hals zouden buigen (kan ik me vaag herinneren) dat is bij mij dus het totaal overgestelde.
Ik heb net even lopen snuffelen maar ik kan zo 1 2 3 mijn info niet vinden, ik kan je wel het een en ander opsturen als je wilt verder zal ik hier nog even wat links bij zetten van topics. Een Peter Pan x Renville die op het Aachener Hengst-gala, mee loopt in de dressuur http://www.horse-gate.com/aachen/ ga dan naar 5-7j. Hengste.
Renville is inmiddels Keur. En zijn hij heeft ook de naam Ruud van 't Woutland gehad.
[FA] Wie kent de hengsten Tolbert en Courville xx ?
[FA] Renville
[FA] Een zwarte of bruine hengst die geen vos vererft? hier staat een stukje van Neel (haar opa heeft Renville gefokt als ik het goed heb begrepen) en een stukje van mij. De vader van mijn paard heeft in Duitsland 1.50m. gesprongen (staat daar ook Haha! )
Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar dat paard (hint hint).

Hoop dat je er wat aan hebt, heb nog wel wat meer als je dat wilt hebben kan je me het beste even mailen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 14:23

Corleone is een Caletto II (heb ik ook nog info over, wil je het hebben ff mailen) x Farnese x Cottage Son xx x Gausieger.
Holsteiner, bruin, 1,68m.
Goedgekeurde zonen:
Cordano vm. Ladykiller xx, Cameron vm. Lagos, Corleograf vm. Landgraf I, Clausewitz HC vm. Latus II, Celvin vm. Lord,
Corde de Leon vm. Rapallo en Cornell vm. Martell.

De Holsteiner Corleone werd naar Nederland verpacht toen hij 10 jaar was. Deze excellente hengst had toen in duitsland al bewezen dat hij erg veelzijdig is en veel kwaliteit heeft. Het zelfde geld voor Caletto II ondanks dat hij maar 4 dekseizoenen heeft mogen mee draaien door een fataal ongeluk, werd hij toch een van de toonaangevende duitse verervers. Caletto II was een zoon van Cor de la Bryere en de bekende Deka B, zij hebben er voor gezorgd dat de 3 Caletto broers zijn geboren. Tevens is zij ook de moeder van Gonzales en Lysander, ook goedgekeurde hengsten. Caletto I (M. RĂ¼ping & Gonzales (Hugo Simon) hadden beide een internationale springcarriere. De moederlijn van Corleone is ook zeer interessant. Elite II is de moeder van paarden die het uiterst goed in de springsport presteren. Haar dochter Las Vegas had een winsom van 30.000 DM en gaf Zwitserland de goedgekeurde zoon Amaro D. Haar zoon Calypso springt op nationaal niveau. De vader van Elite II, Farnese heeft o.a. Farmer (Franke Sloothaak), het Olympische paard Farnese en Fiorella (Nick Skelton).
Elite II stamt af van een lijn die erg invloedrijk was en is voor de Holsteiner fokkerij. In de 3de generatie vinden we Cottage Son xx, een garantie voor goede resultaten al generatie’s lang. De hengsten G. Ramiro Z en Lord zijn geboren uit dochters van de veelzijdige Cottage Son xx.

Het eerste wat Corleone mocht doen in 1986 was dekken. Door de spring resultaten van zijn nakomelingen was hij in 1991 en 1992 „ Leading Sire“ in Duitsland. Op een gegeven moment mocht hij 1 seizoen wedstrijden springen. Hij won regelmatig of zat bij de eerste 3 in 1.30 & 1.40m. parcoursen.

De nakomelingen zijn over het algemeen goed ontwikkeld, met aansprekende hoofden, een mooie vorm van de hals met lengte en een goede schouder. De croupe is goedgevormd met een goede bespiering.

foto komt er aan als ik een upload site heb Verward

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 22:29

Mijn opa heeft Renville gefokt!! Haha! Haha! Als je info over hem wilt dan moet je maar ff een berichtje sturen met wat je wil weten... Ik weet behoorlijk veel van hem af...Duzz vraag maar raak.... Haha! Haha!
De oma van mijn Knuffel is een halfzus van Renville....heb ook wel een foto van Renville..zal ik binnenkort wel ff scannen en kan ik dan ook opsturen...
Haha! Haha!


Ik hoor het wel..

Neeltje

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:22

Mijn vriendin heeft een corleone x lucky boy en het is een schitterend paard om te zien wel kort en gedrongen maar loopt super in de dressuur.
Springen is niet zijn sterkste kant hij loopt nu Z2 dressuur nou eigenlijk nationaal startgerechtigd de laatste punten zijn binnen en hij is geb. in 1995 dacht ik.
Hij is op de hengstenkeuring geweest als 2,5 jarige en heeft de 2e bezichtiging behaald en mocht helaas niet verder.
echt een super paard