[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:08

Lotte: wat een mooie bijleespost. Heel herkenbaar wat je zegt over Luna ten opzichte van Kyra. Ik had dat eerst ook. Fun was voor mij zo speciaal. Na een maand of 4 a 5 had ik pas het gevoel van Kayleigh gaat niet weg.
Vind dat niet minderwaardig klinken hoor voor Luna. Je kan ze toch leuk en geweldig vinden, maar nog niet dé klik die je had met Kyra. Je zorgt er goed voor en ze komt niks te kort. Zou mij daar niet druk over maken :)

Karlijn: Fijn dat het al wat rustiger aanvoelt. Komt op zo'n moment ook allemaal even op je af.

Leonoor: aaaaah die katjes <3. Daar ben ik te gevoelig voor. Die moet ik niet in het echt zien * Dan ben je ze kwijt.

Marian: Spannend dat je er weer op gaat.

Lepel: maak ons maar jalours met je mooie vakantie :D Lijkt mij heerlijk. Veel foto's maken he :)

Jayney: maak er een gezellig weekendje van.

Eva: super gaaf. Brave clover en jij met een dosis lef !

--

Omdat ik het zo leuk vind jullie aan het werk te zien met je paardjes. Al die filmpjes (vooral blijven posten ! ) heb ik vandaag de camera ook is neergezet. :)
Heel de week lukt het allemaal net niet, maar vandaag ging het aardig al zeg ik het zelf. Heb daarom voor de 2e keer de galop mee gepakt. Dat ging eerder helemaal niet. Dan stierde ze weg en draaide gewoon keihard om.
Hoe langer ik bezig ben hoe heter mevrouw wordt. Bij het laatste drafje is ze aardig aan het doortanken.

Voor wie het interessant vind. Geen verplichting om 20 min te kijken :Y) :+
Het is een lang filmpje. Had geen zin om te knippen. Had hem op de vuilnisbak gezet, dus kon ook geen losse filmpjes maken.
Vanaf 4.00 ga ik echt beginnen. en de laatse sec is Gizmo in beeld (speciaal voor marian)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:11

Gaaf lepel!!

Ahh lieve kitten en veulen foto's gezien.

Jaron heb ik vandaag onder een zeiltje gezet :=
Hij vond het dood eng, maar 2 min later niet meer.

Weer gelongeerd, bultje op zijn rug is nog maar 2cm,maar hard.
eerst dacht ik dat zijn vriendje op hem had gesteigerd. Want het was eerst een vochtbult van 10cm eivormig. En dat werd minder en gister was hij bijna weg.
Nu ligt er een plat bultje ter groote van een euro op zijn rug. maar hard?
3 puntjes zitten er in.
Stalgenoot zei vrijdag al, het lijkt een dazen steek. Ik zeg, dat kan toch niet.. zo'n vochtbult?
Maar als het zo hard is, dan lijkt het er zeker wel op.
Nog maar even afwachten dus.
Longeren gaat gelukkig ook steeds beter. hij begint minder te trekken.
Heeft vandaag goed gewerkt (na 20min stop ik, want dan druipt het zweet er vanaf) en nog 5x over de boom gesprongen. Bouwt ie lekkere kontspieren van op.

En vandaag weer bezig geweest met flemen. ik moet dus gewoon brood gebruiken, dan wil hij zijn bovenlip wel strekken :+:

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:31

Oeh wat staat Kayleigh netjes stil met het hoofdstel + longeersingel om doen joh!
Ontzettend leuk en leerzaam dat je t gefilmd hebt!
Is het misschien een idee om de volgende keer zonder touw te longeren? Of beter eerst de vraag, waarom longeer je met touw? Pure interesse he :D

Fijn dat het met Jaron zo goed gaat joh en wat een raar bultje? Hopen dat die snel weg is!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:34

Jep idd, hoop ik ook. Zit precies onder het kussen van het zadel.
Anders was het niet zo erg geweest.

Brave kayleigh! leuk filmpje!

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:40

jeetje mina ik heb alles gelezen..
Leuke nagels, halen en filmpjes en kittens zijn langsgekomen!
Gefeliciteerd!!

Ikzelf heb ook heel goed nieuws..
Vrijdag word me nieuwe paardje gekeurd..
en dan ga ik haar zaterdag EINDELIJK ophalen!! :D :D :D

Bn bliijjjjj *\o/*

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:47

*tromgeroffel*
Na 6 weken stilstaan, vandaag eindelijk weer eens gereden <3
Foto's van het uitstappen lekker zonder zadel, filmpjes zitten in de upload :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:55

Gefeliciteerd Juul !

Andrea: ohja het is met uitspreken trouwens Keelie
Hopen dat de bult weer gewoon wegtrekt :)

Eva: Hoe bedoel je longeren zonder touw ? Losgooien ?
Losgooien doe ik ook vaak, stap, draf galop en dan netjes de andere kant op. Echter is het bij het losgooien meer speels. Ze komt dan ook uitdagen.
Wanneer ik serieus aan de slag wil, en dus even dat spelen / wegspringen niet wil doe ik er een longeerlijn aan. Ze weet dat verschil tussen spelen en serieus nu steeds beter.

Brave clover. Zie dat je dezelfde bak bodem hebt. :) Ben benieuwd naar de filmpjes !

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:11


Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:13

Oke :) Ik kreeg op t filmpje een beetje t idee dat ze over de schouder wegloopt, dus vroeg t me af, maar is goede reden :D

Afbeelding
Mijn uitzicht :D

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:24

Mooi jaaroverzicht. Dat die spock zo over de hindernis viel. :P Wel mooi gebied zeg waar je buiten rijd !!

oh en Eva een mooi uitzicht. Moet zeggen dat ik ook benieuwd ben naar kayleigh dr bovenaanzicht :))

Klopt dat ze over de schouder wegloopt ! :j De ene keer gaat het beter dan de andere, maar vind dit ook nog wel lastig op te lossen. Hoe langer ik ze laat, hoe meer ze dat doet.
Gelukkig kan ze los ook lekker sjouwen. :)
Afbeelding

Wat vinden jullie van het idee op 3 jaar een maandje oppakken, alleen puur zadelmak, met een rem en stuur ?
En dan 3/4 tot een jaar weer 'weg' zetten en op 4 doorpakken ?

heb gister een gesprek met mijn DA en stalgenoot gehad daar over

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:31

Ben daar zelf niet zo'n voorstander van.. Ik vind het beter een jaar lang heel rustig aan doen en dan met die leeftijd goed oppakken, maar dat is mijn mening. Er zijn genoeg mensen die het zo doen :)

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:37

SiemXFunny: leuk filmpje. Ik heb het geluk dat we een longeercirkel hebben. Dat is heerlijk.
Mooi gebied. lijkt een beetje op waar wij vorig jaar met de stal een weekend gereden hebben (kootwijkerbroek)

Snackie: Jaron onder een zeiltje. Knap hoor. Fijn dat het longeren beter gaat.

Juulx: eindelijk je paardje ophalen. Dan willen we ook foto's en filmpjes zien!! :j

Mallow: heerlijk zonder zadel uitstappen. Lekker die warme huid van je paard onder je kont.
en als ze gezweet hebben lekkere natte kont :P
En leuk uitzicht heb je!

Miesemuisje: leuk jaaroverzicht. ik zat hier wel te grinniken met dat springen voor de eerste keer :D

Poosje81
Berichten: 21196
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:37

Ik maak ze zadelmak met 3,5 en zet ze dan terug tot ze 4 zijn :j

Gaat foto's en filmpjes bekijken!

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:38

Ik ga niets zeggen. Jack is met 3 jaar gewoon beleerd, net zoals ze met KWPN'ers doen.
Op stal zeiden ze dat het moest kunnen wist ik veel. Jack heeft het wel allemaal goed opgepakt.

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:40

Haha ik moet ook elke keer weer lachen om die springblooper! maar toen schrok ik er wel heel erg van! ondertussen gaat t al beter hoor :) als meneer zin heeft tenminste!

ik zit lekker met mn bord bij de laptop, lang geleden! Toch nog een voordeel van alleen thuis zijn :)

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:41

Ik deel(de) dezelfde mening als jij Eva.
Alleen na het gesprek van gister ben ik wel wat meer gaan nadenken. omdat mijn DA en stalgenootje juist voor het 'even een maandje kleine stukjes onder het zadel waren'.

Mijn reden om nog wat langer te wachten was dat ik bang ben dat je ze 'kapot' rijdt. Hun zeiden dat daar geen sprake van is als je maar 10 a 15 min per keer even erop zit. Paard op zijn eigen benen laat lopen en niet aan de voorkant in de krul trekt. Gewoon over de hoefslag en een keertje van hand veranderen / keer op de volte.

Vind het maar lastig.

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:42


Becs

Berichten: 286
Geregistreerd: 27-07-09
Woonplaats: Heesch

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:43

Zo de verwarmings-lekkage-metingman is net weg en we hebben een flink lek onder de vloer van de woonkamer, heel fijn want hier liggen dus tegels. We hebben nu dus twee opties: de hele vloer eruit slopen en hopen dat de rest van de leidingen het nog een tijdje houdt of van alle alle radiatoren de leidingen afdoppen en er bovengronds nieuwe leidingen aan vastmaken. Morgen krijgen we (als het goed is) het volledige rapport en dan kunnen we dus gaan overleggen met de verwarmingsmonteur. Hoe je het ook went of keert, het word een duur grapje.....

Ik heb alles bijgelezen, maar helaas niet alles onthouden. Ik zag wel de nieuwe baby's van Leonoor :), ze zijn nog wel behoorlijk verkreukeld, maar wel leuk hoor.

Verder las ik ook nog wat over zadelmak maken, ik zit hier zelf ook behoorlijk over te dubben. Ik vind Caitlynn nu in ieder geval nog te jong. Ze word in juni 3 en denk er over om toch nog te wachten met er op te zitten tot ze 3,5 jaar is, maar wie weet begint haar volwassenheid wel tegelijk met het gras te groeien en denk ik er in juni weer anders over. Ik zie wel hoe het gaat. Zoals ze zich gisteravond gedroeg heb ik er in ieder geval nog genoeg op de grond mee te doen :D

Poosje81
Berichten: 21196
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:45

SIEMxFUNNY schreef:
Mijn reden om nog wat langer te wachten was dat ik bang ben dat je ze 'kapot' rijdt. Hun zeiden dat daar geen sprake van is als je maar 10 a 15 min per keer even erop zit. Paard op zijn eigen benen laat lopen en niet aan de voorkant in de krul trekt. Gewoon over de hoefslag en een keertje van hand veranderen / keer op de volte.

Vind het maar lastig.


Rechte lijnen! Hoefslag, voltes etc. zijn een behoorlijke belasting. Liever gewoon asap naar buiten, met een braaf paard erbij, desnoods aan een halstertouwtje.

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:46

Mwa, je hebt erop zitten en erop zitten he :D

Ik heb Clover ingereden toen ze 3,5 was en dat begon met kleine buitenritjes, kms maken en wat oefeningen in de bak. Zo'n 1 misschien 2 keer per week.
Nu ben ik een paar maanden terug begonnen met doorpakken. Ik heb er zo voor gekozen omdat Clover uitdaging nodig heeft en ik haar hierin het beste kon begeleiden en regelmaat geven.

Maar een goede reden om het wegzetten niet te doen kan ik je niet geven, die heb ik niet :D

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:48

Denk wel dat zodra er maar een beetje stuur op zit ik wel naar buiten ga Leonoor! Ze is echt super braaf buiten, aan de hand en naast de fiets.
Hoe pak jij verder de zadelmak fase aan ? hoe lang duurt die ? Heb je echt een bepaalde opbouw die je hanteert ? :)

Poosje81
Berichten: 21196
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:49

Myrthe komt dit jaar voor de 4e keer bij me. Als 3,5 jarige ingereden (6 weken, stap/draf) en weer terug. Als 4 jarige weer bij mij, in 4 weken L1 waardig en gestart. Doorgestart tot oktober (M1 startgerechtigd) en weer naar huis. Vorig jaar doorgestart in de M1, met pijn en moeite, hoogstwaarschijnlijk door haar magnesiumgebrek, ook weer van april t/m oktober en naar huis en nu komt ze binnenkort hopelijk weer naar mij en gaan we richting de M2. Ze is dan 6.
Ze is altijd weer lekker fris in het koppie na een wintertje thuis/rust.

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:51

Wat betreft de beginleeftijd om in te leren:ik denk dat je dat per dier moet bekijken.Als je merkt dat het dier graag iets te doen heeft dan eventueel licht beginnen.niet te lang natuurlijk,eerder een beetje speels bezig zijn.maar ik vindt wel:minimaal 3 jr oud.eerder vindt ik te jong.

ga zometeen weer naar roetje toe.ben de hele dag al nerveus,want ik wil zo graag weten waneer meneer rontgenman komt.ik ben een controlfreak en wil graag alles gepland hebben.en het liefst werken in een vast schema.

wat een schattige kittens leonoor!

Poosje81
Berichten: 21196
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:51

SIEMxFUNNY schreef:
Denk wel dat zodra er maar een beetje stuur op zit ik wel naar buiten ga Leonoor! Ze is echt super braaf buiten, aan de hand en naast de fiets.
Hoe pak jij verder de zadelmak fase aan ? hoe lang duurt die ? Heb je echt een bepaalde opbouw die je hanteert ? :)


Euhm, zowel Lotte als Myrthe kreeg ik als 3,5 jarige helemaal groen bij me. Dat is vastzetten, poetsen, zadel erop, hoofdstel in, aan de longeerlijn, linksom en rechtsom slingeren tot ze niet meer reageren op zadel (deden ze eigenlijk niet) en een beetje de bedoeling snappen.
Longeerlijn los, naast gaan staan, beugels naar beneden, beetje steunen, been eroverheen, stapcommando geven (en uitgebreid belonen) en gaan met die banaan. Allebei binnen een half uur, inclusief los draven.
Daarna dagje rust om het te verwerken, dan weer even longe, kort maar en er weer op.

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:53

Zadelmak fase heeft hier 1 dag geduurd, zadel dr op, no problemo :D

Een week later zadel erop en lekker wat vrijwerken, no problemo :D

Nog een week later zadel erop en longeren, no problemo :D