Obelisk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 15:35

Iemand informatie over deze hengst?
De combinatie van deze hengst met een Doruto merrie?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:11

Hier even wat cijfers:

Obelisk (Matador trakehner x Clavecimbel Keur x Ulft Keur x Eufraat

stap 7,5 draf 7 galop 8,5 aanleg dress. 8, afdruk 5 techniek 5,5 vermogen 5,5 aanleg spr. 5

Goed dressuuurbloed, denk dat dat wel past met een Doruto merrie, maar ik heb natuurlijk geen idee hoe je merrie eruit ziet en wat haar zwakke en sterke punten zijn. Er zijn nogal wat dressuurhengsten en misschien dat er wel een is die nog beter bij je merrie zou passen.

"onder het zadel van Marie-José Hulsman eindigde Obelisk in de Hengstencompetitie 2000/2001 als reservekampioen in de klasse L. Het jaar daarop plaatste de hengst zich als derde in de klasse M met Bert Rutten in het zadel"

"In 2000 en 2001 leverde Obelisk de kampioen van de hengstveulens van de KWPN-Paardendagen te Ermelo, respectievelijk uit merrie van Wolfgang en Frühling.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 01:46

Afbeelding
Afbeelding

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:18

volgens mij was een obelisk*doruto veulen een kampioensveulen op een keuriong moet je kijken bij in de strengen en dan de advertentie van obelisk staat een foto van dat veulen,dus kennelijk wel een goede combi

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:04

bij ons is er dit jaar een merrie mee geinsemineerd, dus duurt nog een jaartje voordat ik je wat meer kan vertellen! Wat ik ervan gezien heb; een hele correcte hengst, niet spectaculair maar gewoon erg goed. Hij wordt door Bert Rutten jammer genoeg nogal onder druk gereden.

Zijn veulenrapportage is heel erg goed in vergelijking met anderen!

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 12:05

Sorry, de slaap schijnbaar niet helemaal uit gehad, er is dit jaar al een Obelisk veulen geboren....
Vorige week is er een merrieveulen; pikzwart (uit een vosmerrie) met alleen een wit veulentje. Hoogbenig, supervrolijk, langgelijnd en heel erg luxe. Het is het mooiste veulentje van dit jaar (we hebben wel wat vergelijkingsmateriaal met veulens van Ferro, Stravinsky, Krack C en Lancet).

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 21:37

Mijn merrie heeft vorig jaar een hengstveulen van Obelisk gehad, een groot veulen bruin, blesje en twee gelijke witte sokjes achter. Het is zo goeg bevallen dat ze een dezer dagen weer een veulen van Obelisk krijgt.
Voorlopig eerst nog een paar nachten wakker liggen.
Als het geboren is zal ik even zeggen hoe hij/zij eruit ziet.
Obelisk geeft in ieder geval mooie veulens met maat.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

hij is er

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 23:16

Ja, het is weer een hij geworden. Weer een fijn veulentje dat super hoog op de bene staat. Een kolletje en links voor / links achter een wit voetje.
Lag opeens gisterochtend in de stal.
Ik heb een camera in de stal hangen en een babyfoon, maar helemaal niets gemerkt. De geboorte ging dus heel anders dan vorig jaar, toen liep ze de hele dag al te ijsberen. Nu was er om 4 uur 's nachts nog niets aan de hand. Ik denk dat hij om een uur of 6 geboren is, want toen ik kwam was hij nog wat nat. Zo zie je maar dat een geboorte bijna niet te voorspellen is.
Nou ja, in ieder geval is alles goed gegaan en hebben we weeer een mooi ventje erbij Vaneldi genaamd. (De moeder heet namelijk Eldegune en haar roepnaam is Eldi.)
Groetjes en succes voor iedereen die nog nachten moet waken.
Doei,
Petra.

marije51994
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:58

Ik heb een merrie van Obelisk.
Op papier donkerbruin, maar bijna zwart met een kolletje.
Ongeveer 1.73 en staat hoog op de benen.
Ik vind het een heel leuk paard en het is geen dooie!
Rij nu M1 met haar

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:47