drachtig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 22:42

mij merrie is vorige week maandag hengstig gespoten en is vrijdag voor de 1 keer gedekt na 2 dagen was ze nog hengstig dus is hij zondag weer gekomen om te dekken. maar vandaag is ze nog steeds hengstig
dus volgend mij is ze nu niet drachtig, ze komen als het goed is niet nog een 3e keer met de hengst, die man zei over 18 dagen moet je haar maar laten scannen.
de 1e dag dat ze kwamen met de hengst gaf ze hem een trap terwijl e echt heel hengstig was , de dag erna (na de 1e dekking) was het nog erger, gisteren dus de 2e keer liet ze het wel gewoon toen bij de hengst.
ze is al een keer eerder gedekt en was toen bij de 2e keer ook pas drachtig ze was toen een stuk jonger, ze is nu 14 jaar .
denken jullie dat ze drachtig is nu? , ik weet het niet omdat ze nog hengstig is en de hengstenhouder zei dat ze niet meer hengstig horen te zijn.

vandaag zijn ze voor de 3 keer weesten dekken want ze was nog hengstig
,maar als je nu aan haar staart komt begint ze te trappen naar achteren , waarom doet ze dit?

alle 3 de keren dat ze is gedekt moets er een praam op omdat ze niet stil wilde staan en trapte. als de hengst erop zit blijft ze ook gewoon rondjes lopen.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:22

Er zijn merries die zelfs 5 keer(of vaker) worden gedekt, elke keer met een dag ertussen, voordat de hengstigheid over is....Dus het zegt niks hoor!

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:47

het kan ook een paar dagen duren voor dat ze opgenomen heeft..

net als wat mika zegt sommige merries worden wel vaker gedekt...

succes
KuZzZ esy

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 02:52

1 van mijn merrie's heeft ook een lange cyclus en wordt ook altijd om de dag gedekt. Dit jaar 4 of 5 keer. Ze was in 1 keer drachtig (veulenhengstigheid)
Een andere merrie is altijd erg kort hengstig en wordt de 2e dag gedekt. Daarna is de hengstigheid ook afgelopen.
Er zit gewoon veel verschil in.
Wel worden ze gedekt tot de hengstigheid echt over is. Om de dag, vaker is niet nodig als de hengst goed sperma heeft. Je hebt dan alleen maar meer kans dat er bacterieën mee gaan.

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 20:39


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 21:57

sommige merries(zoals die van mij)_bleef gewoon hengstig terwijl ze drachtig was *LOL* vreemd paardje