[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patrick1994

Berichten: 1184
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Ergens verstopt in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:50

zo nog even stage lopen tot half vier dan zullen alle kindjes wel uit de school verdwenen zijn :D vanmiddag of vanavond even naar shadow lekker even poetsen enzo en dan nog even met mam shoppuuh!!

Hier echt heerlijk weer dus ga der vanmiddag even lekker van genieten hahah :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:51

wat ga je shoppen??? :P roze!

De zon is hier nu echt weg, helaas!

Berdien

Berichten: 64523
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:01

:wave:

Wel steeds bijgelezen maar een chronisch tijdsgebrek om te reageren ;Y)

Zag wel een hele mooi trouwjurk en koets voorbij komen, gaaf zeg!

En allemaal positiviteit rondom de paardjes, leuk om te lezen!

Ook nog iets gelezen over angst voor de zweep. Ben het er niet helemaal mee eens dat als een paard vanaf de grond niet bang is voor de zweep maar onder het zadel wel dat het dan uitproberen is. Het paard kan verschillende associaties hebben met de zweep op verschillende momenten. Dat er bij situatie A geen klik tot angst is wil niet zeggen dat die in situatie B er dan ook niet is :)
Mijn beide paarden zijn niet bang voor de zweep. Flynnie is er wel heel gevoelig voor, maar bang niet. Jes trekt zich niet zoveel van aan :+ Jes is wel pislink naar de longeerzweep. Zij valt ook niet te logeren, ze valt na een paar duidelijke waarschuwingen van haar kant ook aan. Been there, done that :+ Dus dat doen we maar niet meer :')

Zo naar stal, lekker wandelen met het krukkenclubje :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:10


Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:17

@Diaz: gave jurk en gave koets! Zo wil ik ook wel trouwen. Eerste maar een vent vinden :P
Succes op stal!

@Kailonne: super dat Jack zo over je denkt! Geeft je denk ik ook wel meer vertrouwen he?

@Jayney: haha zie ze rennen en bokken!

@Fayem: goed nieuws dus :D


ja had het gezien die yoga, wordt er gewoon misselijk van.
Die baby's maar huilen...

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:24

Jesusss (sorry hoor), wat een Mog..len naaahhh dat doe je toch niet met een baby!!!
Zulke mensen zou ik gelijk aanmelden bij de politie!
:(
als mij iets slecht lijkt voor de armpjes en schouders van een baby is dit keihard zwaaien... en dat nekje!!!
Er bestaat toch ook nog zoiets als doodschudden????? *kijkt even de mamas onder dit topic aan*

@Linda: jaa zeker goed nieuws! zijn erg leuke mensen die hem hebben opgevangen.

SulJinty

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Sint Philipsland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:49

Sjeeee, wat een gestoorde mensen heb je toch ............. denk dat die ukkies niet voor niks zo huilen ......

Sandra1984

Berichten: 701
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:55

blegh dat filmpje is echt erg!! dat doe je toch niet bij je kind!!

nou bij king ging niet zo heel goed, meneer was nog steeds opstandig.. ik heb wel gewonnen(lees hij heeft precies gedaan wat ik zei) maar blij was ik niet. Het begon al dat meneer weigerde te komen naar mij(ok ik was ook nog wat pissig) in de bak was meneer natuurlijk gelijk aan het stieren, dus eerst met enkele lijn gelongeerd, en oei wat was ie boos dat ie moest blijven draven en in galop mij proberen omver te trekken(is hem niet gelukt hoor, want ik heb nu een slim trucje) daarna met de dubbele lijnen.. draven wilde meneer weer niet, maar hij heeft het wel gedaan..
ben niet met een goed gevoel weggegaan, hij heeft ook geen beloning gehad, ja de beloning van alleen terug in de wei..

maar ik blijf dan doormalen. zou het komen dat ie alleen staat(hij staat wel rondom met paarden, maar niemand in zn wei, omdat de klik er nog niet is en het alleen maar "vechten" is) heeft ie iets onder de leden, doe ik iets niet goed, zou er iets met zn benen zijn..

maar morgen weer een dag.. morgen gaat frank mee en dan hopelijk gaat t rijden dan weer wel goed.
pff hoop dat snel die rhino weg is.. kan ik osteopaat laten komen(al houdt niet iedereen zich aan de afspraken, want een osteopaat kan best wachten als een paard al maanden niet lekker in zn vel zit, dan hoeft niet ineens volgende week te komen.. paard is al mager sinds ik er sta.. dat kan dan best wel ff wachten als de dierenarts al geweest is.. )

Miesemuisje

Berichten: 3088
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:59

Balen dat het niet goed ging Sandra! Altijd jammer als je toch met een rotgevoel weggaat op stal! Hoop dat t morgen weer beter gaat, paarden hebben ook wel is hun dag niet (:

Ben wel benieuwd naar je trucje zodat je niet omver getrokken wordt in galop? Kwam me namelijk iets te bekend voor..

patrick1994

Berichten: 1184
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Ergens verstopt in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:11

hahah nee ik ga geen Roze shoppen vandaag :P

En wat onwijs raar filmpje ik weet wel zeker dat je die kinderen daar geen plezier mee doet!!! :(

Miesemuisje

Berichten: 3088
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:24

gatver.. dat filmpje is echt ziek, werd er naar van! :(

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:55

ik ben met bachbloesem al mijn examens gelukkig goed doorgekomen.

helemaal leuk zou zijn met je eigen tink voor een koetsje ellie :)

wat een mooie jurk karlijn!
en fijn dat je brommer gemaakt is. hopelijk heb je een goed gesprek met de staleigenaresse gehad.

wij hebben plannen om volgend jaar te gaan trouwen, maar het lijkt me enorm moeilijk om alles te kiezen. (jurk, ringen, enz.)

vrolijke erynn tussen alle zwartjes :)

ik kan niet geloven dat die baby yoga waar is, zou het geen 1 april grap zijn?

Berdien

Berichten: 64523
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:11

Misschien dat het ook wat aan het weer ligt bij King? Hier waait het sinds vanmiddag flink. Jessie was ook heel ongedurig, druk en drammerig. Dacht haar even in de bak los te gooien maar dan scheurt ze in één streep naar de hooiruif die net buiten de bak staat. En oh wee als je haar daar weg probeert te krijgen.. :x :x
We wilden eigenlijk gaan wandelen maar met twee ongedurige pony's vol energie en die wind.. nah. Da's geen goed idee :=

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:46

@faye:buikgriep is oervervelend.sterkte ermee en vooral vannacht.

@andrea:ik heb t filmpje maar even bekeken en meteen weer weggedrukt.Ik kan het niet bekijken ook al ben ik dan geen moeder.Dit doe je niet met een kind.Ik zou woest worden mocht ik het zien gebeuren.Zou de moeder in kwestie ook echt wel aanspreken.Een baby is zeer kwetsbaar en dan in zo'n achtbaan...das vragen om problemen.

@sandra:vervelend dat king weer loopt te klieren.Ik vindt t verstandig dat je wacht met de osteopaat tot de rhino voorbij is gewaaid.Ik heb nu weer gehoord dat in duitsland ook een paard is overleden aan de neurologische variant.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:53

Bah daar ben ik toch ook niet goed van hoor.. zo zwierelen en doen met een baby :oo.

Leuk filmpje van Erynn

verder bijgelezen maar ga niet op alles reageren... echt die baby

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:00

Sjonge , ben weer bij met lezen , hihihi
Dat filmpje open ik maar niet .. heb zoiets al jaren geleden gezien en daar zat ik gewoon bij te huilen ( ben een heuse moederkloek hoor ! )
Maar ja , kan ook niet anders met 5 kinderen thuis en een meisje van school ook 5 dagen hier thuis ( heeft het absoluut niet naar het zin bij haar thuis , dus verblijft ze zoveel mogelijk hier ...... )

Karlijn .... zwijmel , wat een prachtige jurk had je aan !!!!
Helemaal in stijl . Fijn trouwens dat je brommert het weer doet !



En en en......... , ik weet niet allemaal meer wat ik gelezen heb , was vanaf blz 13 , hahahhahah....en heb het in etappes gedaan.

Nou ja , in ieder geval hebben wij 4 mollen gevangen , van de 16 klemmen...... we hebben ruim 22 hA dus de eerst 4 hectare zijn we nu mee bezig , althans waar onze koeien en paarden op lopen van de zomer !
Anders zakken ze nog eens weg in de mollengangen.Morgen de paardenweides doen.

Verder zijn wij dus bezig met 5 kamers boven de deel en ben nu druk met de meidenkamer. Hierna nog eentje en dan kunnen ze allemaal op een eigen kamer slapen.Mijn man is nu 4 dagen aan het werk buiten de boerderij dus moet het even alleen doen , gaat een stuk langzamer . ........

En het blijkt dat het oudijzer nogal aan de prijs is , dus we zijn overal en nergens oud ijzer aan het zoeken in en rond de boerderij. We hebben al een platte wagen volgeladen vanmiddag en 2 oude machines uit elkaar gehaald en er ook opgelegd.
Kunnen we weer wat nieuws voor kopen , hihihihihi.....

Ah, ja . die Haybar foto......
Ik zal hem echt eens even opzoeken ....
Ze poepen er bij mij in ieder geval niet in !


Nou , ga nu het eten klaar maken , manlief komt zo ook weer thuis....
Ik denk dat ik maar eens op stap ga vanavond met m'n manneke !

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:04

Ik kom net van Jack af. Niet lekker gereden |(
Ik denk dat hij toch weer last heeft van zijn blessure, want toen ik wilde aandraven drukte hij zijn rug helemaal weg. Hij vond het duidelijk niet leuk |(
Ook met opstappen draaide hij weg, zo van je gaat toch niet op mijn rug zitten???
Ik zal ook maar eens een afspraak maken met de osteopaat, eens kijken wat er aan de hand is.
Als ik achter Jack ga staan is zijn schouder links ook weer dikker als rechts. Dat was na een maand stilstaan bijna weg.
ik hoop dat ze snel kan komen.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:24

Crap :( Nou zeg..
Gesprekje gehad bij stal..
het is volgens haar een meningsverschil..

- Ik vind dat onderhoud van de rijbak voor de staleigenaresse is, zij vind dit een gezamelijk ding.. in het contract staat er niets anders over dan we de bak schoon achter moeten laten, mest gelijk opruimen.

- In het contract staat, en afgesproken is, dat zij voert. Ik wil dus ook niet ineens verantwoordelijk zijn voor haar hooinet in het weekend. Ze heeft nu aangegeven dat zij het doet als ik er niet ben. (wat dus betekent dat ik het alsnog moet doen/van me verwacht word dat ik het doe als ik er in het weekend ben)

- Water geven in de paddock vind ik bij haar taak horen, bij het voeren. Zij vind dit een gezamelijke taak.. staat niets over in het contract.

Ik weet het gewoon niet nu... er lijkt bij de basis een groot verschil in verwachting te liggen. Ik betaal €275,-.. Hiervoor verwacht ik geen doe-het-zelf/samen stal... maar volpension.
Het werd ook voorgedaan als volpension met dan wel helpen met paddock mesten. (en uiteraard de standaard dingen zoals poetsplaats netjes achterlaten, en mest op het terrein/bak gelijk opruimen)

Nu is het dus toch best anders dan ik dacht.. het is vooral dat er dan een boel verantwoordelijkheid verschoven is voor mijn gevoel.. inplaats van met verstand op 0 de anderhalf uur die ik heb, het beetje energie dat ik heb, in mijn paardje te steken.. moet ik ook nog in de gaten houden of er wel water is in de paddock, Diaz niet te veel zand/stro verliest van stal naar paddock en andersom, of de bak wel geharkt is e.d..
Ik wil die verantwoordelijkheden dus niet..

Aangezien ik die extra dingen nieteens KAN nu... ligt het tijdelijk wel op pauze. Maar dit neemt niet weg dat ik niet alsnog het gevoel heb haar net in het weekend te moeten vullen als ik er ben..

Ik baal dus even...

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:28

Dat vind ik ook niet kunnen zeg!

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:32

Soryy mensen, ik zal morgen oid bijlezen maar heb al een paardagen foikse hoofdpijn. Jullie gaan wel lekker snel haha.

Balen zeg karlijn! Zijn er nog andere opties? BEetje flauw dat ze erst wat anders afspreken, en nu je er staat de boel ineens zo draaien zeg pfff.

SulJinty

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Sint Philipsland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:46

Nou ja Karlijn, da's belachelijk. Dat zijn toch geen afspraken ....... En inderdaad 275 per maand lijkt me geen bedrag voor een doe-het-zelf-stal. Met hoeveel staan jullie daar?

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:52

ik sluit me er helemaal bij aan Karlijn, zoveel geld en dan opeens zomaar nog extra dingen... Ik zeg; kijk ondertussen lekker verder voor een ander stalletje waar wel, alles in één is... als zij nog genees rekening met jou toestand willen houden... rare lui

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:55

Sorry, maar ik vind dit écht niet kunnen Karlijn! Die stal kan dan misschien o zo goed zijn, toch is het gewoon fout om op het laatste moment over die extra dingen te beginnen..

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:01

Ik vindt dus ook echt niet kunnen.275 euro is een fors bedrag en dan verwacht ik vol pension.Een keer meehelpen geen problemen mee,maar niet het weekend bijna alles moeten doen.Als zij dit van jou verwacht is het geen vol pension,of zij heeft verkeerde gedachten over vol pension.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:09

En daarnaast hebben we nog een stalcontract ook... dus ik snap er echt de ballen van..
Ik dacht al dat het aan mij lag, maar mijn man vind het ook niet zakelijk en niet kunnen van ze!

Ze is nog maar net begonnen met de pensionstal. En is nu dit soort taken uit handen aan het geven onder het mom van: mij kost het een uur.. met z'n 3en een kwartier...
Dus ik zei: 'Ik betaal voor dat uur werk van jou.. om het maar bot te zeggen..'


We staan met zo'n 6 mensen daar.
Pff.. ik heb net een stal-zoek-tocht achter de rug.. zoooo veel is er niet.. en dit leek me verreweg de beste keus!
Nu loop ik helemaal vast!
Mijn man zei ook al dat hij wilde dat we nu een boerderijtje konden kopen inplaats van over 3 jaar..
Hij mest dan wel.. maar hij wil mij zien genieten, en niet dit soort dingen aan mijn hoofd hebben!
Hij wil Diaz ook aan huis.. lief he!