Welke kleur wordt het veulen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Welke kleur wordt het veulen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 12:28

In september ga ik mijn nieuwe shet waarschijnlijk halen. Ze is een hele aparte kleur, beetje cremello kleur met een grijze gloed. Haar moeder is wit, vader is Eminent van Zevenhuizen.
Ze is nog maar 2 dus voorlopig fok ik nog niet met haar maar het idee is om haar als het kan te laten dekken door Ollie van Eikenwall. Ollie is moorkopschimmel, ik vraag me af wat voor kleur veulen ik hieruit kan verwachten.
Het zijn allebij namelijk van die vage kleurtjes.

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:43

ik heb echt helemaal geen idee... ben wel benieuwd!!!! zal vast iets bijzonders worden ....

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 11:11

ligt aan de genen he, welke dominant zijn enzo. lang verhaal om uit te leggen, misschien dat iemand het in het kort kan???

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 11:17

jah het is welke genen dominant zijn dus die van het mannetje of van het vrouwtje en dat bepaalt welke kleur ze/hij wordt

zal nog wel een keer kijken in me bio schrift van 2 jaar geleden

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:24

hihi zal ik het nog wat moeilijker maken.
De kleur heeft idd te maken met dominant gen en resseief gen, maar tja sommige genen zijn bij de even dominant en andere weer bijde resesief en dan heb je nog de crossing overs en een gen dat stuk kan zijn. hihi nu weet je het dus helemaal niet meer. Ik heb geen verstand met dit soort kleuren, maar ik weet wel dat schimmel dominant is over vos, maar symmie is toch echt vos. Misschien zelfs wel intermediar. stekel vos dus hihi. snap je het nog?