merrie alsnog bij de hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

merrie alsnog bij de hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 12:16

Ik zat heel erg te twijfelen of ik mijn merrie dit jaar nog zou laten dekken.
Het is de appaloosa merrie die afgelopen weekend naar de keuring was.
Ze was dit jaar uitgeteld op 21 juli, maar het veulen kwam 3 weken later. Toen hebben we besloten om te wachten met dekken tot volgend voorjaar.
Maar nu werd de merrie op de keuring in kootwijk Ster verklaard!! dus de twijfel sloeg toe.... Een half jaar wachten betekend een half jaar later pas een veulen, etc...
Ik wilde haar perse laten dkken door Eqaudor (KWPN, vader van o.a. Idocus, Jackson, Bertolucci.. en zelf zoon van Voltaire en dus halfbroer van Concorde).
Dus ik gisteren kontakt opgenomen met de hengstenhouder. Als de merrie niet drachtig werd op de veulenhengstigheid dan wilde ik wel tot volgend jaar wachten.... De hengstenhouder vond het leuk dat ik mijn appaloosa stermerrie door zijn hengst wilde laten dekken en hij zei dat we het dit jaar op de veulenhengstigheid zouden proberen, mocht het niet lukken, dan mag ik volgend jaar terugkomen, zonder extra kosten!!!
Dus is de merrie gisteravond naar het KI station gegaan, want ze begon hengstig te worden.

Ik ben heel benieuwd en hoop natuurlijk dat ze wel opneemt. ik laat het wel weer weten, maak toch een echo op 18 dagen.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:17

een merrie van ons ik ook nu pas nog bij de hengst geweest (mantovani) en die is gisteren weer terug gekomen.

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:42

mijn merrie is 16 dagen geleden voor de tweede keer gedekt ....de eerste keer was niet gelukt Boos! maar als het nu nog niet lukt dan wacht ik tot volgend jaar......het enigste nadeel van zo laat laten dekken is dat je al die veulen keuringen mist.....

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:46

Zagen we jouw merrie afgelopen maandag dan ook op Omrop Fryslan? Daar was zo'n krentenbol die kampioen was geworden...

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 15:59

Nee, dat was een jaarling van vrienden van mij.
Haar naam is Peru's Dancer en haar vader is de (tot 2x toe) derde bezichtigingshengst Sammy. Sammy heeft nu ook mijn WPN'er gedekt. Hij was in het filmpje te zien, loslopend in de bak.
De moeder van Dancer is de WPN stermerrie Nicolette.