Beaujolais-nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Beaujolais-nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 18:22

Wie kan mij iets vertellen over de nakomelingen van Beaujolais (v. Lucky boy xx)? Hoe doen ze het in de sport, hoe zijn hun karakters over het algemeen? Ik kan nl. genoeg info vinden over de hengst zelf, maar niet over hoe hij doorfokt(e).

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:30

Bekendste zijn Gere, gereden door Anky, een Beaujolais x Oracle en natuurlijk Krack C, een Flemmingh x Beaujolais...

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 14:11

Hij heeft een goedgekeurde zoon Grand cru.
Ik heb zelf ook een beaujolais.
Heel fijn paard.
Zeer makkelijk in de omgang.
Hele mooie droge benen. Leuk paard om te zien.
Het schijnt dat beaujolais hard beenwerk vererfd.
Heel sociaal. Kan goed lopen en springen doet hij ook niet onverdienstelijk.
Ik heb in het totaal drie beaujolaitjes gereden en allemaal hele fijne paarden.
Heb je er zelf ook eentje???
Mijn usericon is mijn beaujolais

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:18

Een kennis van mij had een Inferno x Beaujolais, was een jong dier, groot en slap maar ging behoorlijk over de benen!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

beaujplais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 23:31

Ik heb twee beaujolaismerries gefokt uit een halfbloedmerrie het waren alletwee hele mooie merries en eigenlijk ook beide te klein. De ene kon gigantisch lopen heeft nog overal voor haar vader reclame gemaakt. De andere had als veulen een ongeluk en er is alleen mee gefokt. Ze fokten alletwee te klein helaas. Dat zat een beetje in de moeder, maar die had ook kinderen van 1.70, maar nog meer in de stam van Beaujolais. Hij werd indertijd tegelijk goedgekeurd met zijn oom Bergerac en die fokte ook te klein. Jammer zij kwamen uit de mooie molgastam heel veel prestatie. De bewegingen van Beaujolais kwamen het meest van grootvader Lorenz, vandaar dat Krack C ook zo veel beweging heeft die voert via vader en moeder het bloed van Lorenz
groetjes Sarabande

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:55

Ik ken ook een beaujolais nakomeling. Hij was erg goed in eventing. Ook een goede aanleg tot de dressuur. Zijn karakter is bijzonder lief en hij kan een aardig potje lopen.
Beaujolais heeft nog een goed gekeurde zoon Hospodar een 3/4 broer van Grand Cru.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:21

heeft er eigenlijk niemand fotos van beau en zn nakomelingen ben ook erg benieuwd

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Beaujolais

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:59

Hey,

Mijn zusje d'r merrie Lamolga V is een Voltaire x beaujolais x Willow Cratic xx. En op dit moment staat er weer een veulentje naast (Murano x Voltaire x Beaujolais). En wij vinden het een hele fijne merrie is goed voor haar veulentjes, kan super lopen en ook springen doet ze niet verkeerd.

Dit is een foto van haar hoofd, zoals je ziet!
Afbeelding

Dit is een foto van haar en haar veulen van vorig jaar:
Afbeelding

Dit is een foto van haar en haar veulen van dit jaar:
Afbeelding

xxxies
Syllie

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:18

Jemig Syllie, die merrie lijkt wel HEEL erg veel op mijn Kaminka! Wat grappig zeg.

maarre, on-topic: Haha! Ik ken een Beaujolais ruin, lief, betrouwbaar dier, kan goed springen en ook aardig bewegen. Verder ken ik hem niet zo goed dat ik er echt wat zinnigs over kan zeggen. Hij is ook niet zo groot, ongeveer 1,62m.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 17:34

Oh, das zeker toevallig. Misschien heb je een foto voor me van je? Ik heb al bij je profiel gekeken maar je foto's doen het niet
xxxies
Syllie

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 10:37

Ik zal eens even kijken of ik de foto's ergens opnieuw kan uploaden, had nl. niet in de gaten dat de foto's het niet meer doen.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 10:39

Maar heeft nietmand fotos van beau zelf, ik heb er namelijk maar eentje

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 11:31

Ik heb er helaas ook maar 1 foto van, die uit het hengstenboek.
De beaujolais-merrie die bij ons staat is echt een schip van een paard, wel heel gemoedelijk qua karakter.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:41

Hey mieke, je kan je bij picserver.tk aanmelden (gratis, zover ik weet) en dan moet je op de link klikken zodat de foto zichtbaar word en als dat gebeurt is moet je met je rechtermuisknop de foto aanklikken en bij eigenschappen de link kopieeren en hem hier tussen img zetten.

xxxies
Syllie

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:17

Bij mij op het werk staat een afstammeling van beaujolais. Het is een hengst een vos en hij is erg lief voor een hengst vindt ik. Verder is hij erg flegmatiek, maar als je hem duidelijk verteld dat er echt gewerkt moet gaan worden, dan geloofd hij dat en gaat op zijn manier wel zijn best doen. Dit paard loopt nu Z2 dressuur en B springen. Voor een foto moet je bij Maaike zijn. Misschien staat hij wel op bokt Het paard heet Gambler.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 08:02

Citaat:
Wie kan mij iets vertellen over de nakomelingen van Beaujolais (v. Lucky boy xx)? Hoe doen ze het in de sport, hoe zijn hun karakters over het algemeen? Ik kan nl. genoeg info vinden over de hengst zelf, maar niet over hoe hij doorfokt(e).


Volgens mij weet Sarabanda hier wel iets over.

Ik zelf had meer met Bergerac op.
Heb ik ook in mijn merries zitten.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:13

ivar schreef:
Bij mij op het werk staat een afstammeling van beaujolais. Het is een hengst een vos en hij is erg lief voor een hengst vindt ik. Verder is hij erg flegmatiek, maar als je hem duidelijk verteld dat er echt gewerkt moet gaan worden, dan geloofd hij dat en gaat op zijn manier wel zijn best doen. Dit paard loopt nu Z2 dressuur en B springen. Voor een foto moet je bij Maaike zijn. Misschien staat hij wel op bokt Het paard heet Gambler.


hij is zeker weten erg lief Lovers ik ga even zoeken naar een foto van m Lachen

Afbeelding
Helaas niet echt een mooie foto maar een betere staat op t moment niet op mn computer...