Kijken bij een Iglesias x Zuidhorn + Update

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Kijken bij een Iglesias x Zuidhorn + Update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 10:09

Vanmiddag gaat mijn goede vriendin kijken bij een Iglesias x Zuidhorn vosruin van een jaar of 5..

wat kunnen we verwachten gezien de afstamming? Is er iets waar we extra op moeten letten?
Laatst bijgewerkt door Dees op 16-08-02 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:13

Zou een goede loper kunnen zijn. Qua afstamming dan. Ben zelf erg gek van Zuidhorn.

Er zijn veel wilde verhalen over beide hengsten, wat er waar van is weet ik niet. Ik zou gewoon kijken, ogen goed open houden. Je moet er toch op vallen. Hoe apart ie ook is.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:25

Iglesias komt van Rubinstein dat vind ik zelf toch een geweldige hengst met goed bloed. Mijn vriendin heeft een Zuidhorn en die loopt nu al enorm te showen (2-jarige ruin) en wat nog belangrijker is, hij is zo mak als een lammetje. Echt een heel braaf beestje en dat zie je bij Rubinsteiners ook heel vaak.
Ben benieuwd hoe dat paardje is, klinkt in ieder geval erg goed.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 18:02

We zijn net terug van het bekijken.. en hij was leuk!
Een mooie rode kleur vos, twee vitte sokjes voor, een piepklein kolletje, helaas veel te ver opgeschoren staart, en groot dat ie was...1.72m.
Heerlijke ietwat boevige oogopslag, het was echt 1 bonk charme...

In de beweging was hij niet zo heel krachtig, hij liep behoorlijk uitmekaar. Er is ongeveer een jaar lang niet meer op gereden, en dat was wel te zien. Toch was hij niet moddervet, hij zag er ondanks de dus magere bespiering gewoon nog goed uit. Hele mooie voorhand, met een prachtige, lange, gunstig aangezette hals, waarmee ik verwacht dat hij redelijk licht te rijden zal zijn. Ruime bewegingen, veel schoudervrijheid, maar wel een wat stuwend achterbeen. Gelukkig wel aanwezige lendenbespiering, dus dat is met wat training nog wel te verbeteren.
In stap had hij een enigszins wiebelend achterbeentje, en bij een kogel zat een gal.

HEt was een joekel! Ik zou hem waarschijnlijk wel kopen (na klinische goedkeuring), mijn vriendin was ook enthousiast.
Gezien de vraagprijs absoluut een paard dat onze verwachtingen overtrof. Morgen gaan we rijden, daar was nu geen tijd voor
En die oogopslag... Tong uitsteken ..een woord...HEERLIJK!
Ik verheug me op morgen, ik mag ook een stukje rijden!

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 12:38

Dees schreef:
In stap had hij een enigszins wiebelend achterbeentje, en bij een kogel zat een gal.

Ik zou hem waarschijnlijk wel kopen (na klinische goedkeuring)


O, laat hem alsjeblieft ook rontgenologisch keuren!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 12:51

Dat is inderdaad wel vrij jong, een 5 jarige met een gal. Volgens mij komt dat door overbelasting, en dan vind ik het toch wat gevaarlijk. Dat wiebelige achterbeen zou evt nog van het gebrek aan bespiering kunnen komen, maare ik vind het wel wat om goed te laten onderzoeken.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-02 21:52

Vanavond hebben we de proefrit gedaan...
Een heerlijk paard om te rijden....
Maar we gaan eerst nog wel even verder kijken, we willen toch eigenlijk wel liever een paard met een iets sterker achterbeen....
Mijn vriendin wil toch echt een paard voor de sport, ze wil er ook mee springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 21:55

Zeker ook rontgenologisch keuren!!

Dat slappe achterbeen heeft ie van Iglesias, maar jong en zo groot, niet vreemd dat ie slap is, als ie maar niet traag is.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 21:56

Is die Groninger van Nimber niks? DAt is een paard met super bewegingen zo op de foto te zien

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 22:49

Laat alstjeblieft rontgen keuren als je zulke dingen ziet...
Je bent gek als je zo durft te kopen.

Veel succes met verder kijken.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:39

c
Laatst bijgewerkt door janna op 06-05-22 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:51

Kom kijken bij die Burggraaf bij ons!! Foto's binnenkort (advertentie staat al op EA) die schijnt alles te hebben wat jij wil als ik het zo lees!! Heb nu weinig tijd, PB ff voor meer info.